Νέα σχολική χρονιά µε τα ίδια προβλήµατα!

Της Αργύρως Γεωργίου Θ.

Εκπαιδευτικός δεν είµαι, για να ξεκαθαρίσουµε τα πράγµατα από την αρχή. Ως γονιός όµως οφείλω και δικαιούµαι να έχω άποψη για το εκπαιδευτικό µας σύστηµα.

Ενώ τελειώνει και αυτή η σχολική χρονιά, παρά τα χαµόγελα των εκπαιδευτικών ότι τα βρίσκουν µε το Υπουργείο Παιδείας στα αιτήµατα που είχαν υποβάλει από πέρσι, µετά το θερµό καλοκαίρι που ακολούθησε τη γνωστή απόφαση του Υπουργικού Συµβουλίου για τον περιβόητο εξορθολογισµό, οι µαρτυρίες περί του αντιθέτου βοούν.

Το σοβαρότερο από τα προβλήµατα που παραµένουν είναι αυτό που αφορά τις εξετάσεις ανά τετράµηνο, αλλά και το διαχωρισµό των εξετάσεων σε απολυτήριες και κατατακτήριες.

Αλήθεια, γιατί επιµένουµε να θέλουµε ένα σχολείο όπου κυριαρχούν οι εξετάσεις και η ταυτότητα και ποιότητα των µαθητών να καθορίζεται από έναν αριθµό; Καθορίζει άραγε την προσωπικότητα και τις ικανότητες ενός µαθητή ένας αριθµός; Έτσι θέλουµε να βλέπουµε τα παιδιά µας; Να σκοτώνονται για µισό βαθµό, να απογοητεύονται γιατί δεν ικανοποίησαν τις προσδοκίες (τις δικές τους αλλά και των γονιών τους τις περισσότερες φορές) επειδή πήραν δεκαεπτά και όχι δεκαεννέα σε ένα διαγώνισµα;

Και ως να µην έφταναν αυτά, το Υπουργείο Παιδείας επιµένει στην εφαρµογή των εξετάσεων ανά τετράµηνο. Προσωπικά επιλέγω να ακούσω τη φωνή των µαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών, που λένε ότι θα δηµιουργήσει περισσότερα προβλήµατα παρά θα λύσει στα σχολεία.

Η αξιολόγηση ενός µαθητή µπορεί να γίνεται καθηµερινά από το σχολείο µε πάρα πολλούς τρόπους, πέραν από τα συνεχή διαγωνίσµατα και εξετάσεις.

Στο µεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από τη Βουλή αναβολή ενός χρόνου για την εφαρµογή του διαχωρισµού των εξετάσεων σε απολυτήριες και κατατακτήριες. Εγώ λέω µακάρι να γίνουν δεύτερες σκέψεις και να µην προχωρήσουν ποτέ σε αυτή την αλλαγή που θα επιφέρει µεγαλύτερο άγχος και ταλαιπωρία στα παιδιά. Φανταστείτε δηλαδή, δύο εξεταστικές περίοδοι, η µία µετά την άλλη, για τους µαθητές που είναι ήδη φορτωµένοι µε τεράστιο άγχος. Η εισαγωγή στα δηµόσια πανεπιστήµια θα µπορούσε να συνεχίσει να γίνεται όπως τώρα. Θέσεις υπάρχουν και είναι στο χέρι των Πανεπιστηµίων να επιτρέπουν µόνο σε όσους µπορούν να αντεπεξέρχονται να συνεχίζουν τη φοίτησή τους σε όποιον κλάδο επιλέξουν.

Αυτά είναι µόνο µερικά από τα προβλήµατα που αφορούν το εκπαιδευτικό µας σύστηµα. Κάποιοι διαφωνούµε µε τους στόχους που θέτει το αρµόδιο υπουργείο και πάντα, χωρίς να µηδενίζουµε, τολµούµε να ισχυριστούµε ότι επιµένουµε σε ένα διαφορετικό σχολείο, καθώς έχουµε ένα διαφορετικό όραµα για την ποιότητα των πολιτών που πρέπει να έχει αυτός ο τόπος.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy