
Ο αναλφαβητισμός βρίσκεται στο 10%, αναφέρθηκε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ελέγχου κατά την εξέταση χθες της Ετήσιας Έκθεσης του Γενικού Ελεγκτή για τον εξορθολογισμό δαπανών στη δημόσια εκπαίδευση.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, Μάριος Πετρίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι σε σχέση με την παρουσίαση της ειδικής έκθεσης για τον εξορθολογισμό των δαπανών της εκπαίδευσης, η Ελεγκτική Υπηρεσία σημειώνει τρεις πτυχές.
«Η πρώτη σημαντική πτυχή είναι ότι σημειώνουμε ότι οι επιδόσεις, ειδικά στη Μέση Εκπαίδευση, υστερούν σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Η δεύτερη πτυχή είναι ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στη Μέση Εκπαίδευση, αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς και αυτό είναι το πρόβλημα που αναδεικνύουμε χωρίς να υπεισερχόμαστε φυσικά σε θέματα πολιτικής και η τρίτη πτυχή αφορά στις αποσπάσεις, όπου θεωρούμε ότι κάθε απόσπαση σε διοικητικά καθήκοντα θα πρέπει να τερματιστεί και οι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους στα σχολεία», συμπλήρωσε.
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι είδαν την έκθεση για το 2020 του Γενικού Ελεγκτή για τα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση. «Είναι βέβαια ένα θέμα το οποίο έχει συζητηθεί στο δημόσιο διάλογο, θα έλεγα, εκτενώς. Έχουν μεσολαβήσει και τρία χρόνια. Εγώ θα ήθελα να σταθώ σε δύο αριθμούς που κατά την άποψή μας έχουν πολύ μεγάλη σημασία, κοινωνικά αλλά και πολιτικά. Ο πρώτος αριθμός είναι η αύξηση των μαθητών της ιδιωτικής εκπαίδευσης, 45% περίπου τα τελευταία 5 χρόνια αύξηση στην ιδιωτική δημοτική εκπαίδευση και 25% αύξηση στην ιδιωτική μέση εκπαίδευση την περίοδο 2018-2023».
Ο δεύτερος δείκτης, είπε ο κ. Χριστοφίδης, είναι ένας κρυμμένος δείκτης στη συζήτηση που κάνουν για την εκπαίδευση. «Είναι ο δείκτης που αποδεικνύει ότι τα παιδιά που προέρχονται από τα χαμηλότερα και τα μεσαία στρώματα της κοινωνίας έχουν χειρότερα αποτελέσματα, έχουν στην ουσία λιγότερες ευκαιρίες».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου, Ζαχαρίας Κουλίας, αναφέρθηκε και στην απόσπαση πληθώρας εκπαιδευτικών σε παντελώς διάφορα καθήκοντα από αυτά που έχουν και είναι διάσπαρτοι σε όλη τη Δημόσια Υπηρεσία.
Όπως είπε, ήταν 350, τώρα μπορεί να είναι 250 ή 220 που είναι αποσπασμένοι σε «παντελώς άσχετες υπηρεσίες». «Αυτό πρέπει να θεσμοθετηθεί και να αλλάξει και θα αποσπώνται στο Υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικοί μόνο για όσα θέματα έχουν εκπαιδευτική υφή και είναι αναγκαίοι να παν. Οι υπόλοιποι θα επιστρέψουν στα θρανία με τους μαθητές και στην έδρα τους. Αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει», σημείωσε.
