Ετσιθελισμός και κυβερνητική αλαζονεία

228

Σε δύο άξονες κινείται η σημερινή μέρα σε ό,τι αφορά στα θέματα της Παιδείας: Η Διυπουργική Επιτροπή για την Παιδεία θα συναντηθεί με το Γενικό Εισαγγελέα και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις διοργανώνουν δημοσιογραφική διάσκεψη, ενόψει της 48ωρης απεργίας την οποία έχουν προκηρύξει για αύριο Τρίτη και μεθαύριο Τετάρτη.

Και όλα αυτά, εν μέσω της συνεχιζόμενης, από μέρους κυβέρνησης ΔΗΣΥ και άλλων υποστηρικτών της, προσπάθειας απαξίωσης και διασυρμού των εκπαιδευτικών και του δικαιώματος του συνδικαλίζεσθαι. Συνάντηση με τον Γενικό Εισαγγελέα θα έχει σήμερα η Διυπουργική Επιτροπή για την Παιδεία, με στόχο να εξεταστούν τα νομικά εργαλεία για διαχείριση της κατάστασης ενόψει και της απεργίας των εκπαιδευτικών.

Ο Φίλιος Φυλακτού, πρόεδρος της ΠΟΕΔ, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, με αφορμή και το ζήτημα που θέτει το Υπουργείο για αποκοπή του μισθού όσων εκπαιδευτικών θα απεργήσουν, υπενθυμίζει γνωμάτευση από το δικηγορικό γραφείο Αλέκου Μαρκίδη, η οποία «έλεγε ξεκάθαρα ότι ο μισθός του εκπαιδευτικού δεν είναι αντιστάθμισμα των όσων κάνει στο σχολείο, αλλά του διασφαλίζει τα προς το ζην κ.λπ. κ.λπ., για να μπορεί να ασκεί το λειτούργημά του.

Άρα οι διδακτικές και εξωδιδακτικές δραστηριότητες δεν μπορούν να αποτιμηθούν σε χρήματα, άρα δεν μπορεί να αποκοπεί μισθός». Την ίδια ώρα ανακοινώνει πως θα γίνει καταγγελία στο ILO (Διεθνές Γραφείο Εργασίας) και προσφυγές στα εγχώρια δικαστήρια για όσα παράνομα, όπως σημειώνει, αποφάσισε η κυβέρνηση.

Εξάλλου, ο Γ.Γ. της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους, ανακοινώνοντας τη δημοσιογραφική διάσκεψη σήμερα, καταγγέλλει, εκ νέου, τις «παράνομες και ετσιθελικές αποφάσεις, χωρίς τη διεξαγωγή του επιβαλλόμενου θεσμικού διαλόγου με τις εκπαιδευτικές οργα
νώσεις που έλαβε το Υπουργικό Συμβούλιο μετά από υποδείξεις του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, σχετικά με τον, δήθεν, εξορθολογισμό στη δημόσια εκπαίδευση, που οδήγησαν τον ευαίσθητο τομέα του δημόσιου σχολείου σε πρωτοφανή οριακή κρίση, προδιαγράφοντας, ταυτόχρονα, αβέβαιο μέλλον για τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο».

Εντείνεται η προσπάθεια απαξίωσης

Στο μεταξύ, τη σκυτάλη απαξίωσης των εκπαιδευτικών πήραν, χθες, Αβέρωφ Νεοφύτου και Μιχάλης Αντωνίου. Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ μίλησε για «συμπεριφορές που προσβάλλουν τον εκπαιδευτικό με ήθος, που μετατρέπουν και στέλνουν μια εικόνα στην κοινωνία ότι η Παιδεία ξεκινά και τελειώνει με τις σχέσεις εργοδοτούμενου και εργοδότη και όλη η συζήτηση περιστρέφεται στο αν θα διδάξουμε οκτώ λεπτά περισσότερα την ημέρα».

