Ιδιωτικοποιήσεων η συνέχεια: Πρόταση ΔΗΣΥ-ΔΗΚΟ για «Μονάδα Αξιοποίησης Κρατικής Περιουσίας»

Από την άλλη, σκοπός της πρότασης νόμου του ΑΚΕΛ είναι η κατάργηση της Μονάδας Αποκρατικοποιήσεων

 

Έντονη συζήτηση μεταξύ ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ για το μέλλον της Μονάδας Αποκρατικοποιήσεων διεξήχθη σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών, στο πλαίσιο συζήτησης δύο προτάσεων νόμου που κατατέθηκαν η μια εκ μέρους του ΔΗΣΥ-ΔΗΚΟ και η άλλη εκ μέρους του ΑΚΕΛ.

Η πρόταση νόμου του ΔΗΣΥ-ΔΗΚΟ στοχεύει στη μετονομασία της Μονάδας Αποκρατικοποίησης σε Μονάδα Αξιοποίησης Κρατικής Περιουσίας, ενώ η πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ στοχεύει στην κατάργησή της.

Ειδικότερα, σκοπός της κοινής πρότασης νόμου του ΔΗΣΥ-ΔΗΚΟ είναι η τροποποίηση του περί Ρύθμισης Θεμάτων Αποκρατικοποίησης νόμου με στόχο τη μετονομασία της υφιστάμενης Μονάδας Αποκρατικοποίησης σε Μονάδα Αξιοποίησης Κρατικής Περιουσίας και τη διόρθωση και ανάλογη μετονομασία οποιωνδήποτε σχετικών αναφορών και όρων όπου αυτοί απαντούν.


Χρυσοί μισθοί άνευ εργασίας στη Μονάδα Αποκρατικοποιήσεων


 

 

Αναφορικά με την απουσία Εφόρου Αποκρατικοποιήσεων, ο οποίος έχει διοριστεί ως Εκτελεστικός Σύμβουλος στην Κεντρική Τράπεζα, ο κ. Παντελή είπε ότι η Μονάδα δεν έχει οποιεσδήποτε διοικητικές αποφάσεις λόγω έλλειψης προϊσταμένου.

Ανέφερε επίσης ότι σήμερα οι αρμοδιότητες της Μονάδας έχουν περιοριστεί σημαντικά γιατί έφυγαν περιουσιακά στοιχεία που προωθούνταν για αποκρατικοποίηση την δεδομένη στιγμή και περιορίστηκαν οι αρμοδιότητες της για αυτό υπάρχει η δυνατότητα τώρα να ανατεθεί σε δημόσιο λειτουργό η λειτουργία της Μονάδας.

Το ΥΠΟΙΚ δεν έχει τη δυναμικότητα να τρέξει αυτές τις διαδικασίες για αυτό και τόσα χρόνια η αξιοποίηση κρατικής περιουσίας δεν ήταν η βέλτιστη δυνατή, τόνισε, ενώ σημείωσε ότι πέρα του γεγονότος ότι «το ΥΠΟΙΚ μπορούσε να βγαίνει από μόνο του για να ζητεί προσφορές για τα διάφορα περιουσιακά στοιχεία, θα πρέπει παράλληλα να διαθέτει τα κατάλληλα άτομα για να αξιολογούν τα αποτελέσματα των μελετών που θα υποβάλλονται από διάφορους οίκους».

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ονούφριος Κουλλά είπε ότι υπήρξε δέσμευση προεκλογικά του Προέδρου της Δημοκρατίας για μη αποκρατικοποίηση ημικρατικών οργανισμών αλλά δεν έγινε οποιαδήποτε αποκρατικοποίηση μεγάλου οργανισμού, προσθέτοντας ότι αναλάβαμε τη χώρα σε συνθήκες πτώχευσης και ο δογματισμός της προηγούμενης κυβέρνησης δεν επέτρεψε την έγκαιρη υπογραφή μνημονίου και οδήγησε τη χώρα στο χείλος του γκρεμού.

«Άρα ένας υπεύθυνος ηγέτης λαμβάνει και τις αποφάσεις σύμφωνα με τις συνθήκες εκείνης της στιγμής και δεν παραμένει προσκολλημένος σε δεσμεύσεις όπως για παράδειγμα ήταν το προεκλογικό πρόγραμμα Χριστόφια που δεν είχε καμία πραγματικότητα με τη μετέπειτα πορεία της οικονομίας και εκείνη αγκύλωση, ο δογματισμός και εκείνο το πρόγραμμα που γράφτηκε πριν την παγκόσμια οικονομική κρίση μας είχε οδηγήσει στο χείλος της καταστροφής».

Αναφορικά με τους χαμηλοσυνταξιούχους, ο κ. Κουλλά είπε ότι «δεν αλλάξαμε τίποτα επί της ουσίας, αντίθετα ενισχύσαμε το πρόγραμμα που παραλάβαμε από την προηγούμενη Κυβέρνηση αλλά και τον περασμένο Δεκέμβριο όταν συζητείτο η αφαίρεση της έκτακτης εισφοράς είχαμε κάνει πρόταση στην Ολομέλεια να παραμείνει κατά το ήμιση για ακόμη ένα χρόνο, να μαζεύαμε 40 εκ. ευρώ και να δίδονταν όλα στους χαμηλοσυνταξιούχους και το απέρριψαν και τα επτά κόμματα της αντιπολίτευσης, δήθεν ως λαϊκίστικη».

Αυτός που έπαιρνε μισθό 2.500 ευρώ θα πλήρωνε 12,5 ευρώ τον μήνα για ακόμη ένα χρόνο και λέγαμε να δοθούν όλα τα 40 εκ. ευρώ στους χαμηλοσυνταξιούχους, ανέφερε, προσθέτοντας ότι δεν μπορείς να έχει αιτήματα χωρίς να λες από που θα βρεις τα χρήματα για να κάνεις αυτή την δουλειά.

Αναφερόμενος στη συζήτηση στην Επιτροπή για τη Μονάδα, ο κ. Κουλλά είπε ότι «ουδεμία αλλαγή δεν είχαμε προτείνει επί του νόμου ή του πλαισίου λειτουργίας αυτής της Μονάδας», αλλά «προσέχοντας ότι εντός του κειμένου δεν περιλαμβανόταν ακριβώς και μόνο ο σκοπός της αποκρατικοποίησης, της αποξένωσης κρατικής περιουσίας αλλά αντίθετα περιλαμβανόταν η αδειοδότηση, η μακροπρόθεσμη μίσθωση και πολλές άλλες μορφές καλύτερης αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας η δική μας πρόταση απλά λέει να μετονομάσουμε αυτή την Μονάδα σε Μονάδα αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας».

Ως προς το ρόλο και την αποστολή της δεν αλλάζει τίποτα, ανέφερε, προσθέτοντας ότι ο ΔΗΣΥ πιστεύει ότι «χρειάζεται μια Μονάδα να ειδικευτεί σε αυτά τα θέματα γιατί η καλύτερη αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας δεν είναι μια δουλειά που γίνεται σήμερα και τελειώνει αύριο, θα την έχουμε συνέχεια», πρόσθεσε.

Ανέφερε ότι «η Μονάδα δεν λειτούργησε όπως θέλαμε κυρίως λόγω των εμποδίων της αντιπολίτευσης και όχι γιατί δεν ήξερε καλά τη δουλειά της» και πρόσθεσε ότι με την καταψήφιση από την αντιπολίτευση ορισμένων προσπαθειών για αποκρατικοποιήσεις το εύρος εργασίας της έχει περιοριστεί και κατά συνέπεια είναι εφικτό να αναλάβει πλέον ένας υφιστάμενος δημόσιος υπάλληλος για να μειωθεί και το διοικητικό κόστος.

Ο κ. Κουλλά είπε ότι αυτή η μονάδα που θέλει να καταργήσει η αντιπολίτευση αριθμεί τέσσερα άτομα όταν υπάρχουν ημικρατικοί που παραδέχονται ότι έχουν εκατοντάδες περισσότερους υπαλλήλους από όσους χρειάζονται και που η αντιπολίτευση θέλει να διατηρήσει και ει δυνατό να προσλαμβάνουν και άλλους, προσθέτοντας ότι δεν είναι αληθές ότι αυτή η Μονάδα δεν έχει αντικείμενο καθώς πρόσφατα ψηφίσαμε τα κονδύλια για να προχωρήσουν οι μελέτες για το κρατικό λαχείο, το χρηματιστήριο και καλύτερη αξιοποίηση των κυβερνητικών κατοικιών στο Τρόοδος.

Όσον αφορά το κρατικό λαχείο και τις κρατικές κατοικίες, ο κ. Κουλλά είπε ότι δεν μιλάμε για αποξένωση αλλά για καλύτερη αξιοποίηση, για αδειοδότηση, επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα, για ανάπτυξη των συγκεκριμένων τομέων.

Ανέφερε επίσης ότι το ΥΠΟΙΚ δεν μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά γιατί είναι επιφορτισμένο με ένα σωρό άλλα πράγματα αλλά αν αναλάβει το ΥΠΟΙΚ θα αγοράσει υπηρεσίες από εξειδικευμένους συμβούλους για να προχωρήσουν κάποια έργα και αυτή η τεχνογνωσία δεν θα μένει στο Υπουργείο αλλά θα μένει σε αυτούς που κάνουν τις μελέτες.

Ο κ. Κουλλά είπε ότι δεν λαμβάνονται αποφάσεις από αυτή τη Μονάδα γιατί η Βουλή δεν έδωσε εξουσία σε αυτή να πωλεί περιουσιακά στοιχεία του κράτους αλλά να λειτουργεί συμβουλευτικά στη διυπουργική επιτροπή.

Επίσης, ανέφερε ότι είναι καλύτερα να πει το ΑΚΕΛ και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης αν δεν πιστεύουν στις αποκρατικοποιήσεις και να απαντήσουν γιατί είναι υπέρ της αποκρατικοποίησης του λιμανιού της Λάρνακας και γιατί εγκαινίασαν τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου και δεν τα επανακρατικοποίησαν.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου είπε ότι η πρόταση νόμου του ΔΗΣΥ – ΔΗΚΟ «ανοίγει ένα παράθυρο για να συντηρηθεί η διασπάθιση δημόσιου χρήματος που γίνεται με τη συντήρηση της Μονάδας Αποκρατικοποίησης».

Ανέφερε ότι μόνο ο μισθός του Εφόρου Αποκρατικοποιήσεων έστω και αν τους τελευταίους μήνες έχει διοριστεί στο ΔΣ της Κεντρικής Τράπεζας και είναι ακέφαλη η Μονάδα, είναι 180.000 ευρώ το χρόνο και πρόσθεσε ότι στη Μονάδα εργάζεται με συμβόλαια και ένας αριθμός λειτουργών που επίσης είναι υψηλόμισθοι.

Η συνέχιση της λειτουργίας της Μονάδας Αποκρατικοποίησης έστω και με άλλο όνομα αποτελεί συνέχιση της διασπάθισης δημοσίου χρήματος, ανέφερε και πρόσθεσε ότι με βάση το νόμο υπεύθυνος για τη διαχείριση της δημόσιας περιουσίας είναι το ΥΠΟΙΚ.

Ο κ. Στεφάνου διερωτήθηκε γιατί πρέπει να μετονομαστεί και να συνεχίσει το δημόσιο να πληρώνει και να μην αναλάβει το ΥΠΟΙΚ, όπως προβλέπεται στο νόμο, αυτή τη δουλειά.

Πολύ περισσότερο δε που η πρόταση του ΔΗΣΥ – ΔΗΚΟ προβλέπει επικεφαλής να είναι δημόσιος υπάλληλος, πρόσθεσε.

Είπε ακόμη ότι για το ΑΚΕΛ προκύπτει θέμα και πολιτικό και οικονομικό και θεσμικό γιατί διερωτόμαστε αν μια Μονάδα που δημιουργήθηκε με άλλες διαδικασίες μπορεί τώρα να λειτουργεί για άλλο σκοπό και μάλιστα με δημόσιο υπάλληλο.

Προκύπτουν διάφορα ερωτήματα για τα οποία δεν πήραμε απάντηση από το ΥΠΟΙΚ, ανέφερε και πρόσθεσε ότι το ΑΚΕΛ θα επιμένει στην πρόταση νόμου που κατέθεσε και να τοποθετηθούν τα κόμματα στην Ολομέλεια.

Ο κ. Στεφάνου είπε ότι στη συνεδρία ο πρόεδρος της Επιτροπής βουλευτής του ΔΗΣΥ Μάριος Μαυρίδης παραδέχθηκε ότι η αποκρατικοποίηση και η αποξένωση δημόσιας περιουσίας είναι ζημιογόνα για το κράτος και πρόσθεσε ότι το ΑΚΕΛ «έχει καιρό που το λέει αυτό και είδαμε τι συνέβη με το λιμάνι Λεμεσού».

«Είναι φανερό ότι με την Κυβέρνηση έχουμε χάσμα απόψεων για το θέμα των αποκρατικοποιήσεων», ανέφερε, προσθέτοντας ότι το ΑΚΕΛ θα συνεχίσει να υπερασπίζεται τη δημόσια υπηρεσία.

Θα πρέπει να γίνεται η καλύτερη δυνατή διαχείριση αυτής της περιουσίας έτσι ώστε να ωφελείται η κοινωνία και το δημόσιο συμφέρον στον βέλτιστο δυνατό βαθμό, πρόσθεσε.

Γιατί θα πρέπει να πληρώνει το δημόσιο για να μην έχει αντικείμενο η μονάδα ή να επιχειρήσουμε να δώσουμε ένα αντικείμενο στην Μονάδα το οποίο είναι στα χέρια του ΥΠΟΙΚ, διερωτήθηκε.

Αναφέροντας ότι προεκλογικά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεσμεύθηκε ονομαστικά ότι τους τρεις κερδοφόρους ημικρατικούς οργανισμούς δεν πρόκειται ποτέ να συζητήσει την αποκρατικοποίησή τους, ο κ. Στεφάνου είπε ότι τώρα επειδή η Μονάδα δεν έχει αντικείμενο γιατί έχουμε καταργήσει τα κονδύλια για τις διαδικασίες αποκρατικοποιήσεις και υπάρχει εκπεφρασμένη η θέση για τερματισμό της πολιτικής αποκρατικοποίησης από την πλειοψηφία της Βουλής και το ΑΚΕΛ έχει καταθέσει σχετική πρόταση νόμου, γιατί πρέπει να συζητήσουμε μετονομασία της Μονάδας Αποκρατικοποιήσεων και να τους δώσουμε ένα εργαλείο που είναι στα χέρια του ΥΠΟΙΚ και να πρέπει να συντηρήσουμε αυτή την κοστοβόρα μονάδα.

Ο κ. Στεφάνου είπε ότι τόση είναι η χρησιμότητα αυτής της Μονάδας που εδώ και μερικούς μήνες είναι ακέφαλη αυτή η Μονάδα γιατί η Κυβέρνηση έχει διορίσει τον Έφορο στην Κεντρική Τράπεζα, προσθέτοντας ότι όταν συζητούμε για τις συντάξεις των χαμηλοσυνταξιούχων η Κυβέρνηση είναι ιδιαίτερα προσεκτική για τα 10, 20, 30 ευρώ ενώ κάποιοι φαίνεται είναι παιδιά άλλου Θεού και έχουν το προνόμιο και την ευχέρεια να παίρνουν αυτά που θέλουν».

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy