Ο Θωμάς και το μαγειρείο του

Του Κωνσταντίνου Ζαχαρίου

Το 2015 η κυβέρνηση έβαλε λουκέτο στις Κυπριακές Αερογραμμές, λόγω της απόφασης της ΕΕ η οποία έκρινε ως παράτυπες τις ενισχύσεις ύψους 65 εκατ. ευρώ τις οποίες έλαβε η κρατική εταιρεία. Στα χρόνια τα οποία ακολούθησαν κατέρρευσε η Cobalt προκαλώντας ζημιές στην οικονομία ύψους 50 εκατ. ευρώ το χρόνο περίπου, ακολούθησε η κατάρρευση της Germania η οποία επίσης προκάλεσε ζημιές μερικών εκατομμυρίων, ενώ πρόσφατα κατέρρευσε η Thomas Cook προκαλώντας ζημιές ύψους 190 εκατ. ευρώ το χρόνο περίπου. Επίσης, τα αεροπορικά εισιτήρια έφτασαν στα ύψη, αφού μόνο μετά την κατάρρευση της Thomas Cook οι τιμές προς Λονδίνο μετ’ επιστροφής αυξήθηκαν κατά 75%, προς την Αθήνα κατά 61% και προς τη Θεσσαλονίκη κατά 66%. Φτάσαμε στο σημείο να είναι πιο υψηλό το κόστος για ένα εισιτήριο από την Κύπρο προς την Ελλάδα που είναι ο πιο κοντινός ευρωπαϊκός προορισμός στην Κύπρο, από το κόστος ενός υπερατλαντικού ταξιδιού από ευρωπαϊκή χώρα. Δηλαδή τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις επιβαρύνονται πλέον και με το αυξημένο κόστος των αεροπορικών εισιτήριων, ενώ και οι τουρίστες οι οποίοι έρχονται στην Κύπρο ξοδεύουν λιγότερα αφού ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού τους για τις διακοπές τους καταλήγει στα αεροπορικά εισιτήρια.

Η ιστορία λοιπόν απέδειξε ότι το κόστος για διάσωση των Κυπριακών Αερογραμμών ήταν πολύ πιο μικρό, σε σύγκριση με το κόστος των επιπτώσεων που επέφερε η εξάρτηση της χώρας από τους ξένους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τις αεροπορικές εταιρείες.

Δηλαδή, το μεγαλύτερο πρόβλημα για την Κύπρο δεν είναι το κλείσιμο της Thomas Cook, αλλά το μαγειρείο του άπιστου Θωμά που ακόμη και σήμερα επιμένει να δαιμονοποιεί οτιδήποτε κρατικό και να στηρίζει αποκλειστικά και μόνο την ιδιωτική πρωτοβουλία. Και αναφερόμαστε ασφαλώς στην ΕΕ αλλά και στην κυβέρνηση, η οποία λιγουρεύεται εδώ και χρόνια τις ιδιωτικοποιήσεις και αρνείται πεισματικά να ακούσει την αντίθετη άποψη.

Είναι γεγονός ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές αντιμετώπιζαν οικονομικά προβλήματα, τα οποία όμως μπορούσαν να επιλυθούν. Και εάν οι Κυπριακές Αερογραμμές διασώζονταν, σήμερα θα υπήρχε και αυτή η επιλογή για κάλυψη του κενού της Thomas Cook.

Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους ημικρατικούς, αφού εάν ιδιωτικοποιηθεί για παράδειγμα η ΑΗΚ ή η CYTA, το κράτος δεν θα έχει περιθώρια αντίδρασης σε περίπτωση που δημιουργηθούν προβλήματα παρόμοια με αυτά τα οποία παρουσιάζονται σήμερα στον τουρισμό.

Ας προβληματιστεί λοιπόν ο άπιστος Θωμά,ς ο οποίος εδώ και χρόνια κυβερνά με πολιτικές και ιδεολογικές αγκυλώσεις, ποιες θα είναι οι συνέπειες της επιμονής τους για τις ιδιωτικοποιήσεις.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy