Του
Χρήστου Χαραλάμπους
Καλοδεχούμενος ο νέος σύγχρονος στόλος που απέκτησε η ΕΜΕΛ και κανένας δεν έχει λόγο να αμφιβάλλει για τις καλές προθέσεις που υπάρχουν εκ μέρους όλων των εμπλεκομένων ώστε να συμβάλουν στην αναβάθμιση των δημοσίων συγκοινωνιών για να γίνουν ελκυστικές και να αρχίσει το ευρύ κοινό να τις χρησιμοποιεί στις μετακινήσεις του, τόσο στο κέντρο όσο και στην περιφέρεια της Λεμεσού.
Άλλωστε, ένα καλά οργανωμένο δίκτυο δημοσίων συγκοινωνιών αποτελεί ή θα πρέπει να αποτελεί και τον θεμέλιο λίθο της απεξάρτησης από το ιδιωτικό αυτοκίνητο. Κάτι που αποτελεί και την πεμπτουσία στην προσπάθεια προώθησης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Όμως αυτές οι υπηρεσίες που προτίθεται να προσφέρει η ΕΜΕΛ με τα σύγχρονα λεωφορεία που παρέχουν πολλές διευκολύνσεις και ανέσεις, μπορεί να θεωρούνται αρκετές για να ωθήσουν το κοινό να αφήσει το ιδιωτικό αυτοκίνητο και να προτιμήσει τις αστικές συγκοινωνίες;
Η απάντηση μάλλον είναι όχι αφού εκείνο που μετρά για τον κόσμο είναι η ευκολία στις διακινήσεις του, η οποία έχει να κάνει με τους χώρους όπου θα περιμένει το λεωφορείο ώστε να μην τρώει τον ήλιο στο κεφάλι το καλοκαίρι και τη βροχή το χειμώνα και κυρίως ο χρόνος που θα χρειαστεί ώστε έγκαιρα να φτάσει στον προορισμό του. Κατά τη λαϊκή ρήση… τα ράσα δεν κάνουν τον παπά κι αυτό θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψιν όλοι οι αρμόδιοι και υπεύθυνοι για τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Από δεσμεύσεις και εξαγγελίες όπως αυτές που ακούστηκαν από τα πλέον επίσημα χείλη, κατά την παραλαβή των νέων λεωφορείων, έχει μπουχτίσει ο κόσμος της Λεμεσού. Τις έχει ακούσει άπειρες φορές και από τον προηγούμενο αρμόδιο υπουργό, ο οποίος συχνά πυκνά στη διάρκεια της θητείας του επισκεπτόταν τη Λεμεσό και πλαισιωμένος συνήθως από τον δήμαρχο ξεδίπλωναν από κοινού προγραμματισμούς και οράματα για την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων μέσα από την εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Όμως ΣΒΑΚ ακούμε εδώ και χρόνια, αλλά ΣΒΑΚ δεν βλέπουμε, γιατί οι μεσοβέζικες δράσεις και τα ωραία περιτυλίγματα, συνήθως δεν ανταποκρίνονται στην ουσία του προσφερόμενου προϊόντος. Και στην προκειμένη περίπτωση, το προϊόν που έχει ανάγκη και απαιτεί ο κόσμος της Λεμεσού είναι ένα πακέτο υποδομών και υπηρεσιών που θα συμβάλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της καθημερινότητας σε ό,τι αφορά τη διακίνησή του.
Καλός και χρήσιμος ο κάθε νέος και σύγχρονος εξοπλισμός, όμως χωρίς υποδομές θα αποδειχτεί άχρηστος. Και οι υποδομές που επιβάλλεται να προηγηθούν της δρομολόγησης των νέων λεωφορείων, οι οποίες προνοούνται στο ΣΒΑΚ και τις απαιτεί ο κόσμος είναι συγκεκριμένες: πεζοδρομήσεις, μονοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι, λωρίδες αποκλειστικά για λεωφορεία, απαγορευτικός δακτύλιος γύρω από το κέντρο της πόλης για τα ιδιωτικά οχήματα και βέβαια κατάλληλες στάσεις λεωφορείων και συνέπεια στα ωράρια των δρομολογίων.
Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News
Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.