Καταγράφουν την άποψή τους για το πώς θέλουν το δικό τους σχολείο

Οι μαθητές από το Περιφερειακό Γυμνάσιο Κιτίου έγραψαν γράμμα στον Υπουργό Παιδείας, μέσα από το οποίο στέλλονται πολλά μηνύματα όχι μόνο στο αρμόδιο υπουργείο, αλλά και προς ολόκληρη την κοινωνία. Πρόκειται για μαθητικές παρεμβάσεις παιδιών, οι οποίες δίνουν το δικό τους στίγμα για τα προβλήματα, αλλά και για το πώς θα ήθελαν να λειτουργούν τα δικά τους σχολεία.

Ο Νικόλας Ζαχαρίου γράφει προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας: «Κύριε Υπουργέ εύχομαι η ύλη των μαθημάτων να ήταν λιγότερη. Επιπρόσθετα, θα επιθυμούσα να κάναμε περισσότερες ώρες Βιολογία που είναι χρήσιμο αλλά και εξεταζόμενο μάθημα. Στην Τέχνη θα ήταν καλύτερα να είχαμε πιο πολύ χρόνο, γιατί μέχρι να πάμε στην αίθουσα που βρίσκεται στην άλλη άκρη του σχολείου, να βγάλουμε τα χρώματα και να μοιράσουμε τα τετράδια χτυπάει το κουδούνι! Επιπλέον, θα μου άρεσε τα θρανία και οι καρέκλες να ήταν καινούρια και η τσάντα μας πιο ανάλαφρη! Το σχολείο το φαντάζομαι να είναι γεμάτο χαρούμενες φωνές, όλοι να είμαστε φίλοι και να μην υπάρχουν παιδιά που τσακώνονται μεταξύ τους. Τους καθηγητές πιο ήρεμους και λιγότερο αγχωμένους αλλά γι’ αυτό χρειάζεται και η συνεργασία των μαθητών αλλά και η μείωση της ύλης. Ελπίζω να προσπαθήσετε έστω και λίγο να διορθώσετε κάποια πράγματα. Ευχαριστώ για την προσοχή σας».

Επίσης, η Μαρία Πελάου έγραψε για το θέμα του ελάχιστου ελεύθερου χρόνου των μαθητών και σημειώνει: «Κύριε Υπουργέ, ένα μέτρο που θα σας πρότεινα θα ήταν η μείωση της ύλης των διδακτέων μαθημάτων όσο το δυνατόν γίνεται, γιατί με αυτό τον τρόπο οι μαθητές θα εμπεδώνουν καλύτερα αυτά που μαθαίνουν στην τάξη και δεν θα χρειάζεται τόσο πολύ διάβασμα στο σπίτι, αλλά ούτε και να παρακολουθούν επιπλέον φροντιστήρια τα απογεύματα. Ακόμη, καλό θα ήταν να συνεχίσουμε να διδασκόμαστε τα κύρια μαθήματα και όσον αφορά στα δευτερεύοντα, να έχει τη δυνατότητα κάθε μαθητής να επιλέγει εκείνα που τον ενδιαφέρουν περισσότερο. Κάτι πολύ ενδιαφέρον επίσης, θα ήταν να υιοθετήσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας. Σύμφωνα με ένα άρθρο του κ. Μάριου Δημητρίου στην εφημερίδα Καθημερινή, το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε οι μαθητές να μη χρειάζεται να έχουν επιπλέον εργασίες στο σπίτι και φροντιστήρια τα απογεύματα. Αυτό τους επιτρέπει να ζουν την παιδικότητά τους και να έχουν αρκετό ελεύθερο χρόνο. Γιατί, λοιπόν, κι εμείς να μην εφαρμόσουμε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα; Στο σχολείο δεν θα έπρεπε να υπάρχει τόση πίεση και δεν θα έπρεπε επίσης, να αποτελεί μόνο έναν χώρο μάθησης. Θα μπορούσε να επιτρέπει στους μαθητές να ασχολούνται και με άλλες δραστηριότητες, να κοινωνικοποιηθούν και να περνούν όμορφα το χρόνο τους. Ευελπιστώ ότι θα εισακουστεί η άποψή μου και αναμένω στη θετική σας ανταπόκριση». Τα παιδιά έχουν στείλει τις επιστολές, ο Υπουργός κ. Χαμπιαούρη θα πάρει τα μηνύματα ή θα τις βάλει στα συρτάρια;

Έλπις Γεωργίου