ISO 22329 για τα ΜΚ∆ στη ∆ιαχείριση Κρίσεων

Της
Μαρίας Θεοφάνους*

 

Είναι πλέον παραδεκτό από όλους ότι λόγω των κοινωνικών, οικονοµικών και τεχνολογικών εξελίξεων, το µέλλον είναι γεµάτο αβεβαιότητα. Το ψηφιακό τοπίο παραµένει νεφελώδες λόγω των συνεχών προκλήσεων, ειδικότερα στον κλάδο της επικοινωνίας.

Στις µέρες µας, το κοινό βρίσκεται διαρκώς ενηµερωµένο και απαιτεί ειλικρίνεια και πρωτοτυπία. Ο ∆ιεθνής Οργανισµός Τυποποίησης (ISO), θέλοντας να συµβαδίζει πάντα µε την ποιότητα και την ικανοποίηση των καταναλωτών, έχει εκδώσει το διεθνές πρότυπο «ISO 22329, Ασφάλεια και ανθεκτικότητα – ∆ιαχείριση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης – Κατευθυντήριες γραµµές για τη χρήση των µέσων κοινωνικής δικτύωσης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης». Το νέο αυτό πρότυπο παρέχει καθοδήγηση αναφορικά µε τον σωστό τρόπο για να κρατείται το κοινό ενήµερο σε περιόδους κρίσης και έκτακτων αναγκών.

Για πολλούς οργανισµούς και επιχειρήσεις, τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν µια πολύτιµη δίοδο για να προσεγγίσουν τα ενδιαφερόµενα µέρη που έχουν σηµασία για αυτούς. Η ταχύτητα µε την οποία διακινούνται οι πληροφορίες αποδεικνύει επίσης ότι οι κοινωνικές πλατφόρµες αποτελούν ένα σηµαντικό µέσο ενηµέρωσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Τα κοινωνικά δίκτυα και οι αναπτυσσόµενες ψηφιακές τεχνολογίες διαµορφώνουν τα πράγµατα και υιοθετούν νέα δεδοµένα στη ζωή. Η πληθώρα µηνυµάτων όµως που λαµβάνονται σε καθηµερινή βάση, εντείνει την ανάγκη για δηµιουργία περιεχοµένου που να ξεχωρίζει και να είναι αξιόλογο, ελκυστικό και ενδιαφέρον.

Για να καλύψει αυτή την ανάγκη ο ISO εκπόνησε το πρότυπο ISO 22329, και πορεύεται πλάι στους καταναλωτές, έτσι ώστε να λαµβάνουν ορθές πληροφορίες την κατάλληλη στιγµή και να δύνανται να αντεπεξέλθουν στις δυναµικές απαιτήσεις που πρέπει να φέρουν εις πέρας σε δύσκολες καταστάσεις.

Επίσης, αποτελεί γεγονός ότι τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι το πρώτο µέρος που πολλοί άνθρωποι προστρέχουν όταν χρειάζονται πληροφορίες. Σε µιαν κρίση είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι οι πληροφορίες είναι ορθές. ∆υστυχώς, η λανθασµένη ή ανακριβής πληροφορία δύναται να εξαπλωθεί εξίσου γρήγορα, αποφέροντας δυνητικά καταστροφικές συνέπειες.

Ειδικότερα οι οργανισµοί και οι επιχειρήσεις, σε περιόδους έκτακτης ανάγκης, είναι πολύ σηµαντικό να ενισχύουν τη σχέση εµπιστοσύνης που διατηρούν µε το κοινό τους. ∆ιαχρονικός στόχος σε περιόδους κρίσης είναι η αποτελεσµατική επικοινωνία µε τα ενδιαφερόµενα µέρη και η ορθολογική καθοδήγησή τους. Το νέο διεθνές πρότυπο ISO 22329, το οποίο είναι πλέον διαθέσιµο προς χρήση, είναι εδώ για να δώσει λύσεις.

Επιπρόσθετα, εκτός από την παροχή καθοδήγησης, το νέο πρότυπο βοηθά τους οργανισµούς και το κοινό να χρησιµοποιούν αποτελεσµατικά και να αλληλοεπιδρούν µέσω των µέσων κοινωνικής δικτύωσης πριν, κατά τη διάρκεια και µετά από ένα συµβάν. Καλύπτει επίσης τους τρόπους µε τους οποίους τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης µπορούν να στηρίξουν το έργο των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε περιπτώσεις κρίσεων, συµπεριλαµβανοµένων κυβερνητικών και µη κυβερνητικών οργανώσεων.

Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε να µελετήσετε περαιτέρω το πρότυπο ISO 22329, καθώς και για περισσότερες πληροφορίες ή για να το προµηθευτείτε, µπορείτε να απευθύνεστε στον Κυπριακό Οργανισµό Τυποποίησης (CYS).

Πηγή: www.iso.org

*Βοηθός Λειτουργός Ενηµερωτικών και Εκπαιδευτικών Προγραµµάτων στον Κυπριακό Οργανισµό Τυποποίησης (CYS)

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy