Για «άλματα» στην e-διακυβέρνηση, μιλά ο Κ. Πετρίδης

Έχουν γίνει άλματα στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης δήλωσε ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω Κωνσταντίνος Πετρίδης, παρουσιάζοντας τις μεταρρυθμίσεις που έγιναν μέχρι στιγμής σε αυτό τον τομέα.

Μιλώντας στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο κ. Πετρίδης ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του 2017 θα υλοποιηθεί η ηλεκτρονική υπογραφή, κάτι που θα ελευθερώσει πολλές υπηρεσίες που χρειάζονταν φυσική παρουσία, ενώ εντός του 2016 θα δημιουργηθεί ειδική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα η οποία θα ξεκινήσει για πέντε υπηρεσίες, ενώ άλλες πέντε θα παρέχονται το 2017.

Στις δηλώσεις του ο κ. Πετρίδης αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έγιναν για συνένωση των διαφόρων συστημάτων και τόνισε ότι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση δεν αφορά μόνο ένα λογισμικό σύστημα, αλλά «είναι πολύπλευρη μεταρρύθμιση που αφορά ενδεχομένως εκατοντάδες νομοθεσίες και πολιτική επίβλεψη, ένα μεγάλο συντονισμό αλλά και εκπαίδευση».

Όπως είπε, σε διάστημα ενάμισι χρόνου, 41 υπηρεσίες του δημοσίου μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά, μέσω του πληροφοριακού συστήματος «Αριάδνη», ενώ θα προστεθούν άλλες 46 υπηρεσίες στα επόμενα δύο χρόνια, 18 εντός του 2016 και άλλες 28 εντός του 2017.

«Κανένα κράτος δεν μπορεί να ονομάζεται φιλικό στο πολίτη ή στις επιχειρήσεις αν δεν παρέχει ένα εύρος υπηρεσιών, αν είναι δυνατόν όλες, και ηλεκτρονικά», τόνισε ο κ. Πετρίδης.

Όπως είπε, ο στόχος μας είναι να φτάσουμε στο σημείο που και νομοθετικά θα μπορούμε να ρυθμίσουμε την αρχή του “μόνο μια φορά”, που αφορά την κατάθεση των αιτήσεων και δικαιολογητικών από τους πολίτες μόνο μία φορά και τα λειτουργικά συστήματα των κρατικών υπηρεσιών να επικοινωνούν μεταξύ τους.

«Ούτως ώστε ο πολίτης να μη καθίσταται μπαλάκι μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών του κράτους και να μετακινείται ηλεκτρονικά ο φάκελός του από το ένα τμήμα στο άλλο», είπε.

Σημαντική κρίνεται και η προώθηση της ηλεκτρονικής υπογραφής, ένα θέμα το οποίο, σύμφωνα με τον κ. Πετρίδη, «ήταν κολλημένο για 10 χρόνια».

Ο κ. Πετρίδης είπε ότι ετοιμάζονται τα έγγραφα του διαγωνισμού για αγορά πιστοποιητικών από εξουσιοδοτημένο παροχέα υπηρεσιών πιστοποίησης και ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί στις αρχές του 2017, με το σύστημα να εφαρμόζεται στο τέλος του 2017.

Εξήγησε ότι η ηλεκτρονική υπογραφή, θα επιτρέψει σε πολλές υπηρεσίες που μέχρι τώρα χρειάζονται ιδιόχειρη υπογραφή και συνεπώς φυσική παρουσία να γίνονται διαδικτυακά.

Κόστος μισού δισεκατομμυρίου

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Πετρίδης είπε ότι στο παρελθόν υπήρξαν κάποιες μελέτες που αφορούσαν ένα κόστος μισού δισεκατομμυρίου ευρώ. Τόνισε όμως ότι ότι δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί.

«Πέραν του κόστους το οποίο μπορείς να μετρήσεις είναι η ταλαιπωρία, πώς μετράς την ταλαιπωρία;» διερωτήθηκε.

Σε σχέση με τις αναπάντητες κλήσεις ή το «σπασμένο τηλέφωνο», όπως το χαρακτήρισε, ο κ. Πετρίδης είπε πως στην πρώτη φάση που τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Μαρτίου 2016, απαντώνται 1.300 τηλέφωνα την ημέρα μέσου του δωρεάν αριθμού 1434.

Τονίζοντας ότι το πρόβλημα δεν έχει επιλυθεί, κ. Πετρίδης είπε πως η ολοκληρωμένη λύση είναι εφικτή μέσα στο 1 τρίμηνο του 2017 με την λειτουργία ενιαίου κέντρου τηλεφωνικής εξυπηρέτησης στο οποίο οι πολίτες θα μπορούν να καλούν είτε από το τηλέφωνο, είτε για email για 600 υπηρεσίες,

«Είμαστε έτοιμοι για προκήρυξη του διαγωνισμού αυτό το μήνα», συμπλήρωσε.

Η-Συνεργασία και εξοικονόμηση 2 εκατ φύλλων χαρτιού στο Υπουργικό

Παράλληλα, ο κ. Πετρίδης είπε πως μέσω του προγράμματος Η-Συνεργασία, που προνοεί τη λειτουργία της δημόσιας υπηρεσίας χωρίς τη χρήση χαρτιού, το οποίο εφαρμόστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο, έχουν εξοικονομηθεί 2 εκατομμύρια φύλα χαρτιού. Ερωτηθείς για τη Βουλή, ο κ. Πετρίδης είπε πως η εφαρμογή του προγράμματος και στο νομοθετικό σώμα θα ισοδυναμούσε σε εξοικονόμηση του διπλάσιου όγκου σε χαρτί δηλαδή 4 εκατ φύλλα.

150 συναλλαγές χρειάζονται φυσική παρουσίαση

Ο κ. Πετρίδης είπε πως η Υπηρεσία μετά από έλεγχο, διαπίστωσε ότι 150 συναλλαγές του πολίτη με το δημόσιο χρειάζονται φυσική παρουσία, εκ των οποίων κάποιες είναι αχρείαστες, όπως είπε.

«Είμαστε στη διαδικασία εντοπισμού ποιες είναι οι διαδικασίες που πρέπει να καταργηθούν, Και όσες δεν χρειάζονται να καταργήσουμε την υποχρέωση αυτή που ταλαιπωρεί πάρα πολύ τον πολίτη», πρόσθεσε.

Πλατφόρμα για ηλεκτρονική καταβολή εισφορών στο ΤΚΑ

Ο κ. Πετρίδης ανακοίνωσε επίσης ότι εντός του μήνα θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο Εργασίας η αναβάθμιση του ηλεκτρονικού συστήματος πληρωμών στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κάτι που συνεπάγεται διαδικτυακή πληρωμή των εισφορών των εργαζομένων στο ΤΚΑ, κάτι που συνεπάγεται μεγάλη μείωση διοικητικού κόστος.

Ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω αναφέρθηκε και στους 13 πυλώνες που προωθούνται στο πλαίσιο της προώθησης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. «Αντιλαμβάνεστε πόση δουλειά έγινε σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα. Αν προχωρήσουμε και τα επόμενα χρόνια με αυτό τον τρόπο τότε σίγουρα αυτά τα άλματα θα βοηθήσουν πάρα πολύ στους πολίτες και θα ζούμε σε μια πιο ηλεκτρονική Κύπρο», κατέληξε.

ΚΥΠΕ

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy