Φορτώνουν χαράτσια τον λαό

Του Γιάννη Κακαρή

Φόροι από τη μια και αυξήσεις από την άλλη οδηγούν τον κόσμο σε απόγνωση. Η Κυβέρνηση, όμως, εξακολουθεί με την ανικανότητά της και την εξυπηρέτηση διάφορων οικονομικών κύκλων να επιβαρύνει τον εργαζόμενο με μεσαία και χαμηλά εισοδήματα. Για άλλη μια φορά θέτει νέες αυξήσεις στα καύσιμα, αφού κρίθηκε ανίκανη να φτάσει τους στόχους που έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση για διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στις μεταφορές. Ο στόχος αυτός είναι 10%, με την Κυβέρνηση να τον έχει αφήσει εκεί που τον παρέδωσε η κυβέρνηση Χριστόφια στο 2,5%. Εφτά χρόνια, δηλαδή, χωρίς να κάνει τίποτα. Προειδοποιούσε συνεχώς το ΑΚΕΛ, ωστόσο με την ανικανότητά της η Κυβέρνηση επέλεξε να μετακυλήσει το κόστος στους πολίτες. Αν πραγματικά ενδιέφερε την Κυβέρνηση να περιορίσει τη μόλυνση του περιβάλλοντος θα μπορούσε να προωθήσει μια σειρά από μέτρα και μάλιστα χωρίς κόστος. Όπως η υγραεριοκίνηση, την οποία αρνείται να προωθήσει. Μάλιστα, κοροϊδεύουν τον κόσμο ότι η αύξηση θα περιοριστεί στα 2,5 σεντ το λίτρο και μόνο για τη βενζίνη. Παρ’ όλα αυτά οι αυξήσεις αναμένεται να είναι της τάξης των τεσσάρων σεντ και στο πετρέλαιο. Επίσης, η Κυβέρνηση είχε τη δυνατότητα να μην προχωρήσει στην πρόσμιξη καυσίμων με βιοκαύσιμα αφού πρόκειται για οδηγία και όχι νομοθεσία της Ε.Ε. Με την ανικανότητά της να φτάσει στο 10% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές επέλεξε να χρησιμοποιήσει αυτή την πρακτική. Εν των μεταξύ οι επιπτώσεις πρόκειται να είναι ακόμα μεγαλύτερες αφού αυτό θα επηρεάσει και την τιμή στο ηλεκτρικό ρεύμα. Για να μας πείσει ότι δεν πειράζει που μας αυξάνουν την τιμή των καυσίμων και ότι πρέπει να είμαστε «χάπι», ο Υπουργός Εμπορίου πρόταξε ότι η Κύπρος βρίσκεται ανάμεσα στις πέντε πιο φθηνές χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έστω και έτσι να είναι, ας μας απαντήσει η Κυβέρνηση ποια είναι η σχέση μεταξύ μισθού και καυσίμων; Δηλαδή πώς μπορεί να ανταποκριθεί ένας εργαζόμενος των 800 ευρώ (χάρις στην Κυβέρνηση, είναι πολλοί αυτοί) στις ανάγκες του για μετακίνηση; Πόσο αντίκτυπο έχει στους Κύπριους το τεράστιο κόστος των καυσίμων, την ώρα που δεν παρέχεται εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης από το ιδιωτικό αυτοκίνητο; Σε άλλες χώρες, εξάλλου, οι πολίτες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε μετρό, τρένα και ποδήλατα. Οι πολίτες δεν είναι εξαρτημένοι από τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα. Αντιθέτως τα χρησιμοποιούν μόνο σε ώρα ανάγκης ή σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Κατά τα άλλα, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ο κόσμος, που με τους μισθούς πείνας προσπαθεί να επιβιώσει και να καλύψει όλες τις στοιχειώδεις ανάγκες του.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy