Η Κριμαία σταδιακά μεταμορφώνεται

Μεγαλειώδη έργα υποδομής στη χερσόνησο  

Από τα δημοψηφίσματα της 16ης Μαρτίου 2014 και την επανένωση της Δημοκρατίας της Κριμαίας και της πόλης της Σεβαστούπολης της 18ης Μαρτίου του ιδίου χρόνου πέρασαν τέσσερα χρόνια. Χρόνια δύσκολα αλλά και εξαιρετικά παραγωγικά για τη χερσόνησο της Κριμαίας.

Αμέσως μετά την επανένωση της Κριμαίας και της Ρωσίας ακολούθησε η διεθνής απομόνωση, οι σκληρές και απάνθρωπες δυτικές κυρώσεις και η έντονα εχθρική στάση των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ, της ηγεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι προκλητικές και πολύ συγκεκριμένες εχθρικές ενέργειες του φιλοναζιστικού και φιλοφασιστικού καθεστώτος του Κιέβου.

Η Ουκρανία, υπό τη σημερινή  φιλοδυτική και έντονα αντιρωσική ηγεσία της, προχώρησε σε σειρά απάνθρωπων ενεργειών ενάντια στον πληθυσμό της Κριμαίας μόνο και μόνο επειδή κατά τα δημοψηφίσματα του 2014 αποφάσισε ότι δεν επιθυμεί να ζήσει κάτω από το αντιδραστικό καθεστώς του Κιέβου.

Η σημερινή ουκρανική ηγεσία με κάθε τρόπο «τιμωρεί» τους κατοίκους  της Κριμαίας. Τους έκοψε το ηλεκτρικό ρεύμα, το γκάζι, το νερό, ακόμη και το πόσιμο, νομίζοντας ότι με αυτές τις μεθόδους θα εξαναγκάσει τους κατοίκους της Κριμαίας να «αγαπήσουν» το καθεστώς του Κιέβου και να επιστρέψουν υπό την «ηγεμονία» του!

Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι η χερσόνησος της Κριμαίας κατά τα 23 χρόνια της ουκρανικής «κυριαρχίας» ήταν μια απομονωμένη, καθυστερημένη και παραγκωνισμένη επαρχιακή «γωνιά» της Ουκρανίας, η οποία προκαλούσε το ενδιαφέρον μόνο στους Ουκρανούς ολιγάρχες, που έκτιζαν στις πανέμορφες παραλίες της -κατά κανόνα- παράνομα τα τεράστια παλάτια τους.

Δεν ξόδευαν χρήματα για την ανάπτυξη της Κριμαίας, αφού γνώριζαν ότι αργά ή γρήγορα η χερσόνησος, ο πληθυσμός της οποίας στην τεράστια πλειοψηφία του αποτελείται από Ρώσους, αλλά και κατά τα τελευταία 300 χρόνια ήταν πάντα κομμάτι της Ρωσίας, θα επέστρεφε στις αγκάλες της μεγάλης Ρωσίας.

Έγιναν θαύματα…

Δεν θα αποτελούσε υπερβολή αν ισχυριζόμασταν ότι κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες συνεχούς ψυχολογικού πολέμου και όχι μόνο, από μέρους της Δύσης και της Ουκρανίας, η Ρωσία έκανε θαύματα, επιλύοντας σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα βασικά ζωτικά προβλήματα και κατασκευάζοντας έργα υποδομής, τα οποία υπό διαφορετικές συνθήκες θα χρειάζονταν δεκαετίες.

Η Ρωσία ουσιαστικά έλυσε το πρόβλημα του ηλεκτρικού ρεύματος, περνώντας καλώδια από το ηπειρωτικό τμήμα της χώρας, κάτω από την Αζοφική Θάλασσα. Το ίδιο έγινε και με τον εφοδιασμό της Κριμαίας με υγραέριο. Δεν σημαίνει ότι όλα τα προβλήματα έχουν επιλυθεί. Ταυτόχρονα κτίζονται μεγάλοι ηλεκτροσταθμοί και νέες υποδομές για τη διάδοση του γκαζιού. Αποτελεί θέμα χρόνου η τελειωτική επίλυση των προβλημάτων που τεχνητά προκάλεσε το αντιδραστικό καθεστώς του Κιέβου.

