Η «Αφροδίτη» στο «Σπίτι του Μότσαρτ»

Η Πάφια σοπράνο Χρύσω Μακαρίου ερμήνευσε «Αφροδίτη» του Μότσαρτ

Ανεπανάληπτες στιγμές έζησε το βράδυ της περασμένης Τρίτης η Βιέννη και ειδικά το μουσείο «Σπίτι του Μότσαρτ» όπου η νεαρή Κύπρια σοπράνο Χρύσω Μακαρίου ερμήνευσε σειρά εντελώς διαφορετικών γυναικείων χαρακτήρων από όπερες του κορυφαίου Αυστριακού μουσουργού, Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ. Η εκδήλωση που είχε τον τίτλο «Η Αφροδίτη στις όπερες του Μότσαρτ», έγινε υπό την επιμέλεια της νεαρής Ελληνίδας συνθέτη και μουσικολόγου Σπυριδούλας Κατσαρού, σε συνεργασία με την πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Αυστρία.

Οι ερμηνείες της Κύπριας σοπράνο έτυχαν του παρατεταμένου και ζεστού χειροκροτήματος πολλών εκπροσώπων των γραμμάτων και τεχνών, αλλά και της διπλωματίας με επικεφαλής την πρέσβειρα της Αυστρίας στην Ελλάδα, Μελίτα Σούμπερτ, που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση.

Μιλώντας στην εκδήλωση ο διευθυντής του Μουσείου, Γκέρχαρντ Βίτεκ, εστίασε στη σημασία της συναυλίας, που ήταν αφιερωμένη στις γυναικείες μορφές της «Αφροδίτης» από το έργο του μεγάλου μουσουργού, παραπέμποντας στην «κυπριακή καταγωγή» της ερμηνεύτριας. Επίσης στο χαιρετισμό του ο πρέσβης της Κύπρου στην Αυστρία, Μάριος Ιερωνυμίδης, εξήρε την πρωτοβουλία του μουσείου και των καλλιτεχνών για την πρωτότυπη αυτή εκδήλωση, που συνδύαζε τον Μότσαρτ με την Κύπρο.

Η συναυλία άνοιξε με την ερμηνεία της Χρύσως Μακαρίου, της ίδιας της θεάς Αφροδίτης (Βένους) από το νεανικό έργο του 15χρονου τότε Μότσαρτ, «Ασκάνιο ιν Αλμπα» για να ακολουθήσουν δύο άριες της κόμισας Αλμαβίβα από τους Γάμους του Φίγκαρο και κατόπιν οι άριες της Δόνα Ελβίρα και της Τσερλίνα από τον «Ντον Τζιοβάνι».

Το πρόγραμμα της συναυλίας, στην οποία για να καταδειχθούν οι ιδιαίτεροι γυναικείοι χαρακτήρες είχαν επιλεγεί όπερες από σχεδόν όλες τις δημιουργικές περιόδους του Μότσαρτ, ολοκληρώθηκε με την απόδοση από την Κύπρια υψίφωνο, της άριας της Φιοντιρλίτσι από την όπερα «Κόζι φαν τούτε» (Ετσι κάνουν όλες). Το εγχείρημα «Η Αφροδίτη στις όπερες του Μότσαρτ» υπήρξε για την ίδια πάρα πολύ δύσκολο και πρόκληση, τόνισε σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στη Βιέννη η Χρύσω Μακαρίου, καθώς όπως διευκρίνισε «πρόκειται για ερμηνείες διαφορετικών χαρακτήρων όχι μόνον από τη δραματική τους πλευρά, αλλά και διότι τα έργα γράφηκαν σε διαφορετική χρονική στιγμή, κάτι που αντανακλάται στη μουσική».

Σημείωσε ακόμη πως το κοινό σημείο των ηρωίδων αυτών είναι ότι είναι πολύ ερωτικές γυναικείες μορφές, με διαφορές στο χαρακτήρα, στην ηλικία και το ρόλο. Εχουν δε όλες τον ίδιο γυναικείο αισθησιασμό που πηγάζει πάντοτε μέσα από τη μορφή της Αφροδίτης, η οποία αποτελεί πηγή έμπνευσης σε όλη την ευρωπαϊκή τέχνη. Αυτό κάνει την ίδια, όπως είπε, να αισθάνεται λίγο πιο περήφανη καθώς προέρχεται και κατάγεται όχι μόνο από την Κύπρο, αλλά και από την ιδιαίτερη «πατρίδα» της Αφροδίτης, την Πάφο.

Από την πλευρά της, η συνθέτις και μουσικολόγος Σπυριδούλα Κατσαρού, σε δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επεσήμανε πως στο πλούσιο τόσο μουσικά όσο και δραματουργικά έργο του, ο Μότσαρτ «παρουσιάζει πολλούς και διαφορετικούς τύπους γυναικών με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο, με καθέναν από αυτούς να ενσαρκώνει μια Αφροδίτη -που αποτελεί ένα πολύ ισχυρό σύμβολο της αγάπης και του έρωτα- με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και για τη συναυλία επιλέχθηκαν οι σημαντικότερες όπερες από τις κυριότερες δημιουργικές περιόδους του μουσουργού».

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy