Ότι η κυβέρνηση ΔΗΣΥ-Αναστασιάδη-Χαμπιαούρη έβαλε στόχο και σκοπό να απαξιώσει ό,τι θυμίζει κράτος και δημόσιο δεν νομίζουμε να υπάρχει καμιά αμφιβολία. Και στην πρώτη πενταετία το απέδειξαν με συμπεριφορές και πράξεις και σ’ αυτή την πενταετία βάλθηκαν με το ζόρι να μας πείσουν ότι το δημόσιο είναι ο υπ’ αριθμόν έναν εχθρός τους! Θύμα αυτής της ιδεολογικής αγκύλωσής τους, όχι μόνο ο Συνεργατισμός και ό,τι έχει σχέση με δημόσιο πλούτο, αλλά και Υπηρεσίες του δημοσίου που πρέπει να εξυπηρετούν τους πολίτες. Στην πρώτη πενταετία ήταν η Υγεία και η Πρόνοια, αυτή την πενταετία είναι η Παιδεία και το δημόσιο σχολείο.
Με εφαλτήριο την έκθεση του Γενικού Ελεγκτή του 2016 και με καθοδηγητή τις ντιρεκτίβες της έκθεσης της Διεθνούς Τράπεζας, η κυβέρνηση ΔΗΣΥ-Αναστασιάδη-Χαμπιαούρη έστησε τρελό χορό «απαξίωσης» των εκπαιδευτικών. Τα μέσα και τα «εργαλεία» της προς αυτή την κατεύθυνση τα ΜΜΕ κατά πρώτον και μια μερίδα οργανωμένων γονέων, κατά δεύτερον, που λες και βάζουν πάνω από τα συμφέροντα των παιδιών τους, τις λογιστικές πράξεις με τις οποίες θέλουν να κόψουν το «λίπος» από την Παιδεία.
Και «λίπος» θεωρούν τους μισθούς και τις ώρες που εργάζονται οι εκπαιδευτικοί, ενώ θεωρούν «ωφελήματα» τις απαλλαγές που έχουν για άλλες δραστηριότητες πλην της έδρας. Μπορεί όμως να μετρηθούν λογιστικά οι ώρες που «σπαταλούν» οι εκπαιδευτικοί για να στήσουν για παράδειγμα μια γιορτή όπως είναι αυτή των Χριστουγέννων; Μπορεί να μετρηθούν λογιστικά οι «σπατάλες» για τις εκδηλώσεις αλληλεγγύης και αγάπης; Μπορούν να μετρηθούν «λογιστικά» οι «σπατάλες» για τη σωστή λειτουργία του τμήματος, για τη μεγάλη αγκαλιά που πρέπει να δώσουν ο εκπαιδευτικός-υπεύθυνος του τμήματος και οι μαθητές σε ένα μαθητή που υστερεί στην πρόοδο είτε γιατί κουβαλά πληγές από το σπίτι του και δεν μπορεί να συγκεντρωθεί στο μάθημα είτε γιατί έχει «ειδικές ικανότητες»; Μπορεί να αντικαταστήσουν τους εκπαιδευτικούς αυτούς που «σπαταλούν» το χρήμα του δημοσίου (λέμε τώρα) και το ψυχικό τους σθένος για να μεταλαμπαδεύσουν αξίες διαχρονικές στα παιδιά μας και το μέλλον του τόπου (έτσι δεν λένε στα λογύδριά τους οι υπουργοί και ο Πρόεδρος;), οι όποιοι εθελοντές ήθελε επιστρατεύσει ο Υπουργός Παιδείας ή ο Επίτροπος Εθελοντισμού, όπως κάνουν συνήθως αν πρόκειται για υλικές και οικονομικές ανάγκες; Μπορεί, δηλαδή, να ζητήσουν να καθιερωθεί ένας …. Ραδιομαραθώνιος «προσφοράς και αγάπης» που θα αναπληρώσει τους εκπαιδευτικούς σ’ αυτό το έργο;
Όχι, κύριοι. Η λογιστική πράξη και οι μνημονιακές λογικές δεν χωρούν στο χώρο της Παιδείας, παρά μόνο στα δικά σας κεφάλια… Με τις παρωπίδες που επιβάλλει η εξίσωση του 1+1 κάνουν δύο, δεν μπορεί να δείτε και να αντιληφθείτε αξιακές προσεγγίσεις που θέλουν το δημόσιο σχολείο να βγάζει στην κοινωνία πολίτες με αρχές και αξίες όπως ο πατριωτισμός, ο ανθρωπισμός, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, την αλληλεγγύη…
Η κυβέρνηση δεν κατάφερε να πετύχει το στόχο της απαξίωσης των εκπαιδευτικών αλλά επιμένει. Αποφάσισαν «εντατικό» διάλογο και έφυγαν στο εξωτερικό για διακοπές. Τώρα «επιμένουν», τάχατες και στέλλουν στις οργανώσεις επιστολή 31 σελίδων το απόγευμα της Παρασκευής για να τη μελετήσουν και να συναντηθούν τη Δευτέρα… Τόση απαξίωση προς τους εκπαιδευτικούς, τις ηγεσίες τους και τα δικαιώματά τους. Αυτή η νέα πρόκληση του Υπουργού Παιδείας και του Προέδρου που μίλησε για «λεπτομέρειες» που χωρίζουν τις δύο πλευρές, ένα προμηνύει: Τα σχολεία δεν θα ανοίξουν τον Σεπτέμβρη!
Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy