Ακόμη ψάχνουμε λύσεις για την παραβατικότητα

Της Ελένης Κωνσταντίνου

Στο παρά πέντε και ακόμη ψάχνουμε λύσεις για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της βίας και παραβατικότητας εντός των σχολείων.
Προγράμματα που εφαρμόζονται και όμως απουσιάζουν οι αξιολογήσεις για τα αποτελέσματα που φέρουν.

Σίγουρα δεν μπορεί κανείς να περιμένει ότι τα σχολεία δεν θα είναι αντιμέτωπα με φαινόμενα τα οποία υπάρχουν στην κοινωνία σαν ζωντανοί οργανισμοί, που είναι και αυτά. Ούτε όμως μπορούμε να παραγνωρίσουμε ότι το κακό παράγινε.
Σήμερα το πρωί όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς – εκπαιδευτικές οργανώσεις, γονείς, μαθητές- θα βρεθούν ώστε να καταλήξουν σε μια κοινή πρόταση για αντιμετώπιση του φαινομένου ενόψει της συνάντησης στο Υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή.

Πάντως η ανησυχία τους είναι δεδομένη, αφού καταγράφεται μια επιδείνωση της κατάστασης
το τελευταίο διάστημα σε ό,τι αφορά θέματα παραβατικής και αντικοινωνικής συμπεριφοράς από μερίδα μαθητών/-τριών σε βάρος μαθητών/-τριών και καθηγητών/-τριών. Η αύξηση τέτοιων ακραίων περιστατικών βίας δεν είναι τυχαία και δεν μπορεί να αποδοθεί μόνο σε ατομικούς, οικογενειακούς και κοινωνικούς παράγοντες, που επιστρατεύονται συνήθως για την ερμηνεία τους. Χρειάζεται να μελετηθούν ουσιαστικά και με τη συνδρομή εμπειρογνωμόνων να ληφθούν αποφάσεις που ίσως περιορίσουν αισθητά το φαινόμενο.

Ήδη η ΟΕΛΜΕΚ έχει από την περασμένη εβδομάδα που συζητήθηκε το όλο θέμα και στη Βουλή καταθέσει μια σειρά από εισηγήσεις, όπως για παράδειγμα την αξιολόγηση των υφιστάμενων δομών και προγραμμάτων και τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού πλαισίου για αποτελεσματική αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Το πλαίσιο αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει μια ολιστική προσέγγιση του θέματος της σχολικής βίας μέσα από ένα σωστό συνδυασμό ολοκληρωμένων μέτρων και συνεργατικών προσεγγίσεων πρόληψης, παρέμβασης και αντιστάθμισης, με στόχο την ολοκληρωμένη υποστήριξη των μαθητών αυτών, των οικογενειών τους και των σχολείων.

Αναγκαίος την ίδια ώρα είναι και ο εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης νομοθεσίας στα καίρια ζητήματα, τα οποία θέτουν εμπόδια και ακυρώνουν τις προσπάθειες των αρμόδιων υποστηρικτικών υπηρεσιών για παρέμβαση και υποστήριξη.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί ζητούν στελεχιακή ενίσχυση της επιτελικής Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης και του Παρατηρητηρίου για τη σχολική βία, ενώ σημαντική θεωρούν ότι είναι και η αύξηση των κονδυλίων για σκοπούς πρόληψης και αντιμετώπισης του προβλήματος, η τοποθέτηση καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο και φυσικά η αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών ψυχολόγων.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy