Ούτε plan c δεν μας σώζει…

Της Ελένης Κωνσταντίνου

Μόλις λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και ακόμη ψαχνόμαστε για το τι θα γίνει. 

Δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι αναλόγως με την επιδημιολογική εικόνα θα ληφθούν και οι αποφάσεις, ωστόσο η αβεβαιότητα για τον εάν θα επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο εντείνεται. Ήδη το μέλος της επιδημιολογικής ομάδας, Μαρία Κολιού, δήλωσε δημόσια πως υπάρχουν τρία σενάρια και πως απομακρυσμένο θεωρείται να επιστρέψουν ταυτόχρονα όλοι οι μαθητές και μαθήτριες στην τάξη. Παρόμοιες και οι τοποθετήσεις του καθηγητή Λεόντιου Κωστρίκη, που σημείωσε ότι θα έπρεπε να μελετηθεί το ενδεχόμενο φοίτησης πρωινών και απογευματινών, ώστε να μην υπάρχει μεγάλος συνωστιμός εντός των σχολικών χώρων. Άξιον απορίας είναι το πότε το Υπουργείο Παιδείας θα αποφασίσει στην πράξη τι θα γίνει με εναλλακτικούς σχεδιασμούς.

Σίγουρα από τη μια αντιλαμβανόμαστε πως η υγεία και η ασφάλεια προέχουν, όμως από την άλλη δεν είναι ευθύνη των γονέων, των παιδιών, ούτε και των εκπαιδευτικών εάν οι σχολικές υποδομές δεν μπορούν να δεχθούν όλα τα παιδιά ταυτόχρονα. Η εκ περιτροπής διδασκαλία, είτε σε εβδομαδιαία βάση, όπως έγινε λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις καλοκαιρινές διακοπές, είτε σε διαφορετικά ωράρια δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή για αρκετούς λόγους.

Το όριο των 25 μαθητών/τριων ανά τάξη ήταν και προ-κορονοϊού εποχής ένας μεγάλος αριθμός και κακώς το ζήτημα αυτό δεν συζητήθηκε εντονότερα. Κακώς κάποιες ρυθμίσεις, που έχουν κυρίως οικονομίστικη λογική, γίνονται αποδεκτές σαν κάτι το συνηθισμένο, με αποτέλεσμα σήμερα να δημιουργούνται χίλια άλλα δυο προβλήματα.

Επιτέλους, θα πρέπει να καθιερωθεί ένα όριο λιγότερων μαθητών ανά τάξη, όπως για παράδειγμα 15, ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να φοιτούν κανονικά παρακολουθώντας με ασφάλεια και τηρώντας αποστάσεις τα μαθήματά τους. Αν χρειαστεί, κύριοι, θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο πρόσληψης περισσότερων εκπαιδευτικών κι αν χρειαστεί να χτίσετε περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας.

Όλο αυτό το διάστημα θα έπρεπε να γίνονταν οι απαιτούμενοι σχεδιασμοί, ώστε να μην τρέχουν και πάλι οι αρμόδιοι πίσω από τα γεγονότα. Και όχι μέρες πριν να έχει συσταθεί επιτροπή, να πρέπει να συνεδριάσει, να ετοιμαστούν κατευθυντήριες γραμμές και να ληφθούν αποφάσεις. Αποφάσεις που ενδεχομένως, όπως έχουμε προαναφέρει, λόγω της επιδημιολογικής εικόνας να αλλάξουν.

Αντίθετα, στην Ιταλία που είχε γονατίσει στην κυριολεξία από τον κορονοϊό αποφασίστηκε όπως αυξηθεί ο προϋπολογισμός για την Παιδεία κατά 2,3 δις ευρώ, ενώ θα προσληφθούν και επιπλέον 10% εκπαιδευτικοί και το όριο στις τάξεις θα είναι 15 μαθητές/τριες.

Επιπλέον, ακόμη ένα σημείο που δημιουργεί απορία είναι το ότι σε αρκετές χώρες η έναρξη των σχολείων θα γίνει πιο αργά από ό,τι αναμενόταν, ενώ στην Κύπρο έχει ορισθεί αυτό να γίνει πιο νωρίς. Ειδικοί δεν είμαστε, αλλά το ενδεχόμενο η ημερομηνία αυτή να αλλάξει με εγκύκλιο, κατά τις βραδινές ώρες, είναι πιθανόν.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy