Ιταλία: Σε δίκη 59 άτομα για την κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα το 2018

Δικαστής στην Ιταλία διέταξε την Πέμπτη 59 άτομα να δικαστούν για την κατάρρευση γέφυρας στη Γένοβα το 2018, αλλά ενέκρινε έναν διακανονισμό σχεδόν 30 εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ των εταιρειών Autostrade per l`Italia και Spea.

Η κατάρρευση της γέφυρας σκότωσε 43 ανθρώπους και έριξε τα φώτα της δημοσιότητας στην κακή κατάσταση των υποδομών της Ιταλίας, καθώς και στον ρόλο της Autostrade (ASPI), της ιδιωτικής επιχείρησης αυτοκινητοδρόμων που κατηγορείται ότι δεν συντήρησε τη μεγάλη οδογέφυρα.

Η δικαστής Πάολα Φατζιόνι έκρινε ότι ο φορέας εκμετάλλευσης και η εταιρεία Spea, που είναι και οι δύο θυγατρικές του ιταλικού ομίλου υποδομής Atlantia, που ελέγχεται από την οικογένεια Benetton, πρέπει να πληρώσουν στο κράτος 29 εκατομμύρια ευρώ.

«Είναι καλά νέα, καθώς το αίτημα για διευθέτηση μοιάζει με παραδοχή ενοχής», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Εγκλέ Ποσέτι, εκπρόσωπος μιας ομάδας συγγενών θυμάτων.

«Αλλά είναι επίσης λυπηρό, γιατί είναι χρήματα που θα μπορούσαν να είχαν δαπανηθεί για συντήρηση για να αποφευχθεί η κατάρρευση εξαρχής», είπε η Ποσέτι, της οποίας η αδερφή πέθανε μαζί με τον σύζυγό της και τα δύο παιδιά τους όταν το αυτοκίνητό τους έπεσε κατακόρυφα 45 μέτρα τον Αύγουστο του 2018.

Η Φατζιόνι αποφάσισε υπέρ του αιτήματος της εισαγγελίας να δικαστούν 59 άτομα, μεταξύ των οποίων ο πρώην επικεφαλής της Atlantia, Τζιοβάνι Καστελούτσι, και αξιωματούχοι από τη Spea, η οποία ήταν επιφορτισμένη με τις επιθεωρήσεις στη γέφυρα.
Ο κατάλογος περιλαμβάνει επίσης αρκετούς αξιωματούχους του Ιταλικού Υπουργείου Μεταφορών.

Η πρώτη ακρόαση έχει προγραμματιστεί για τις 7 Ιουλίου, με κατηγορίες όπως ανθρωποκτονία, αμέλεια και εκούσια καταστροφή.

Στην τελική έκθεσή τους για την έρευνα για την καταστροφή, που δημοσιεύθηκε πέρυσι, οι εισαγγελείς τόνισαν τις «ελλιπείς» και «ανεπαρκείς» επιθεωρήσεις, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Σημείωσαν, για παράδειγμα, ότι οι προβλήτες της γέφυρας επιθεωρήθηκαν από κάτω, με κιάλια, και όχι από κοντά.

Σε μια δήλωση, που συμφωνούσε με τη διευθέτηση με την Autostrade, η εισαγγελία είπε ότι το ποσό «αντιστοιχεί στην εξοικονόμηση κόστους που έκανε η εταιρεία μέσω της παράλειψης συντήρησης που θα είχε αποτρέψει» την καταστροφή, σύμφωνα με την εφημερίδα Il Secolo XIX της Γένοβας.

Η Autostrade «εκτέλεσε, ή σε κάθε περίπτωση, έχει διαθέσει πλήρη αποζημίωση για όλες τις ζημιές που προκλήθηκαν στους συγγενείς των θυμάτων», ανέφερε.

Ο αυτοκινητόδρομος Moράντι, που χαιρετίστηκε ως ένα θαύμα μηχανικής όταν άνοιξε το 1967, υποχώρησε κατά τη διάρκεια δυνατής βροχής.

Η οικογένεια Benetton δέχτηκε τεράστια πίεση μετά την καταστροφή για να παραδόσει τον έλεγχο της εταιρείας διοδίων της, η οποία διαχειρίζεται σχεδόν το ήμισυ του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας.

Η Atlantia συμφώνησε πέρσι να πουλήσει το μερίδιο ελέγχου της Autostrade σε μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει τον κρατικό δανειστή Cassa Depositi e Prestiti (CDP), καθώς και τα επενδυτικά κεφάλαια Blackstone και Macquarie.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy