Η ΠΣΕΜ επιφυλάσσεται για τον τρόπο αντίδρασής της

186

Τον Σεπτέµβριο τα σπουδαία µετά την εισαγωγή των εξετάσεων τετραµήνων

Αντιδράσεις αναµένονται µετά την έγκριση των αλλαγών στους κανονισµούς που αφορούν τη ρύθµιση της διαδικασίας συνολικής αξιολόγησης του µαθητή από την Ολοµέλεια της Βουλής. H ΠΣΕΜ εξέδωσε ανακοίνωση, πριν ακόµα ψηφιστεί η τροπολογία, ενώ αναµένεται η τοποθέτηση της ΟΕΛΜΕΚ.

Η ΠΣΕΜ µε ανακοίνωσή της εκφράζει την έντονη διαφωνία της µε τους κανονισµούς και κατηγορεί ανοιχτά το Υπουργείο Παιδείας για την κωλυσιεργία που παρατηρήθηκε και την άνιση µεταχείριση της πρότασης Λεωνίδου σε σχέση µε τις προτάσεις της ΠΣΕΜ. Οι µαθητές επιφυλάσσονται για τους τρόπους αντίδρασης τονίζοντας ότι το µέτρο «θα τσακίσει τον ανθρώπινο χαρακτήρα του σχολείου, θα θυσιάσει τους µαθητές στο βωµό του ανταγωνισµού, θα επιβάλει διδακτικούς µονόδροµους και θα µετατρέψει τα σχολεία µας σε εξεταστικά κέντρα». Αναφέρει, επίσης ότι «θα έπρεπε να προβληµατίσει την κοινή γνώµη το γεγονός πως ένας διάλογος, ο οποίος έπρεπε να διεξαχθεί και να ολοκληρωθεί τον περασµένο ένα χρόνο, γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθεί σε διάστηµα δύο ηµερών». Για αυτό αποκλειστική ευθύνη φέρει το Υπουργείο «που για µια ολόκληρη χρονιά κρυβόταν πίσω από το δάχτυλό του», σηµειώνει.

Ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Παναγιώτης Γεωργίου, τόνισε στον ΑΣΤΡΑ ότι το µαθητικό κίνηµα είναι εναντίον των εξετάσεων ανά τετράµηνο. Οι µαθητές, υπογράµµισε, δεν πρόκειται να αποδεχτούν µε σταυρωµένα τα χέρια την επιβολή του θεσµού των εξετάσεων ανά τετράµηνο και ζήτησε να γίνει σεβαστή η δηµοκρατία καθώς, όπως επισήµανε, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η άποψη µαθητών και καθηγητών. ∆εν είναι δυνατόν, είπε, χωρίς να ολοκληρωθεί ένας σοβαρός διάλογος να επιβάλλονται αποφάσεις. Η ΟΕΛΜΕΚ, από την άλλη, αν και δεν έχει πάρει επίσηµα θέση, αφού πρέπει να προηγηθεί η διαβούλευση των καθηγητών µετά την απόφαση της Ολοµέλειας, έχει ξεκάθαρη διακηρυγµένη θέση κατά των εξετάσεων ανά τετράµηνο, γι’ αυτό δεν πρέπει να αποκλείεται αντίδραση και από τους καθηγητές.

Για σκοπούς συνταγµατικότητας το περιεχόµενο της πρότασης του Πανίκου Λεωνίδου τέθηκε µε τη µορφή κανονισµών στην Ολοµέλεια από το Υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο υιοθέτησε την πρόταση, ζήτησε και πήρε την έγκριση του Υπουργικού Συµβουλίου κατά τη διάρκεια της Συνεδρίας της Ολοµέλειας και έθεσε τους τροποποιητικούς κανονισµούς προς ψήφιση στη Βουλή µε τη µορφή του κατεπείγοντος.

Η Βουλή εν µέσω έντασης ενέκρινε τους νέους κανονισµούς (στη διπλανή στήλη τι προβλέπεται). Η συζήτηση για το θέµα κράτησε αρκετή ώρα. Οι βουλευτές επανέλαβαν τις θέσεις που είχαν διατυπωθεί τις προηγούµενες µέρες. Υπέρ τάχθηκαν όλα τα κόµµατα πλην του ΑΚΕΛ, το οποίο εξαρχής είχε ξεκαθαρίσει την άρνησή του για τις εξετάσεις τετραµήνων.

Το ΑΚΕΛ διά των βουλευτών του επανέλαβε ότι µε τις τροποποιήσεις για τις εξετάσεις τετραµήνων θυµατοποιούνται τα παιδιά, ότι αντί µεταρρύθµιση γίνεται απορρύθµιση και συντελείται παιδαγωγικό έγκληµα. Σηµειώνεται ότι η πρόταση του ΑΚΕΛ για πλήρη κατάργηση των εξετάσεων τετραµήνου απορρίφθηκε, ενώ ο διαχωρισµός των εξετάσεων πρόσβασης και απόλυσης στη Γ΄ Λυκείου πήρε παράταση για το 2021-2022, όταν θα εφαρµοστούν και οι εξετάσεις 4µήνων.

Ε∆ΟΝ: Αυταρχισµός και ανατολίτικο παζάρι από το ΥΠΠ

Μέσω ανακοίνωσής της η Ε∆ΟΝ καταγγέλλει ότι µέσω της διαδικασίας που ακολουθείται για εφαρµογή των εξετάσεων ανά τετράµηνο θυµατοποιούνται οι µαθητές και γίνονται πειραµατόζωα. «Οι κυβερνώντες δεν έκαναν τίποτα, δεν έφεραν τις τροποποιήσεις που δεσµεύτηκαν να φέρουν για τις εξετάσεις τετραµήνων», αναφέρει η ανακοίνωση. «Από την πλήρη άρνηση για τροποποίηση των κανονισµών, µέσα σε µια νύχτα αποφάσισαν να συγκαλέσουν έκτακτα Υπουργικό Συµβούλιο για να ενσωµατώσουν την πρόταση του ∆ΗΚΟ στους κανονισµούς για να τους ψηφίσει η ολοµέλεια της Βουλής», προσθέτει.

Ειρηναίος Πίττας

 

 

Εξετάσεις τετραµήνων για την Α’ Λυκείου

Οι νέοι κανονισµοί, όπως ψηφίστηκαν χθες, προνοούν όπως ο βαθµός κάθε τετραµήνου για τα εξεταζόµενα µαθήµατα είναι το άθροισµα της προφορικής επίδοσης (60%) και της γραπτής αξιολόγησης (40%). Η προφορική επίδοση αφορά τις εναλλακτικές µορφές αξιολόγησης και περιλαµβάνει τη συµµετοχή του µαθητή στην τάξη ή/και στο εργαστήριο, την κατ’ οίκον εργασία, µία εικοσάλεπτη προειδοποιηµένη γραπτή βαθµολογητέα άσκηση ή οµαδικό project και δραστηριότητες διάκρισης εκτός αίθουσας διδασκαλίας που σχετίζονται µε το συγκεκριµένο µάθηµα.

Η γραπτή αξιολόγηση θα περιλαµβάνει ένα κεντρικό 90λεπτο δοκίµιο αξιολόγησης µε βαρύτητα 30% και µία προειδοποιηµένη άσκηση διάρκειας µέχρι 45 λεπτών, µε βαρύτητα 10%.

Τα κεντρικά ενενηντάλεπτα δοκίµια αξιολόγησης του πρώτου τετραµήνου, θα γίνονται από τις αρχές ∆εκεµβρίου µέχρι την τελευταία ηµέρα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, ενώ για το Β΄ τετράµηνο θα ρυθµίζεται αναλόγως των ηµεροµηνιών του Πάσχα. Κατά την περίοδο των κεντρικών δοκιµίων αξιολόγησης θα διεξάγονται κανονικά τα µαθήµατα, πλην της ηµέρας της διεξαγωγής τους. Για τα µη εξεταζόµενα µαθήµατα ο βαθµός θα καθορίζεται µε τον ίδιο τρόπο, µε τη διαφορά ότι η γραπτή αξιολόγηση θα περιλαµβάνει ένα µόνο προειδοποιηµένο σαρανταπεντάλεπτο διαγώνισµα ανά τετράµηνο.

Η νέα µορφή αξιολόγησης των µαθητών θα ξεκινήσει από την ερχόµενη σχολική χρονιά µόνο στην Α΄ Λυκείου και ακολούθως το 2020-2021 στη Β΄ Λυκείου και το 2021-2022 στη Γ΄ Λυκείου.