Καμία ελπίδα για επίλυση του κυκλοφοριακού!

Του Γιάννη Κακαρή

 

Το κυκλοφοριακό κομφούζιο αποτελεί ίσως ένα από τα μεγαλύτερα καθημερινά προβλήματα, το οποίο καλούνται να αντιμετωπίσουν οι πολίτες που ζουν ή εργάζονται στη Λευκωσία. Ο χρόνος που χρειάζεται κάποιος για να διασχίσει τη Λευκωσία τις ώρες αιχμής πολλές φορές ξεπερνά και το χρόνο που χρειάζεται κάποιος για να φτάσει από τη Λεμεσό στη Λευκωσία. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που προκαλεί καθημερινά τεράστιο άγχος, πίεση, χάσιμο χρόνου, εκνευρισμό, αλλά και μεγάλες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.

Ενδεικτικό της κατάστασης αποτελεί το γεγονός ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, η Κύπρος έχει τον τρίτο μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων ανά κάτοικο στην ΕΕ. 645 οχήματα ανά χίλιους κατοίκους.

Παρά το γεγονός ότι αποτελεί ένα βραχνά που διαρκεί εδώ και πολλά χρόνια, οι Αρχές δεν κατάφεραν ακόμη να δώσουν απαντήσεις. Φαίνεται ότι οι σχεδιασμοί των κυβερνητικών τμημάτων και τα Σχέδια Βιώσιµης Αστικής Κινητικότητας που εκπονούνται μένουν στα συρτάρια ή κάποια από αυτά δεν υλοποιούνται από όλους τους εμπλεκόμενους.

Επίσης φαίνεται ότι πολλές φορές οι σχεδιασμοί είναι αποσπασματικοί, με αποτέλεσμα να μη λύνεται κάποιο πρόβλημα, αλλά να μεταφέρεται πάρα κάτω, σε κάποια άλλη γειτονιά ή άλλο δήμο, ο οποίος με τη σειρά του αν τα καταφέρει θα μεταφέρει το πρόβλημα εκτός των ορίων του.

Τα παραδείγματα αυτής της ανοργανωσιάς και της μη υλοποίησης αποφάσεων είναι πολλά.

Κατ’ αρχήν αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα Σχέδια Βιώσιµης Αστικής Κινητικότητας δείχνουν πως για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τους ποδηλατόδροµους. Παρ’ όλα αυτά εµείς εξακολουθούµε να κάνουµε δρόµους, οι οποίοι μετά από 2-3 χρόνια θα γεμίσουν και πάλι με οχήματα. Παρ’ όλα αυτά εμείς έχουμε δώσει νέα 10ετή σύμβαση σε ιδιωτική εταιρεία μεταφορών, αλλά ακόμη δεν έχει προχωρήσει στην επέκταση των δρομολογίων και την κάλυψη της έκτασης που θα εξυπηρετεί.

Σε κάποιες περιοχές προχωρήσαμε στη δημιουργία λεωφορειολωρίδων, αλλά δεν υπάρχουν λεωφορεία να κυκλοφορούν. Σε άλλες περιοχές το τμήμα οδικών έργων προγραμματίζει τη μετατροπή του ορίου ταχύτητας στα 20-30 χιλιόμετρα, αλλά δημόσιες μεταφορές δεν έχουμε. Προχωρούν σε μονοδρομήσεις χωρίς να υπάρχει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για να διοχετεύεται η κίνηση.

Επίσης δεν υπάρχει συνεργασία μεταξύ των δημοτικών τροχονόμων και της αστυνομίας, ώστε να ελέγχουν την παράνομη στάθμευση, την τήρηση των φώτων τροχαίων και των ελεγχόμενων τετραγώνων.

Αν θέλουν πραγματικά να δώσουν οριστική λύση, πρώτα πρέπει να σταματήσουν να χαϊδεύουν την εταιρεία που ανέλαβε τις δημόσιες συγκοινωνίες και να την αναγκάσουν να αυξήσει τα δρομολόγια, να αυξήσει τη συχνότητά τους, να τηρεί ακριβώς τις ώρες και να βάλει γραμμές οριζόντιες και κάθετες που να εξυπηρετούν τον κόσμο. Πράγματα για τα οποία εξάλλου δίνονται πολλά εκατομμύρια για να τα πράξει.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy