Υπνώττει το Υπ. Παιδείας και τα προβλήματα συσσωρεύονται

64

Του Νεόφυτου Νεοφύτου

 

Για δυο εβδομάδες τώρα το Υπουργείο Παιδείας συλλέγει στοιχεία και τα επεξεργάζεται, χωρίς ωστόσο να ληφθούν σοβαρές και υπεύθυνες αποφάσεις σε ό,τι αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών. Το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης αποδείχθηκε ανέτοιμο σε ό,τι αφορά τη σύγχρονη τεχνολογία και τη διαδικτυακή διδασκαλία σε αντίθεση με ιδιωτικά σχολεία, τα οποία από την πρώτη στιγμή υιοθέτησαν κανονικά και καθημερινά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με παράδοση νέας ύλης, με ασκήσεις και με διαγωνίσματα.

Στο δημόσιο σχολείο η όποια εξ αποστάσεως διδασκαλία γίνεται με πρωτοβουλία των καθηγητών. Είναι επανάληψη της ύλης και δεν παραδίδονται νέα κεφάλαια.

Το Υπουργείο Παιδείας παρακολουθεί χωρίς να έχει ξεκάθαρες απαντήσεις τι γίνεται με την εκπαίδευση τόσο στη δημοτική βαθμίδα, όσο και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Επαναπαύεται ότι τα μέτρα θα τερματιστούν και από τον Μάιο θα ξεκινήσουν μαθήματα και θα καλυφθεί η χαμένη ύλη, ενώ ο Υπουργός Παιδείας μίλησε και για παράταση της σχολικής χρονιάς. Τι θα γίνει, όμως, εάν τα μέτρα επεκταθούν και καλύψουν και τον Μάιο; Σε τέτοια περίπτωση τι θα κάνει το Υπουργείο Παιδείας; Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την ολοκλήρωση της φετινής σχολικής χρονιάς σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης; Τι θα γίνει με τις παγκύπριες εξετάσεις και με τις εξετάσεις εισδοχής των μαθητών σε κυπριακά και ξένα πανεπιστήμια; Τι θα γίνει με τους τελειόφοιτους μαθητές που θα κληθούν να υπηρετήσουν στην Εθνική Φρουρά;

Το Υπουργείο Παιδείας καλείται να μελετήσει και να έχει λύσεις ακόμη και στα πιο ακραία σενάρια. Δεν ξέρει κανείς πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα με την εξάπλωση του κορονοϊού. Οφείλει ο αρμόδιος Υπουργός Παιδείας, κ. Προδρόμου, να καλέσει όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ και Συνδέσμους Γονέων, αλλά και την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής και να συζητήσουν σοβαρά και υπεύθυνα. Καλείται επίσης ο κ. Προδρόμου να διαβουλευθεί και με τους πρυτάνεις των πανεπιστημίων και τις φοιτητικές ενώσεις και να συζητηθούν προβλήματα, όπως το ακαδημαϊκό έτος των καθηγητών, η φοιτητική χρονιά και τα δίδακτρα.