K.Κώστα για Λιμάνι Λεμεσού: «Έγινε έγκλημα…» – Διαμαρτυρίες Ναυτικών Πρακτόρων – ΚΕΒΕ

Το ΑΚΕΛ από την αρχή καταψήφισε τη συμφωνία για τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, ανέφερε ο βουλευτής Κώστας Κώστα, υπενθυμίζοντας τις προειδοποιήσεις για τα σκάνδαλα κατά τη συνομολόγηση των συμφωνιών με τις ιδιωτικές εταιρείες.

Τόνισε ότι τα ζητήματα της φόρμουλας και ο τρόπος υπολογισμού των χρεώσεων για τη χρήση του λιμανιού είναι αυτά που κατάγγελλε από την αρχή του ΑΚΕΛ, ενώ όπως ανέφερε τους κατηγορούσαν για ιδεολογικές αγκυλώσεις. Δυστυχώς πρόσθεσε, μερικές βδομάδες μετά που εφαρμόστηκε η συμφωνία, όλοι το κατάλαβαν.

Ο κ. Κώστα είπε επίσης ότι είναι ενδεικτική και η έκθεση του Γενικού Ελεγκτή για το Λιμάνι Λεμεσού, η οποία είναι καταπέλτης.

Χαρακτηριστικά, ανέφερε, ότι έγινε έγκλημα και ότι «ένα αόρατο χέρι λίγο πριν ολοκληρωθεί η υπογραφή για την ιδιωτικοποίηση άλλαξε το συμβόλαιο στα σημεία που αφορούσε σε ποια εταιρεία θα πάνε οι διάφορες περιοχές του λιμανιού».

Έφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι ενώ ο χάρτης έλεγε ότι η περιοχή στην οποία θα δρούσε η τρίτη εταιρεία ήταν μέχρι λίγο πριν την έξοδο του λιμανιού, ξαφνικά όλος ο κόλπος της Λεμεσού βρέθηκε σε αυτή την εταιρεία.

Διαμαρτυρίες από Σύνδεσμο Ναυτικών Πρακτόρων και ΚΕΒΕ

Έντονες διαμαρτυρίες από τον σύνδεσμο ναυτικών πρακτόρων και το ΚΕΒΕ για τις νέες αυξήσεις στα λιμάνια. Αναμένουν παρέμβαση του Υπουργείου Μεταφορών και προειδοποιούν ότι θα επηρεαστεί η κίνηση στα λιμάνια, ενώ το κόστος θα μετακυλιστεί στα προϊόντα και κατ επέκταση στους καταναλωτές.

Σε δηλώσεις στον ΑΣΤΡΑ ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων Δημήτρης Κουζάπας, τόνισε ότι οι αυξήσεις στο 30 % που θα επιβληθούν από την αρχή του νέου χρόνου θα προστεθούν στις ήδη υπάρχουσες ταρίφες που είναι από τις πιο ψηλές σε γειτονικά λιμάνια.

Εάν αυτό γίνει, τόνισε, θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα καθώς η Κύπρος είναι μια καθαρά εισαγωγική χώρα.

Δρομολογείται, είπε, μια συνάντηση την ερχόμενη βδομάδα με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ ο Σύνδεσμος Ναυτικών Πρακτόρων θα καταθέσει τις δικές του προτάσεις για να λυθεί το πρόβλημα οριστικά.

Μέχρι τώρα, ανέφερε, δεν έχουν καρποφορήσει προσπάθειες του Υπουργείου Μεταφορών για να απορροφήσει το κράτος αυτές τις αυξήσεις. Δεν μπορεί, τόνισε, σε μια δύσκολη κατάσταση για τα οικονομικά δεδομένα να προστεθούν αυξήσεις.

Ο ΓΓ του ΚΕΒΕ Μάριος Τσιακκής επισήμανε ότι επαναλαμβάνεται το περσινό σενάριο και τόνισε ότι εάν δεν βρεθεί μια νέα φόρμουλα, αυτό θα γίνεται κάθε χρόνο.

Το κράτος, είπε, πρέπει να δεχθεί ότι πρέπει να μειώσει κάπως τα έσοδα του και οι διαχειριστές να μειώσουν τα κέρδη τους, καθώς δεν είναι αποδεκτές οι νέες αυξήσεις.

Ερωτηθείς, ανέφερε ότι το ΚΕΒΕ δεν θεωρεί ότι είναι κακό πράγμα οι ιδιωτικοποιήσεις, δεδομένου ότι ελέγχονται από τους σωστούς μηχανισμούς και αυτό, σημείωσε, δεν φαίνεται να υπάρχει τώρα.

Ο κ. Τσιακκής σημείωσε ότι η φόρμουλα που εφαρμόζεται για τα κόστα στα λιμάνια τα καθιστά μη ανταγωνιστικά και πως οι αυξήσεις θα μετακυλιστούν στο τέλος στους καταναλωτές.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy