Έξι μήνες νύστας…

35

Του Τάσου Περδίου

Από τις 16 Νοεμβρίου 2018 που υποβλήθηκε η τελική προσφορά της κοινοπραξίας “Ampa Ltd & Israel Shipyards Ltd” για την ενοποιημένη ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας, έχουν περάσει ήδη 120 μέρες. Από αυτές περίπου οι 90 ήταν εργάσιμες μέρες. Στα μέσα Ιανουαρίου 2019 η κυβέρνηση ενημέρωσε ότι δεν προλάβαινε να τελειώσει την αξιολόγηση, παίρνοντας παράταση δύο μηνών. Τις τελευταίες μέρες μαθαίνουμε ότι ούτε οι δύο έξτρα μήνες ήταν αρκετοί, οπότε πάμε για άλλους δύο μήνες. Ας μας εξηγήσουν τα μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης του Υπουργείου Επικοινωνιών, Μεταφορών και Έργων, και όλοι οι άλλοι κρατικοί φορείς που εμπλέκονται, γιατί θα χρειαστούν έξι μήνες για να αξιολογηθεί μια προσφορά, όσο πολύπλοκη και αν είναι. Τι ακριβώς κάνουν όσοι έχουν την ευθύνη για περισσότερες από 120 εργάσιμες μέρες και είναι υποχρεωμένη ολόκληρη πόλη να κρέμεται από τις δικές τους διαθέσεις για να μάθει εάν θα προχωρήσει μια επένδυση από την οποία εξαρτώνται τόσα πολλά;

«Ως Δήμος Λάρνακας θέλουμε να εκφράσουμε την ανησυχία μας τόσο για την καθυστέρηση όσο και για τις συνεχείς παρατάσεις που δίνονται σε σχέση με την τελική αξιολόγηση της προσφοράς για ένα τόσο σημαντικό και μεγάλης σημασίας έργο για την πόλη και επαρχία Λάρνακας. Ο Δήμος Λάρνακας καλεί τους αρμόδιους όπως καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για τη συντομότερη αξιολόγηση των προσφορών, ούτως ώστε να γνωρίζουν και οι πολίτες της Λάρνακας για το τι μέλλει γενέσθαι για μια τόσο σημαντική ανάπτυξη για την πόλη». Αυτή ήταν η αντίδραση του δημαρχείου στην αποκάλυψη της νέας παράτασης της διαδικασίας από την εφημερίδα μας. Το λεκτικό θα μπορούσε να είναι τζόκερ. Μπορεί ο Δήμος Λάρνακας να το κάνει copy paste και να το δημοσιοποιεί για πολλά άλλα ζητήματα, τα οποία κοιμούνται στα συρτάρια κοιμισμένων κρατικών υπηρεσιών.

Ο Τεχνητός Ύφαλος της Λάρνακας είναι ένα έργο που δεν θα έλεγες ότι χρειάζεται λαβύρινθος διαδικασιών για να υλοποιηθεί. Βρίσκεις ένα παλιό πλοίο, το αγοράζεις, το καθαρίζεις και το ποντίζεις στη θάλασσα. Σε ένα οποιοδήποτε αξιοπρεπές και αξιόπιστο σύγχρονο κράτος θα σχεδιάζονταν καμπάνιες προσέλκυσης τουριστών ειδικά για τον τεχνητό ύφαλο. Αλλά εδώ στη μακαρία νήσο, το σκάφος «Ελπίδα» είναι παρκαρισμένο σ’ ένα λιμάνι στο Βασιλικό από τον Οκτώβριο του 2017. Εδώ και ενάμιση χρόνο, το Τμήμα Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών δεν έχει αξιωθεί να δώσει ένα συμβόλαιο για να καθαριστεί ένα πλοίο.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι λόγω των κακών καιρικών συνθηκών, το σκάφος έχει πάρει κλίση. Εάν τα καταφέρουμε ένα πλοίο, το οποίο αγοράσαμε για να βυθίσουμε με τεχνητή βύθιση, να μας προλάβει και να βυθιστεί από μόνο του, το βαρέλι έχει ακόμα δρόμο μέχρι να αγγίξουμε πάτο…