Ιδεατό ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα;

Της Ελένης Κωνσταντίνου


Η πρόσφατη συζήτηση που άνοιξε στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής για το θέμα της αλλαγής ωραρίου στα σχολεία προκάλεσε διιστάμενες απόψεις, ιδιαίτερα στους άμεσα εμπλεκόμενους.

Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να μπορεί να παρέχει στους μαθητές και τις μαθήτριες όλα τα εφόδια που χρειάζονται χωρίς να πρέπει να τρέχουν στα φροντιστήρια το απόγευμα, με την προσφορά ακόμη και δραστηριοτήτων, με τις κατάλληλες υποδομές, θα ήταν το ιδεατό.

Ωστόσο, αυτό έρχεται ως δευτερεύον καθότι το δημόσιο σχολείο βρίσκεται σήμερα ενώπιον αρκετών προκλήσεων.


Σίγουρα το θέμα αλλαγής ωραρίου που τέθηκε μπορεί να έχει τη δική του σημασία, ωστόσο δεν είναι το κύριο θέμα για να λύσει ουσιαστικά ζητήματα, τα οποία «καίνε» εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η ανάγκη για περισσότερα σχολεία ώστε να λυθεί το πρόβλημα του υπερπληθυσμού, οι απαραίτητες υποδομές ώστε να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, προβλήματα ασφάλειας και υγείας εντός των σχολικών χώρων και φυσικά ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών που τους έχει φέρει στο σημείο να κυνηγούν βαθμούς και όχι τη γνώση είναι μόνο μερικά από αυτά που πρέπει να επιλυθούν, όπως τονίζουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι.

Το θέμα θεωρείται σχεδόν λήξαν από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ αφού οι λόγοι που προτάσσονται για αλλαγή του ωραρίου και αποδίδονται στο κυκλοφοριακό ή γιατί μαθητές αργούν να κοιμηθούν το βράδυ, άρα αργούν να ξυπνήσουν, δεν είναι αρκετοί για να αλλάξει το ωράριο.

Το δημόσιο σχολείο ταλανίζεται από αρκετά ζητήματα για τα οποία και θα πρέπει να δοθούν λύσεις.


Για παράδειγμα, θέμα που πρέπει να λυθεί είναι η ανάγκη για ανέγερση νέων Γυμνασίων σε όλες τις επαρχίες. Υπάρχουν σχολεία τα οποία «ξεχειλίζουν», κάτι που άλλωστε διαπίστωσαν και οι βουλευτές μέλη της Επιτροπής Παιδείας. Μόλις χθες κατά τις επισκέψεις του σε σχολεία σημείωσαν πως στο Δημοτικό Ορόκλινης παρατηρείται υπερπληθυσμός, κάτι ανάλογο που εντόπισαν και σε πρόσφατη επίσκεψή τους σε σχολεία της επαρχίας Πάφου.

Υπάρχουν τόσα εκπαιδευτικά ζητήματα που έχουν ήδη τεθεί στον αρμόδιο Υπουργό της Παιδείας και θα πρέπει να λυθούν. Όπως παραδείγματος χάριν οι εκπαιδευτικοί Μέσης που έχουν θέσει θέμα εργαστηριοποίησης των μαθημάτων της Βιολογίας, Χημείας, όπως και άλλων μαθημάτων, καθώς επίσης και θέματα που έχουν σχέση με την ασφάλεια και υγεία, όπως τη διδασκαλία του μαθήματος Σχεδιασμός και Τεχνολογία εντός των εργαστηρίων.

Άλλα ζητήματα που εκκρεμούν είναι οι εκπαιδευτικοί αορίστου χρόνου, με την ΟΕΛΜΕΚ να ζητά ισότιμη αντιμετώπιση με τους εργαζομένους αορίστου χρόνου στην ευρύτερη δημόσια υπηρεσία, καθώς και αύξηση των μόνιμων οργανικών θέσεων. Ζήτημα που επίσης απασχόλησε την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής μετά από πρόταση νόμου που κατέθεσε το ΑΚΕΛ σε μια προσπάθεια να επιλυθούν τα προβλήματα για τους 500 εκπαιδευτικούς που σήμερα εργοδοτούνται κάτω από αυτό το καθεστώς.


Επίσης, οι επιτηρητές ασφαλείας (φύλακες) στα γυμνάσια, ένας θεσμός που εφαρμόστηκε στα λύκεια με αποτελέσματα και οι εκπαιδευτικοί ζητούν την εφαρμογή του και στα γυμνάσια, το νέο σύστημα διορισίμων και πολλά άλλα.

Συνεπώς από κάπου θα πρέπει να γίνει η αρχή ώστε επιτέλους το εκπαιδευτικό μας σύστημα να εκσυγχρονιστεί και ναι τότε ίσως μπορέσουμε να θέσουμε ξεκάθαρα και το θέμα αλλαγής ωραρίου.

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.