Η Κομισιόν διερευνά πιθανή σύσταση καρτέλ από τις Audi, BMW και Mercedes

Επίσημη σε βάθος έρευνα για να αξιολογήσει εάν οι κατασκευαστές BMW, Daimler (Mercedes) και VW (Volkswagen, Audi, Porsche) σύναψαν καρτέλ, κατά παράβαση των κανόνων αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ, για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στην ανάπτυξη και την ανάπτυξη τεχνολογίας για τον καθαρισμό των εκπομπών των επιβατικών αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ, ξεκινά η Κομισιόν, ανακοίνωσε η Επίτροπος Μαγκρέτ Βέσταγκερ, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού.

Τον Οκτώβριο του 2017, η Κομισιόν πραγματοποίησε επιθεωρήσεις στις εγκαταστάσεις της BMW, της Daimler, της Volkswagen και της Audi στη Γερμανία, στο πλαίσιο των αρχικών της ερευνών σχετικά με πιθανή συμπαιγνία μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων σχετικά με την τεχνολογική εξέλιξη των επιβατικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Επίτροπο Βέσταγκερ “η Κομισιόν εξετάζει εάν οι BMW, Daimler και VW συμφώνησαν να μην ανταγωνίζονται μεταξύ τους την ανάπτυξη και την ανάπτυξη σημαντικών συστημάτων για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών από τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα”.

Η εμπεριστατωμένη έρευνα της Κομισιόν επικεντρώνεται στις πληροφορίες που δείχνουν ότι οι BMW, η Daimler, η Volkswagen, η Audi και η Porsche, που ονομάζονται επίσης «ο κύκλος πέντε», συμμετείχαν σε συναντήσεις όπου συζήτησαν, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη και την ανάπτυξη τεχνολογιών για τον περιορισμό των επιβλαβών εκπομπών καυσαερίων αυτοκινήτων .

Ειδικότερα, η Κομισιόν αξιολογεί κατά πόσον οι εταιρείες συμφώνησαν να περιορίσουν την ανάπτυξη και την ανάπτυξη ορισμένων συστημάτων ελέγχου των εκπομπών για αυτοκίνητα που πωλούνται στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο, και συγκεκριμένα του (SCR) για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών οξειδίων του αζώτου από επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ και
για τα φίλτρα σωματιδίων «Otto» («OPF») για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών σωματιδίων από επιβατικά αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες.

Η διεξοδική έρευνα θα έχει ως στόχο να διαπιστώσει εάν η συμπεριφορά της BMW, της Daimler και της VW μπορεί να παραβίαζε τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες της ΕΕ που απαγορεύουν τις συμπράξεις και τις περιοριστικές επιχειρηματικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων των συμφωνιών περιορισμού ή ελέγχου της τεχνικής ανάπτυξης (άρθρο 101 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της η Ευρωπαϊκή Ένωση).

Σε αυτό το στάδιο, η Κομισιόν δεν έχει ενδείξεις ότι τα μέρη συνεργάζονται μεταξύ τους σε σχέση με τη χρήση παράνομων συσκευών ήττα για να εξαπατήσουν τις κανονιστικές δοκιμές. Η Κομισιόν θα προβεί σε εμπεριστατωμένη έρευνα κατά προτεραιότητα και σημειώνει ότι η έναρξη μιας επίσημης έρευνας δεν προδικάζει το αποτέλεσμά της.

Η επίσημη έρευνα της Κομισιόν αφορά αποκλειστικά τα συστήματα ελέγχου των εκπομπών που προσδιορίστηκαν παραπάνω. Αυτά ήταν μόνο μερικά από τα θέματα που συζητήθηκαν από τον “κύκλο των πέντε”.  Μεταξύ άλλων συζητήθηκαν πολυάριθμα άλλα τεχνικά θέματα, συμπεριλαμβανομένων κοινών ποιοτικών απαιτήσεων για εξαρτήματα αυτοκινήτων, κοινών διαδικασιών δοκιμών ποιότητας ή ανταλλαγών σχετικά με τα δικά τους μοντέλα αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν ήδη στην αγορά. Ο «κύκλος των πέντε» είχε επίσης συζητήσεις σχετικά με τη μέγιστη ταχύτητα με την οποία μπορούν να ανοίγουν ή να κλείνουν οι στέγες των μετατρέψιμων αυτοκινήτων και στην οποία θα λειτουργεί το cruise control. Η συνεργασία επεκτάθηκε επίσης στον τομέα των δοκιμών σύγκρουσης και των dummy δοκιμών σύγκρουσης, όπου οι εταιρείες αυτοκινήτων συγκέντρωσαν την τεχνική εμπειρογνωμοσύνη και τις προσπάθειες ανάπτυξης για να βελτιώσουν τις διαδικασίες δοκιμών για την ασφάλεια των αυτοκινήτων.

Σε αυτό το στάδιο, η Κομισιόν δεν διαθέτει επαρκείς ενδείξεις ότι αυτές οι συζητήσεις μεταξύ του “κύκλου των πέντε” αποτελούσαν αντίθετη προς τον ανταγωνισμό συμπεριφορά που θα άξιζε περαιτέρω διερεύνηση. Οι αντιμονοπωλιακοί κανόνες της ΕΕ αφήνουν περιθώρια για τεχνική συνεργασία με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy