Η κυπριακή σημαία εκτός καταλόγου παρακολούθησης στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας



H κυπριακή σημαία δεν περιλαμβάνεται πλέον στον κατάλογο των σημαιών υπό παρακολούθηση από την αμερικανική ακτοφυλακή σε σχέση με τη συμμόρφωση της με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας, ανακοίνωσε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας (ΥΦΥΝ), βάσει των αποτελεσμάτων της ετήσιας έκθεσης των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής για το 2019 σχετικά με τον έλεγχο του κράτους σημαίας.

Η εξέλιξη αυτή μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερες επιθεωρήσεις για τα κυπριακά πλοία στα λιμάνια των ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα προσθέτει κύρος στην κυπριακή σημαία, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, ο μέσος όρος κατακράτησης κυπριακών πλοίων για την περίοδο 2017-2019, ήταν 0,96% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της αμερικανικής ακτοφυλακής (USCG) που ήταν 1,08%. Το 2019, το ετήσιο ποσοστό κατακράτησης κυπριακών πλοίων μειώθηκε στο 0,55%, από 1,79% το 2018, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό USCG 2019 ήταν 1,12%.

Τα βελτιωμένα αυτά δεδομένα είναι αποτέλεσμα της ολοκληρωμένης Εθνικής Στρατηγικής Ναυτιλίας που εφαρμόζει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας από την εγκαθίδρυση του προκειμένου να εδραιώσει την Κύπρο ως ένα από τα κορυφαία ποιοτικά νηολόγια παγκοσμίως και ως ένα ολοκληρωμένο ναυτιλιακού συμπλέγματος, αναφέρεται. Σε πρακτικό επίπεδο, συνεχίζει η ανακοίνωση, η πιο πάνω εξέλιξη μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερες επιθεωρήσεις για τα κυπριακά πλοία στα λιμάνια των ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα προσθέτει κύρος στην κυπριακή σημαία, η οποία συγκαταλέγεται στη «λευκή λίστα» των μνημονίων συνεννόησης του Παρισιού και Τόκυου.

Η Υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου δήλωσε ότι «το Υφυπουργείο Ναυτιλίας στοχεύει στην παροχή εξειδικευμένων, υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην παροχή προσαρμοσμένων και αξιόπιστων υπηρεσιών σε όλους τους συνεργάτες μας διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη ναυτιλιακή ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα τελευταία χρόνια το Υφυπουργείο Ναυτιλίας εισήγαγε στην ιστοσελίδα του σειρά νέων εφαρμογών, όπως το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των στοιχείων των ναυτικών, την ηλεκτρονική επαλήθευση των πιστοποιητικών των ναυτικών, την ηλεκτρονική υποβολή και διαχείριση των φορολογικών δηλώσεων, τον ηλεκτρονικό υπολογισμό της φορολογίας και μια διαδραστική πλατφόρμα σταδιοδρομίας για ναυτικούς».

Η κ. Πηλείδου συνέχισε, λέγοντας ότι «είμαστε ικανοποιημένοι που η στρατηγική μας βελτίωσε σημαντικά τις υπηρεσίες μας στους πλοιοκτήτες και έχει ενισχύσει την ασφάλεια, γεγονός που αντανακλάται στη μείωση του ποσοστού των κατακρατήσεων. Είναι σε εξέλιξη επίσης η ανάπτυξη ενός αυτοματοποιημένου συστήματος ελέγχου του κράτους λιμένα καθώς και η ηλεκτρονική εφαρμογή για την εγγραφή πλοίων στο κυπριακό νηολόγιο, με στόχο την περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της μονοθυριδικής εξυπηρέτησης».

Με στόχο τη διαφύλαξη και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κυπριακού ναυτιλιακού συμπλέγματος, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας έχει εξασφαλίσει την έγκριση της ΕΕ για την παράταση του Συστήματος Φόρου Χωρητικότητας για άλλα 10 χρόνια, μέχρι το 2030, αναφέρεται.

Ταυτόχρονα, το Υφυπουργείο έχει υιοθετήσει μέτρα για την προώθηση της ναυτικής εκπαίδευσης στην Κύπρο, ενώ η θαλάσσια τεχνολογία και καινοτομία έχει αποκτήσει νέα δυναμική με τη δημιουργία του Κυπριακού Ναυτικού και Ναυτιλιακού Ινστιτούτου (CMMI).

Είμαστε υπερήφανοι για το ρόλο της Κύπρου ως μέλος του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, και ως ναυτιλιακό κράτος-μέλος της ΕΕ, στοχεύοντας διαχρονικά στην ουσιαστική συμβολή μας για τη διαμόρφωση των διεθνών πολιτικών για πιο πράσινη, τεχνολογικά προηγμένη και ασφαλέστερη ναυτιλιακή βιομηχανία, καταλήγει η ανακοίνωση.