Άλλα δύο σοβαρά θέματα που συζητήθηκαν αυτές τις μέρες στο Τέταρτο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Γιάλτας 2018 (19-21 Απριλίου) είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής του μεγαλεπήβολου και μοναδικού από τεχνολογικής άποψης γεφυριού έκτασης 19 χιλιομέτρων, που θα ενώνει την ηπειρωτική Ρωσία με τη Δημοκρατία της Κριμαίας. Η γέφυρα θα αποτελείται από ένα αυτοκινητόδρομο τετραπλής κατεύθυνσης, ο οποίος υπολογίζεται να είναι έτοιμος για τη φετινή τουριστική σαιζόν, μέσα στον Μάιο. Το δεύτερο κομμάτι θα αποτελείται από μια παράλληλη γέφυρα διπλής κατεύθυνσης για τη διακίνηση τρένων, που θα είναι έτοιμη το 2019. Με τον τρόπο αυτό αναμένεται ότι θα πολλαπλασιαστεί ο εσωτερικός τουρισμός, ο οποίος υπολογίζεται ότι φέτος θα κατακλύσει την Κριμαία.

Στις 16 Απριλίου 2018 άρχισε τη λειτουργία του το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο της Συμφερούπολης, της πρωτεύουσας της Δημοκρατίας της Κριμαίας, το οποίο θα μπορεί να δέχεται μέχρι και δέκα εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο! Είχα την τύχη να επισκεφθώ το νέο αεροδρόμιο στις 17 Απριλίου, τη δεύτερη μέρα της λειτουργίας του και έμεινα εντυπωσιασμένος από την ομορφιά των εσωτερικών του χώρων και των κήπων, που βλάστησαν μέσα σε λίγους μήνες μέσα στους ευχάριστους και ασυνήθιστα λευκούς και ευρύχωρους χώρους του. Το εξωτερικό σχήμα του κτιρίου μοιάζει με αναπτυσσόμενο θαλάσσιο γαλάζιο κύμα!

Ένα άλλο υπό κατασκευή έργο τεράστιας σημασίας για την Κριμαία είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος 370 χιλιομέτρων που θα αποτελεί μια συνέχεια της γέφυρας των 19 χιλιομέτρων πάνω από την Αζοφική Θάλασσα και θα διασχίζει ή μάλλον θα ενώνει ολόκληρη τη χερσόνησο, ξεκινώντας από την πόλη Κερτς (την αρχαία ελληνική πόλη της Παντικοπείας), θα διασχίζει ολόκληρη την Κριμαία, θα περνά από την πρωτεύουσα Συμφερούπολη και θα καταλήγει στο μεγαλύτερο λιμάνι της χερσονήσου και πολεμικό ναύσταθμο της Σεβαστούπολης (την αρχαία ελληνική πόλη Χερσόνησο)! Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ονομάζεται Ταυρίδα!

Βέβαια τα προβλήματα ακόμη είναι αρκετά, όμως η Ρωσία είναι αποφασισμένη να τα λύσει σύντομα. Αυτό απέδειξαν τα τέσσερα χρόνια της επανένωσης της Κριμαίας με τη Ρωσία.

Οι συζητήσεις στο 4ο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Γιάλτας 2018 έφτασαν στο αποκορύφωμά τους! Οι αντιπρόσωποι ήδη ξεπέρασαν τις 3.000, από τους οποίους πέραν των 500 εκπροσωπούν ήδη 72 χώρες του κόσμου. Βουλευτές, επιχειρηματίες, πολιτικοί, οικονομολόγοι και δημοσιογράφοι, οι οποίοι αψήφησαν τις εκκλήσεις, προειδοποιήσεις, ακόμη και απειλές των κυβερνήσεών τους, κυρίως της Ε.Ε., βρίσκονται στη Γιάλτα. Με την παρουσία τους, τις ομιλίες τους, τη συμμετοχή τους στις συζητήσεις, αλλά και στη διάθεσή τους να υπογράψουν τεράστια συμβόλαια με μεγάλες επενδύσεις στην οικονομία της Κριμαίας, φέρνουν την αναγνώριση της Κριμαίας ως αναπόσπαστου κομματιού της Ρωσίας, όλο και πιο κοντά.

Μόσχα, ΚΙΝΥΡΑΣ

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy