Ουσιαστικά να προωθηθεί το ποδήλατο στην πόλη

Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η Λεμεσός μέσα από κάποιες ιδιωτικές πρωτοβουλίες, έχει δώσει ώθηση στη χρήση του ποδηλάτου είτε μέσα από διοργανώσεις ποδηλατικών διαδρομών, ψυχαγωγικού χαρακτήρα, εντός και εκτός πόλης είτε μέσα από μαζικές αθλητικές διοργανώσεις.

Πρωτοβουλίες που κτύπησαν καμπανάκι στις Τοπικές Αρχές και λειτούργησαν καταλυτικά στο να περιλάβει ο Δήμος Λεμεσού την κατασκευή ποδηλατόδρομων και άλλων σχετικών διευκολύνσεων στα διάφορα έργα ανάπτυξης και υποδομής που έγιναν κυρίως στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας. Έτσι, βλέπουμε σήμερα να εκτείνεται κατά μήκος του παραλιακού μετώπου σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων ένας ποδηλατόδρομος (έστω και με τα όποια προβλήματά του), ο οποίος χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση από ντόπιους, αλλά και πολλούς ξένους επισκέπτες.

Μετά τον παραλιακό ακολούθησαν οι ποδηλατόδρομοι οι οποίοι εντάχθηκαν σε μια σειρά άλλων έργων, όπως το Γραμμικό Πάρκο Γαρύλλη που επίσης εξυπηρετεί αρκετούς ποδηλάτες είτε για σκοπούς αναψυχής είτε για την ευκολότερη και πιο ασφαλή πρόσβασή τους από τα βόρεια προάστια στο κέντρο της πόλης. Και βέβαια το παράδειγμα του Δήμου Λεμεσού ακολούθησαν και περιφερειακοί δήμοι εντάσσοντας στα έργα τους και μικρές έστω διαδρομές για ποδηλάτες.

Είναι όμως αυτό αρκετό για να θεωρηθεί ότι οι Τοπικές Αρχές προωθούν τη χρήση του ποδηλάτου σε μια περιοχή συνεχώς αναπτυσσόμενη, όπως η μείζονα Λεμεσός, όπου τα αυτοκίνητα έχουν κυριαρχήσει στη ζωή των πολιτών και κατά γενική ομολογία δυσκολεύουν, εκτός των άλλων αρνητικών, την καθημερινότητα;

Σίγουρα για να πει κάποιος ότι το ποδήλατο μπήκε στη ζωή μας, χρειάζεται ακόμα πολλά να γίνουν. Καλοί οι ποδηλατόδρομοι για περίπατο και άσκηση, καλές οι περιστασιακές πρωτοβουλίες όπως αυτή με τη δωρεάν παροχή ποδηλάτου στα πλαίσια της Εβδομάδας Κινητικότητας, όμως θα πρέπει οι Τοπικές Αρχές να αντιληφθούν ότι η χρήση του ποδηλάτου αποτελεί πλέον μια αναγκαιότητα, η οποία θα λύσει αρκετά προβλήματα.

Ας αφουγκραστούν οι Αρχές το γενικό αίτημα για όσο το δυνατόν λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης και ας κάνουν αυτό που εδώ και πολλά χρόνια έχει εφαρμοστεί σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Ποδηλατόδρομους, δηλαδή, σε όλο το αστικό δίκτυο ώστε να εξυπηρετούν με ασφάλεια τους πολίτες στην καθημερινότητά τους, εξοικονομώντας τους χρόνο και χρήμα. Ας το μελετήσουν επιτέλους οι Τοπικές Αρχές και οι όποιοι άλλοι αρμόδιοι και θα διαπιστώσουν ότι δεν είναι καθόλου δύσκολο.

 

Χρήστος Χαραλάμπους

Οι ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy. Ακολουθήστε μας και στο Google News