Καμιά ανάληψη ευθύνης για το λιμάνι

35

Του Χρήστου Χαραλάμπους

Το ότι έγινε ένα ξεπούλημα άνευ προηγουμένου, στην περίπτωση του λιμανιού της Λεμεσού, ήταν από την αρχή ηλίου φαεινότερο, όσο κι αν οι κυβερνώντες που είχαν τον πρώτο λόγο στη διαδικασία της εκποίησης προσπαθούσαν τότε (και συνεχίζουν μέχρι σήμερα) να κάνουν το μαύρο άσπρο. Τα γεγονότα τούς διαψεύδουν καθημερινά και αποκαλύπτουν σιγά σιγά όλες τις πτυχές του σκοτεινού παιχνιδιού που παίχτηκε στη διαδικασία εκχώρησης του λιμανιού σε ιδιώτες.

Τα όσα επισημαίνονται στη γνωμάτευση που δόθηκε πρόσφατα από τη Γενική Εισαγγελία και αφορά στα δικαιώματα των λιμενεργατών, μετά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού, αποτελεί μια ακόμα απόδειξη του μεγέθους του σκανδάλου. Οι εμπλεκόμενοι της κυβέρνησης είχαν επιστρατεύσει ψευδή και παραπλανητικά στοιχεία προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ιδιωτικές απαιτήσεις, ρίχνοντας στα Τάρταρα την ψυχή του κερδοφόρου οργανισμού που ήταν και είναι οι λιμενεργάτες. Μια σκοτεινή διαδικασία για την οποία από τότε φώναζε το ΑΚΕΛ ζητώντας εξηγήσεις και διαφάνεια στα πάρε δώσε του ξεπουλήματος των λιμενικών υπηρεσιών.

Άλλωστε και η σχετική έκθεση του Γενικού Ελεγκτή για τις συμφωνίες με βάση τις οποίες εκποιήθηκαν οι εμπορικές δραστηριότητες του λιμανιού της Λεμεσού σε ιδιωτικές εταιρείες, αποτελούσε ένα καταπέλτη για την ευθύνη-ανευθυνότητα της κυβέρνησης και ιδιαίτερα του αρμόδιου Υπουργείου Μεταφορών και του τότε επικεφαλής του, του κ. Μάριου Δημητριάδη.

Από τις συμφωνίες που έγιναν, το μεν κράτος χάνει πολλά εκατομμύρια, ο δε φορολογούμενος πολίτης που χρειάζεται τις υπηρεσίες του λιμανιού για να διεκπεραιώσει τις επαγγελματικές ή άλλες εργασίες του, όχι μόνο υποβάλλεται σε αφάνταστη ταλαιπωρία, αλλά υποχρεώνεται να καταβάλλει υπέρογκα ποσά σε χρεώσεις και άλλα τέλη που επιβάλλονται. Με απλά λόγια, με το νέο καθεστώς πλουτίζουν οι ιδιώτες και επιβαρύνεται με ζημιές το κράτος και οι πολίτες, ενώ οι λιμενεργάτες έμειναν μετέωροι, αφού με τις συμφωνίες που έγιναν δίνεται το ελεύθερο στις ιδιωτικές εταιρείες να επιλέγουν τους ανθρώπους που θα εκτελούν τις λιμενικές εργασίες, ενώ το Υπουργείο διαβεβαίωνε συντεχνίες και Βουλή ότι ουδόλως θα επηρεάζονταν τα επαγγελματικά δικαιώματα των λιμενεργατών.

Τώρα που επιβεβαιώνεται η εξαπάτηση και μέσα από τη γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα, υπάρχει κάποιος εκεί στο Προεδρικό που θα βγει να δώσει τις εξηγήσεις που χρειάζονται ή πολύ περισσότερο θα αναληφθούν από κάποιους οι ευθύνες;

Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν θα γίνει και το μόνο βέβαιο είναι ότι το λιμάνι θα βρεθεί και πάλι σε «εμπόλεμη» κατάσταση.