Η εφαρμογή του ΣΒΑΚ θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στη Λεμεσό

Δυσφορεί το ΕΒΕΛ για την καθυστέρηση που παρατηρείται και ζητά δραστικές παρεμβάσεις από το αρμόδιο υπουργείο

Η αναβλητικότητα ή και η αναποφασιστι­κότητα της κυβέρνησης να προωθήσει βασικά οδικά έργα και κάποιες άλλες συναφείς δράσεις, που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν δι­έξοδοι στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Λεμεσός, συνιστούν μια ακόμα παράμετρο της δυσμενούς θέσης που κα­τέχει η πόλη στις προτεραιότητες του κράτους.

Μεσοβέζικες και σπασμωδικές ενέργειες που εκδηλώνονται κατά καιρούς κάθε άλλο παρά απαμβλύνουν το πρόβλημα. Κι αυτό υπέδειξε και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανι­κού Επιμελητηρίου, Ανδρέας Τσουλλόφτας, ο οποίος, από το βήμα της 59ης Γενικής Συνέλευ­σης του Επιμελητηρίου, στιγμάτισε την κυβερ­νητική τακτική, υποδεικνύοντας στον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έρ­γων, ο οποίος παρευρέθηκε και χαιρέτισε τη Συ­νέλευση του ΕΒΕΛ, κάποιες δραστικές παρεμβά­σεις και καθοριστικής σημασίας πρωτοβουλίες και δράσεις που θα πρέπει να προωθηθούν για την κυκλοφοριακή ανάσα της Λεμεσού.

«Η κατάσταση μετατρέπεται, και μάλιστα τα­χύτατα, σε ανυπόφορη», ανέφερε χαρακτηριστι­κά ο κ. Τσουλλόφτας, επισημαίνοντας ότι αυτό βεβαίως είναι κάτι που δεν ξαφνιάζει, αφού το ίδιο ουσιαστικά οδικό δίκτυο που δημιουρ­γήθηκε πριν από πολλά χρόνια υποχρεώνεται να φιλοξενεί έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό αυτοκινήτων. Σημειώνοντας ότι τα «έξυπνα» φώτα που ήδη τοποθετήθηκαν (κυκλικός κόμ­βος Αγίας Φύλας) ή θα τοποθετηθούν, μπορούν, ενδεχομένως, βραχυπρόθεσμα, να επιφέρουν μια προσωρινή απάμβλυνση του προβλήματος σε κάποιες αρτηρίες, όμως, όπως τόνισε, «χρει­άζονται πιο δραστικές παρεμβάσεις, έστω και αν αυτές δεν είναι άμεσης εφαρμογής». Τέτοιες παρεμβάσεις αποτελούν, από τη μια, η ενίσχυση του οδικού δικτύου με τον βόρειο παρακαμπτή­ριο και, από την άλλη, η μακροχρόνια, έστω, αλλά πιο σίγουρη και αναπόφευκτη εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Ιδιαιτέρα σε ό,τι αφορά το ΣΒΑΚ, ο εμποροβι­ομηχανικός κόσμος της Λεμεσού εκφράζει έντο­νη δυσφορία για το γεγονός ότι ενώ η μελέτη για το ΣΒΑΚ ολοκληρώθηκε από το 2019, δύο χρόνια μετά δεν έχει γίνει το παραμικρό προς την κατεύθυνση έναρξης της εφαρμογής του. «Ναι, η πανδημία διαφοροποίησε κάποια πράγ­ματα, αλλά δύο και πλέον χρόνια καθυστέρη­σης, και μάλιστα χωρίς να βλέπουμε φως στην άκρη της σήραγγας, δεν μπορούν να δικαιολο­γηθούν», όπως χαρακτηριστικά παρατήρησε ο πρόεδρος του ΕΒΕΛ.

Από πλευράς του ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, χαιρετίζοντας τη Συνέλευση του ΕΒΕΛ ανα­κοίνωσε ότι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προγραμματίζεται να υλοποι­ηθούν βασικοί άξονες του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας της Λεμεσού, με προϋ­πολογισμό 17,8 εκ. ευρώ. Σ’ αυτούς τους άξο­νες, όπως ανέφερε, περιλαμβάνεται η εισαγωγή λεωφορειολωρίδων, η δημιουργία τριών σταθ­μών μετεπιβίβασης και η κατασκευή ποδηλατο­διαδρομών και ποδηλατολωρίδων. Ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ακόμα ότι σε διαδικασία εκπόνησης κατασκευαστικών σχεδίων βρίσκο­νται η λεωφόρος Ευαγόρα Λανίτη και η Λεω­φόρος Συνεργατισμού, που αποτελούν τμήματα του βορειότερου παρακαμπτήριου της Λεμεσού.

Αναφερόμενος στην εγκατάσταση των «έξυ­πνων» φώτων τροχαίας στον κυκλικό κόμβο Αγίας Φύλας, ο υπουργός εξέφρασε την εκτίμη­ση ότι αυτή η πρωτοβουλία είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου κατά περίπου 50% και σημείωσε ότι το υπουργείο θα προχωρήσει μέσα στους επόμενους μήνες στην προκήρυξη προ­σφορών για εγκατάσταση «έξυπνων» φώτων τροχαίας σε άλλα 125 σημεία, τόσο στη Λεμεσό όσο και στη Λευκωσία, κάτι που, όπως υπέδειξε, θα βοηθήσει στην επίλυση κάποιων προβλημά­των του κυκλοφοριακού.

Βέβαια, σχετικές εξαγγελίες έχουν ακουστεί και με άλλες ευκαιρίες, ωστόσο ο καιρός περνά και ο κόσμος της Λεμεσού δεν βλέπει τα λόγια να γίνονται έργα.

Να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός και η υλοποί­ηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότη­τας, καθώς και ο ρόλος της τοπικής κοινωνίας, ήταν το αντικείμενο ημερίδας που διοργάνωσε πρόσφατα η Πρωτοβουλία «Για τη Λεμεσό», με τη συμμετοχή τεχνοκρατών και ειδικών. Στην ημερίδα ο συγκοινωνιολόγος Δημήτρης Δημη­τρίου, έχοντας εξειδικευμένες γνώσεις αλλά και την πείρα που του απέφερε η εμπλοκή του ως συντονιστής του ΣΒΑΚ, κατέθεσε τις δικές του απόψεις για τους παράγοντες που επηρεάζουν την κινητικότητα στη Λεμεσό και αναφερόμε­νος στις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετω­πιστούν, τόνισε την ανάγκη για αλλαγή νοοτρο­πίας για την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν από τη μη εφαρμογή του ΣΒΑΚ, το οποίο, όπως υπέδειξε, θα συμβάλει στη δη­μιουργία μιας πόλης ανθρώπινης, προσβάσιμης σε όλους και με αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής για τους κατοίκους της.

Χρήστος Χαραλάμπους

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy