Η διαδικασία αξιολόγησης ανά τετράμηνο να μην εξομοιώνεται με εξετάσεις πρόσβασης στα πανεπιστήμια, το πορίσμα έρευνας

ÌáèçôÝò óõììåôÝ÷ïõí óôéò Ðáãêýðñéåò ÅîåôÜóåéò óôï Ëýêåéï Áêñüðïëçò, ÐáñáóêåõÞ 21 ÌáÀïõ 2021. Ìå ôï ìÜèçìá ôçò Âéïëïãßá áíïßãåé óÞìåñá ÐáñáóêåõÞ, ç áõëáßá ôùí Ðáãêýðñéùí ÅîåôÜóåùí 2021 ãéá ôïõò õðïøçößïõò ãéá ôçí åéóáãùãÞ óôçí ÔñéôïâÜèìéá Åêðáßäåõóç. ÊÕÐÅ/ÊÁÔÉÁ ×ÑÉÓÔÏÄÏÕËÏÕ

Θα πρέπει να εμπεδωθεί οριστικά ότι η σχολική διαδικασία αξιολόγησης ανά τετράμηνο δεν μπορεί, ούτε πρέπει να υπάρχει τάση, να εξομοιώνεται με εξετάσεις πρόσβασης στα πανεπιστήμια, όπως είναι οι παγκύπριες, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρει ότι χθες πραγματοποιήθηκε στην παρουσία του Υπουργού Πρόδρομου Προδρόμου, παρουσίαση τόσο της αξιολόγησης των διαδικασιών, όσο και της πλήρους στατιστικής και ποιοτικής ανάλυσης των αποτελεσμάτων της γραπτής αξιολόγησης του Α’ τετραμήνου 2021-22, ακολουθούμενη από σχετική αποτίμηση.

Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που έγινε μεταξύ των  διευθύνσεων των σχολείων γύρω από τη διαδικασία αξιολόγησης και τις σχετικές πρακτικές. Η γενική αποτίμηση ήταν σε πολύ μεγάλο βαθμό θετική, σημειώνει, προσθέτοντας ότι επί του προκειμένου, λαμβάνονται υπόψη και ορισμένες χρήσιμες παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν από διευθυντές/τριες, σε ζητήματα που μπορεί να τύχουν βελτίωσης. “Σημειώνεται ωστόσο ότι θα πρέπει να εμπεδωθεί οριστικά ότι η σχολική διαδικασία αξιολόγησης ανά τετράμηνο δεν μπορεί, ούτε πρέπει υπάρχει τάση, να εξομοιώνεται με εξετάσεις πρόσβασης στα πανεπιστήμια, όπως είναι οι Παγκύπριες”, αναφέρει η ανακοίνωση.

Ακολούθησε αξιολόγηση των σχετικών εργασιών, των διαδικασιών τόσο για την αρχική αξιολόγηση όσο και για περιπτώσεις αναβαθμολόγησης, καθώς και του κόστους, σε σχέση με τη φιλοσοφία της αξιολόγησης. Στο πλαίσιο αυτό προτάθηκαν και ορισμένες περιφερειακές εύλογες προσαρμογές.

Η Ομάδα Ελέγχου Ποιότητας των Εξετάσεων παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία και ποιοτική ανάλυση για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα όλων των δοκιμίων. Στη συντριπτική πλειοψηφία, ο βαθμός αξιοπιστίας και εγκυρότητας ήταν ικανοποιητικός, πολύ ικανοποιητικός και υψηλός. Σε μια ή δυο περιπτώσεις, όπου εντοπίστηκαν κάποιες αδυναμίες, προωθούνται βελτιωτικές κινήσεις.

Οι Διευθύνσεις Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και  Κατάρτισης παρουσίασαν στη συνέχεια στατιστική ανάλυση όλων των αποτελεσμάτων, σύμφωνα με καθιερωμένες επιστημονικές μεθόδους μέτρησης (λογισμικό SPSS). Τα αποτελέσματα και η κατανομή των επιδόσεων ανά τάξη και κατεύθυνση ή ομάδα προσανατολισμού δίνουν έναυσμα για συζήτηση μιας σειράς από πιθανές καινοτομίες, που μπορεί να βελτιώσουν τόσο τις διαδικασίες αξιολόγησης, όσο κυρίως το περιεχόμενο διδασκαλίας και την οργάνωση σπουδών.

Μετά τη σχετική συζήτηση, στην οποία έλαβαν μέρος όλες οι διευθύνσεις του Υπουργείου, ο Υπουργός εξέθεσε μια σειρά από καινοτομίες και βελτιωτικές αλλαγές, που θα προταθούν στη συνέχεια, κυρίως όσον αφορά στην οργάνωση των σπουδών και στο περιεχόμενο της διδασκαλίας.

Τη σύσκεψη απασχόλησαν τέλος διάφορα οργανωτικά και λειτουργικά ζητήματα ενόψει του σχεδιασμού για το δεύτερο τετράμηνο, όπως και ο προκαταρκτικός σχεδιασμός για το σχολικό έτος 2022-23, λαμβάνοντας υπόψη την προβλεπόμενη από τη νομοθεσία γενίκευση του συστήματος της αξιολόγησης και στον γυμνασιακό κύκλο.

Στη σύσκεψη, εκτός από τον Υπουργό Παιδείας, συμμετείχαν ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Νεόφυτος Παπαδόπουλος, ο Διευθυντής Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ηλίας Μαρκάτζιης, η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Αθηνά Μιχαηλίδου, ο Διευθυντής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης  Κυπριανός Λούης, η Διευθύντρια Ανώτερης Εκπαίδευσης Τέρψα Κωνσταντινίδου, ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης Μάριος Στυλιανίδης και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy