Εδώ καράβια χάνονται βαρκούλες αρμενίζουν

73

Του Τάσου Περδίου

Η είδηση πέρασε σχετικά στα ψιλά, αν και κανονικά θα έπρεπε να προκαλέσει τεράστιο σάλο. Αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα. Ο «Φιλελεύθερος» έγραψε  στις 16 Ιανουαρίου 2020 επί λέξει τα εξής: «Στο ιδιωτικοποιημένο πλέον λιμάνι της Λεμεσού η διαχειρίστρια του τερματικού επιβατών και κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι απορρίπτει αιτήσεις για εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων, με την Ομάδα Αξιοποίησης Λιμένων του Υπουργείου Μεταφορών να σηκώνει τα χέρια ψηλά, αφού οι δυνατότητες παρέμβασής της είναι περιορισμένες».

Παρακάτω, σημειώνει ότι η DP World απέρριψε από τώρα τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιου δύο φορές το Νοέμβριο του 2021. Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι η διαχειρίστρια εταιρεία δέχεται σήμερα μάξιμουμ μέχρι 2 κρουαζιερόπλοια, ενώ όταν το λιμάνι βρισκόταν υπό τη διαχείριση του δημοσίου δεχόταν μέχρι και 6 κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα. Και μιλάμε για πλοία τα οποία κάθε φορά κουβαλούν περίπου 2 χιλιάδες ανθρώπους στον τόπο μας για τουρισμό.

Τα μαθηματικά είναι επιπέδου δημοτικού. Από τότε που ο ανεκδιήγητος Μάριος Δημητριάδης, ανέλαβε ως πιστό εκτελεστικό όργανο να πραγματώσει τον προαιώνιο πόθο του ΔΗΣΥ να δώσει τις δημόσιες επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων τα λιμάνια, σε ιδιώτες, σε περίοδο αιχμής το λιμάνι της Λεμεσού μπορεί να χάνει μέχρι και 8 χιλιάδες τουρίστες την ημέρα. Από αυτούς τους τουρίστες μπορούν να ζήσουν ξενοδόχοι, εστιάτορες, ταξιδιωτικοί πράκτορες, ταξιτζήδες, περιπτεράδες, καταστηματάρχες, καφετέριες και όλοι όσοι δουλεύουν σε όλα αυτά. Αντ’ αυτών, σήμερα, ποιος επωφελείται από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, πέραν από τους μετόχους της πολυεθνικής εταιρείας στην οποία δόθηκε;

Θυμίζουμε για να μην ξεχνιόμαστε: Αυτός ο απερίγραπτος υπουργός, υλοποιώντας την πολιτική της σημερινής κυβέρνησης, ανέλαβε να ιδιωτικοποιήσει το λιμάνι της Λεμεσού. Το έκανε με μια σύμβαση την οποία έκρυβε πεισματικά από τη Βουλή των Αντιπροσώπων. Το έκανε ενώ, όπως ανακάλυψε ο Γενικός Ελεγκτής, συμμετείχε προσωπικά σε τεχνοκρατικές διαδικασίες ως πολιτικός προϊστάμενος χωρίς να μπει στον κόπο να δώσει καμία εξήγηση.

Το έκανε ενώ έβαλε όρο στην κρυφή σύμβαση το πλαφόν στο εμπόριο στο λιμάνι της Λάρνακας. Προκειμένου δηλαδή να ικανοποιήσει τις ανάγκες δύο πολυεθνικών εταιρειών, επιχείρησε να καταστρέψει το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι του τόπου και όλους όσοι σχετίζονται με αυτό. Τα αποτελέσματα των πράξεων αυτού του ανεκδιήγητου υπουργού και αυτής της επικίνδυνης κυβέρνησης δεν εξαντλήθηκαν στο χάος που είδαμε τις πρώτες μέρες του νέου καθεστώτος στο λιμάνι Λεμεσού. Η πιο πάνω είδηση μιλά από μόνη της.

Ενώ λοιπόν αποκαλύπτονται αυτά τα «κλέη», ο Δημοκρατικός Συναγερμός εξέδωσε ανακοίνωση στις 22 Ιανουαρίου 2020 λέγοντας τα εξής: «Όπως γνωστοποίησε χθες η αρμόδια Υφυπουργός Ναυτιλίας, κα Νατάσα Πηλείδου, από το καλοκαίρι του 2021 η εταιρεία MSC Cruises, που ηγείται στο χώρο της κρουαζιέρας, θα συμπεριλάβει στους προορισμούς της και το λιμάνι της Λεμεσού. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ενθαρρυντική εξέλιξη, την οποία χαιρετίζουμε ως Δημοκρατικός Συναγερμός. Όχι μόνο γιατί μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στις κρουαζιέρες θα προσεγγίζει επί εβδομαδιαίας βάσης ένα κυπριακό λιμάνι, αλλά και γιατί παράλληλα θα δώσει προστιθέμενη αξία στην έκθεση της χώρας μας ως τουριστικός προορισμός».  No further comment…