Τι να σου κάνουν οι περιφράξεις;

Της

Ελένης Κωνσταντίνου

 

Με µια «έντονη» ανακοίνωση χθες η Παγκύπρια Συνοµοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης αναφέρει πως µέχρι τα τέλη Ιουνίου θα δώσει στη δηµοσιότητα τα ονόµατα όσων σχολείων µέχρι τώρα δεν έχουν προχωρήσει σε περιφράξεις των κτιρίων. Μάλιστα, όπως επισηµαίνουν οι οργανωµένοι γονείς, αν έως τον Σεπτέµβρη που θα αρχίσει η νέα σχολική χρονιά δεν έχουν ολοκληρωθεί οι περιφράξεις και δεν έχουν τοποθετηθεί θυροτηλέφωνα, οι γονείς δεν θα επιτρέψουν στα παιδιά των σχολείων αυτών να µπουν στις τάξεις. Όπως είναι γνωστό, ανάµεσα στα µέτρα που έχουν αποφασιστεί για θέµατα ασφάλειας και υγείας µέσα στα σχολεία είναι η  κατασκευή ψηλών περιφράξεων σε όλες τις σχολικές µονάδες, η τοποθέτηση θυροτηλεφώνων, καθώς και η παρουσία φρουρών ασφαλείας για δύο ώρες στα σχολεία. Βέβαια, πέραν από αυτά τα µέτρα που ενδεχοµένως να λειτουργήσουν πυροσβεστικά για την παρουσία εξωσχολικών, υπολείπονται ακόµη περισσότερα και πιο ουσιαστικά. Το πρόβληµα της ασφάλειας γενικότερα, συµπεριλαµβανοµένης και της βίας ή παραβατικής συµπεριφοράς µέσα στους σχολικούς χώρους, δεν µπορεί να λυθεί όσες περιφράξεις και να φτιαχτούν, όσο και ψηλές και να είναι. Θα πρέπει οι αρµόδιοι και ο κάθε εµπλεκόµενος από το δικό του µετερίζι να αντιληφθούν τη σοβαρότητα του προβλήµατος της νεανικής παραβατικότητας και της βίας στον σχολικό χώρο και να επενδύσουν στην πρόληψη και όχι στην καταστολή. Άλλωστε δεν είναι µυστικό ότι καταγράφεται ανησυχία για την αυξητική τάση µε επεισόδια παραβατικής και αντικοινωνικής συµπεριφοράς από µερίδα µαθητών σε βάρος άλλων µαθητών αλλά και εκπαιδευτικών, ενώ το φως της δηµοσιότητας είδαν και περιπτώσεις µε καταδικαστέα συµπεριφορά από πλευράς εκπαιδευτικών προς µαθητές. Επίσης δεν είναι λίγες οι φορές που µαινόµενοι γονείς αναλαµβάνουν δράση. Πέραν λοιπόν από τα πιο πρακτικά ζητήµατα µε περιφράξεις και θυροτηλέφωνα, καλό θα ήταν οι αρµόδιοι να προχωρήσουν σε µια χαρτογράφηση του περιβάλλοντος των σχολείων και τη σε βάθος µελέτη των περιστατικών βίας και παραβατικότητας, µε στόχο την αναγνώριση των αιτίων. Στόχος όλων των ενεργειών θα πρέπει να είναι τόσο η πρόληψη όσο και αντισταθµιστικά µέτρα επίλυσης του προβλήµατος µε ενίσχυση µαθητών, οικογενειών, εκπαιδευτικών και σχολικών µονάδων για επίλυση του προβλήµατος και πρόληψη µελλοντικών µεγαλύτερων προβληµάτων. Βήµατα έχουν γίνει, αφού υπάρχουν πολύ αξιόλογα προγράµµατα που εφαρµόζονται από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγµα το ∆ΡΑΣΕ, η Οµάδα Άµεσης Παρέµβασης (ΟΑΠ) και άλλα. Ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει ενίσχυση και προς αυτή την κατεύθυνση µε περισσότερα και εξειδικευµένα άτοµα να στελεχώνουν τέτοια προγράµµατα και φυσικά την παραχώρηση των αναγκαίων κονδυλίων.

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy