Μήπως κοιμάται και μαζί του;

Της Νίκης Κουλέρμου

Σαν επτασφράγιστο μυστικό κρατά το συμβόλαιο με τους ιδιώτες διαχειριστές του λιμανιού Λεμεσού ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Εργων, προκαλώντας φυσιολογικά το ερώτημα «μήπως κοιμάται και μαζί του»; Φοβάται μη βγουν στο φως τα άπλυτα μιας συμφωνίας; Μήπως αυτή η συμφωνία έγινε στα μέτρα των ιδιωτών και σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος;

Αμείλικτα τα ερωτηματικά αν προσμετρηθεί το κόστος στην οικονομία του τόπου γενικά και ειδικά στους εμπορευόμενους, στις εισαγωγές ευπαθών προϊόντων και στις εξαγωγές γεωργικών προϊόντων, τις απώλειες σε ανθρωποημέρες από τη χαώδη κατάσταση που επικρατεί εδώ και τρεις βδομάδες στο λιμάνι.

Ο υπουργός κ. Μ. Δημητριάδης και χθες από τα ραδιόφωνα, απαντώντας στις ερωτήσεις που του υπέβαλλαν φορτικά οι δημοσιογράφοι, έμοιαζε να γνοιαζόταν μήπως εκτεθούν οι ιδιώτες παρά το κράτος.

«Εχουμε όλοι ευθύνες και πρέπει να τις αναλάβουμε», απαντούσε γενικά και αόριστα όταν τον ρωτούσαν αν θα αποζημιωθούν όλοι αυτοί οι επαγγελματίες μεταφορείς και άλλοι εμπορευόμενοι που ταλαιπωρούνται αναμένοντας στις ουρές.

Δεν είπε ο κ. υπουργός πώς ο ίδιος και η κυβέρνηση αναλαμβάνουν έμπρακτα τις ευθύνες τους. Τι περιμένουν άραγε; Να βουλιάξει η οικονομία και μετά; Και μετά ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό; Πάλι ο φορολογούμενος πολίτης;

Με τις συμφωνίες που έκανε η κυβέρνηση με τους ιδιώτες, από ό,τι φαίνεται, το λιμάνι Λεμεσού δεν σώζεται με τίποτε. Μάλλον θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι τα μαλλιοκέφαλά τους για να απαλλαγούν από το άλγος της τσαπατσουλιάς και της ανευθυνότητας.

Ηδη πληρώνουν οι φορολογούμενοι και αυτό αποκαλύφθηκε στη Βουλή:

Πρώτον, ο Υπουργός Μεταφορών εγκαλείται από το ΑΚΕΛ για παραπλάνηση της Βουλής, αφού ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι με την ιδιωτικοποίηση το κράτος θα εισέπραττε 2 δις ευρώ σε 25 χρόνια, ενώ η Εφορος Εσωτερικού Ελέγχου περιόρισε τις εκτιμήσεις για την ίδια χρονική περίοδο σε 600.000 εκ. ευρώ, στο ιδανικότερο μάλιστα σενάριο.

Δεύτερον, μόλις πριν λίγες μέρες αποκαλύφθηκε επίσης ότι το κράτος (με τον Υπουργό Μεταφορών ως αρμόδιο) ενοικιάζει από την εταιρεία DPWORLD ένα κρηπίδωμα με δύο γερανογέφυρες προς 1,75 εκ. ευρώ το χρόνο, το οποίο έπειτα παραχωρεί στην εταιρεία EUROGATE δωρεάν. Δηλαδή, στην ουσία, το κράτος και ο φορολογούμενος πολίτης πληρώνει άλλα 3,5 εκ. (πληρώνει στη μια και προσφέρει δωρεάν στην άλλη το ίδιο ποσό!) για να καλύψει άλλα «κενά» του συμβολαίου και της όλης διαδικασίας.

Τρίτον, το κράτος και το δημόσιο έχει απολέσει εκατομμύρια από έσοδα που ούτως ή άλλως θα είχε από την εμπορική αξιοποίηση των κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην περιοχή, από αύξηση του διαμετακομιστικού εμπορίου και άλλες δραστηριότητες, αφού το δημόσιο φρόντισε και επένδυσε στο λιμάνι Λεμεσού σε έργα εκατομμυρίων (νέα επιβατική αίθουσα, νέο κρηπίδωμα κ.ο.κ.).

Αρα, ναι το ΑΚΕΛ και η Βουλή καθηκόντως ζήτησαν να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες των συμβολαίων και ο αρμόδιος υπουργός, μόνο για λόγους ευθιξίας, θάπρεπε να ανταποκριθεί άμεσα. Το γιατί το κρατεί μυστικό είναι ένα ερώτημα. Από τη μέχρι τώρα διαχείρισή του, πάντως δεν φαίνεται να κερδίζει το δημόσιο. Αντίθετα, το δημόσιο είναι ο μεγάλος χαμένος και το λογαριασμό θα πρέπει να τον πληρώσουν αυτοί που πήραν τις πολιτικές αποφάσεις και υπέγραψαν τα συμβόλαια.