Αναγκαιότητα η χρήση του ποδηλάτου στο αστικό δίκτυο

 

Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η Λεμεσός μέσα από κάποιες ιδιωτικές πρωτοβουλίες, έχει δώσει ώθηση στη χρήση του ποδηλάτου είτε μέσα από  διοργανώσεις ποδηλατικών διαδρομών, ψυχαγωγικού χαρακτήρα, εντός και εκτός πόλης είτε μέσα από μαζικές αθλητικές διοργανώσεις.

Πρωτοβουλίες που κτύπησαν καμπανάκι στις τοπικές Αρχές και λειτούργησαν καταλυτικά στο να περιλάβει ο Δήμος Λεμεσού, την κατασκευή ποδηλατόδρομων και άλλων σχετικών διευκολύνσεων, στα διάφορα έργα ανάπτυξης και υποδομής που έγιναν κυρίως τα τελευταία 10 χρόνια. Έτσι, βλέπουμε σήμερα να εκτείνεται κατά μήκος του παραλιακού μετώπου σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων, ένας ποδηλατόδρομος (έστω και με τα όποια προβλήματα του), ο οποίος χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση.

Μετά τον παραλιακό ακολούθησαν οι ποδηλατόδρομοι οι οποίοι εντάχθηκαν σε μια σειρά άλλων έργων όπως το Γραμμικό Πάρκο Γαρύλλη που επίσης εξυπηρετεί αρκετούς ποδηλάτες είτε για σκοπούς αναψυχής είτε για την ευκολότερη και πιο ασφαλή πρόσβαση τους από τα βόρεια προάστεια στο κέντρο της πόλης. Και βέβαια το παράδειγμα του Δήμου Λεμεσού ακολούθησαν και περιφερειακοί Δήμοι εντάσσοντας στα έργα τους, μικρές έστω, διαδρομές για ποδηλάτες.

Είναι όμως αυτό αρκετό για να θεωρηθεί ότι οι τοπικές Αρχές προωθούν τη χρήση του ποδηλάτου σε μια περιοχή συνεχώς αναπτυσσόμενη, όπως η μείζονα Λεμεσός, όπου τα αυτοκίνητα έχουν κυριαρχήσει στη ζωή των πολιτών και κατά γενική ομολογία δυσκολεύουν, εκτός των άλλων αρνητικών, την καθημερινότητα;

Σίγουρα για να πει κάποιος ότι το ποδήλατο μπήκε στη ζωή μας, χρειάζεται ακόμα πολλά να γίνουν. Καλοί οι ποδηλατόδρομοι για τον περίπατο και την άσκηση μας, όμως θα πρέπει οι τοπικές Αρχές να αντιληφθούν πλέον ότι η χρήση του ποδηλάτου αποτελεί πλέον αναγκαιότητα η οποία θα λύσει αρκετά προβλήματα.  Αυτό άλλωστε υποδεικνύεται και μέσα από τις πρόνοιες του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Λεμεσού, το οποίο, δυστυχώς, οι άμεσα υπεύθυνοι για την εφαρμογή του, φαίνεται να το υποτιμούν και να υποβαθμίζουν τη σημασία του.

Ας αφουγκραστούν οι Αρχές το γενικό αίτημα για όσο το δυνατόν λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης κι ας κάνουν αυτό που εδώ και πολλά χρόνια έχει εφαρμοστεί σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις. Ποδηλατόδρομους, δηλαδή, σε όλο το αστικό δίκτυο ώστε να εξυπηρετούν με ασφάλεια τους πολίτες στην καθημερινότητα τους, εξοικονομώντας τους χρόνο και χρήμα. Ας το μελετήσουν επιτέλους οι τοπικές Αρχές και άλλοι αρμόδιοι και θα διαπιστώσουν ότι δεν είναι καθόλου δύσκολο.

Χρήστος Χαραλάμπους