Ο πρόεδρος της ΟΕΒ, από την άλλη, σε συνέντευξή του στην «Κυριακάτικη Χαραυγή» παρουσιάστηκε υπέρμαχος της κυβερνητικής πολιτικής, μίλησε για διαδικαστικά λάθη που η κυβέρνηση αναγνώρισε, διαφοροποιώντας «κυρίαρχες αποφάσεις» για να «ικανοποιήσει τους συνδικαλιστές της εκπαίδευσης». Το να ανάγεις αυτά τα λάθη σε «ευθεία απειλή του δικαιώματος του συνδικαλίζεσθαι δεν είναι μόνο το άκρον άωτο της υπερβολής, είναι και αστείο», όπως είπε.

Αυταρχισμός

Τη σκυτάλη της απαξίωσης, των απειλών και των αφορισμών σε βάρος των εκπαιδευτικών πήρε, μετά τον Πρόεδρο Αναστασιάδη και τον Χάρη Γεωργιάδη, ο Α. Νεοφύτου, καταγγέλλει το ΑΚΕΛ. Αυτοί που προκάλεσαν και συντηρούν την κρίση στην Παιδεία δεν είναι άλλοι από τους κυβερνώντες και τον Συναγερμό. Είναι πλέον ξεκάθαρο πως στόχος τους είναι η υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και η συνολική απαξίωση των εκπαιδευτικών, είπε χαρακτηριστικά το μέλος του Π.Γ. Άριστος Δαμιανού.

ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ: Γονείς, σταθείτε συμπαραστάτες

Με επιστολή τους στους γονείς των μαθητών, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις απευθύνουν έκκληση για συμπαράσταση στον αγώνα τους. Ενόψει της 48ωρης απεργίας, που έχει ήδη εξαγγελθεί για αύριο και την Τετάρτη, οι γραμματείες των εκπαιδευτικών οργανώσεων ετοίμασαν υλικό το οποίο θα προωθηθεί στους γονείς και κηδεμόνες και, μεταξύ άλλων, αναφέρουν: «Συμμεριζόμαστε την αγωνία σας για τα παιδιά σας, την εξαιρετικά κρίσιμη αυτή περίοδο για το δημόσιο σχολείο. Γιατί θα θέλαμε αύριο, όπως και τις επόμενες μέρες, να είμαστε μαζί με το παιδιά σας και να τους προσφέρουμε αυτό που αξίζουν: τις καλύτερες συνθήκες μάθησης.

 

Όμως κάποιοι φέτος μονομερώς αποφάσισαν ότι το δημόσιο σχολείο πρέπει να “εξορθολογιστεί”. Και ετσιθελικά επέβαλαν αυτό που θεώρησαν ως εξορθολογισμό, παραγνωρίζοντας βασικές αρχές της δημοκρατίας, κάθε έννοια διαλόγου και, κυρίως, τα ουσιαστικά προβλήματα της δημόσιος εκπαίδευσης και το πώς θα έπρεπε μέσα από τη συλλογική σοφία και τις θεσμοθετημένες δημοκρατικές διαδικασίες να αντιμετωπιστούν.

Αυτή η επιστολή δεν έχει σκοπό να σας υπενθυμίσει τα χρόνια προβλήματα του δημόσιου σχολείου, τα οποία κι εσείς, όπως κι εμείς, γνωρίζουμε και που δυσχεραίνουν τη μαθησιακή διαδικασία». Στη συνέχεια γίνεται αναφορά σε ελλείψεις και προβλήματα, τονίζοντας πως οι αρμόδιοι δεν ασχολήθηκαν με αυτά, παρά μόνο με εξοικονομήσεις σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης. Δεν πρόκειται, τονίζουν, να αποδεχτούν διάλυση του δημόσιου σχολείου και δεν θα συναινέσουν στα σχέδια κάποιων για ένα «χαμηλού κόστους» δημόσιο σχολείο

Μας έχεις Like στο Facebook ;