Μπάχαλο η κατάσταση στα σχολεία… αποτύχατε κύριε Προδρόμου

Του Νεόφυτου Νεοφύτου

Μπάχαλο είναι η κατάσταση στα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί -δάσκαλοι και καθηγητές- προειδοποιούν και φωνάζουν εδώ και πολύ καιρό, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω. Αρνείται πεισματικά ο Υπουργός Παιδείας να δει την πραγματικότητα και να αναγνωρίσει τα προβλήματα. Δεν υπάρχει επαρκής εξοπλισμός και υποδομές διαδικτύου σε όλα τα σχολεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δεν έχουν όλοι οι μαθητές τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εξ αποστάσεως τα μαθήματα. Τα προβλήματα είναι πολύ μεγαλύτερα σε ό,τι αφορά τα δημοτικά σχολεία, αλλά και τα ειδικά σχολεία, όπου δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες. Πώς θα διδαχθούν διαδικτυακά οι μαθητές με γλωσσικά ή άλλα ειδικά προβλήματα; Υπάρχουν προβλήματα με χιλιάδες μαθητές που προέρχονται από αλλοδαπές οικογένειες, τα οποία έχουν συσσωρευτεί και δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός για το πώς αντιμετωπίζονται. Ο ετσιθελισμός του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος συνεχίζει να μην αντιλαμβάνεται και να μην αναγνωρίζει τα υπαρκτά προβλήματα, δημιουργεί μαθητές πολλών ταχυτήτων. Στο τέλος της χρονιάς θα έχουμε μαθητές με γνώσεις, άλλους με λιγότερες γνώσεις και άλλους αγράμματους… Η σχολική διδακτέα ύλη δεν είναι προσβάσιμη και κατανοητή ούτε για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων -ανέλαβαν οι γονείς, όσοι βέβαια έχουν τη δυνατότητα, το ρόλο του δασκάλου- ούτε για τους μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης -ίσως τα καταφέρουν εκείνοι που κάνουν στα κρυφά ιδιαίτερα μαθήματα. Ανησυχίες υπάρχουν και για τους τελειόφοιτους, οι οποίοι αντί να τυγχάνουν ενισχυτικής διδασκαλίας κινδυνεύουν να μη διδαχθούν τη διδακτέα ύλη, η οποία πέραν από τις εξετάσεις είναι αναγκαία και για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν ως πρωτοετείς φοιτητές. Η αποτυχία του Υπουργού Παιδείας, Πρόδρομου Προδρόμου, να χειριστεί την όλη κατάσταση επιβεβαιώνεται και από γεγονός ότι ακόμη και η εκπαιδευτική οργάνωση ΠΑΔΕΔ Πρωτοπορία, που ανήκει στο χώρο του ΔΗΣΥ, εξέδωσε ανακοίνωση εκφράζοντας «έντονη ανησυχία και προβληματισμό για τις αποφάσεις που λήφθηκαν και θα ληφθούν για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων, δημοτικών και ειδικών σχολείων)». Επικρίνει το Υπουργείο Παιδείας για προβληματικές και ανεξήγητες αποφάσεις και ζητά την αναθεώρησή τους… Αναφέρει ακόμη ότι θα πρέπει να υπάρξει παραδοχή των πραγματικοτήτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σημειώνοντας ότι η έλλειψη εξοπλισμού και το προβληματικό δίκτυο σε πολλές σχολικές μονάδες είναι γεγονός. Κύριε Προδρόμου, έχετε αποτύχει και σας το λένε και οι «δικοί» σας.