Καρούσος: Το 2024 η έναρξη των εργασιών βελτίωσης στον δρόμο Κυπερούντας – Δυμών

Έναρξη των εργασιών για βελτίωση του δρόμου Κυπερούντας – Δυμών το 2024 ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, κατά τη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, η οποία συζήτησε την κατάσταση του οδικού δικτύου Λεμεσού – Αγρού και των κοντινών κοινοτήτων, που αριθμούν συνολικά 17 χωριά. Σημείωσε, δε, ότι το κόστος του έργου υπολογίζεται στα €6 εκ.

Το θέμα τέθηκε σε συζήτηση μετά από εισήγηση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΑΚΕΛ, προκειμένου να τεθούν εκ νέου τα δεδομένα σχετικά με τα προβλήματα, αλλά και με τους σχεδιασμούς του κράτους για το ορεινό οδικό δίκτυο στη συγκεκριμένη περιοχή. Προεδρεύοντας της συνεδρίασης, ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, ανέφερε ότι είναι ένας από τους πιο σημαντικούς δρόμους της επαρχίας Λεμεσού, που έχει όμως πολλές στροφές, είναι στενός και έχει συχνά προβλήματα με κατολισθήσεις, επομένως είναι πολύ επικίνδυνος.

Οι πρόεδροι εννέα κοινοτήτων της περιοχής υπογράμμισαν ότι η συζήτηση για έργα βελτίωσης στο δίκτυο χρονολογούνται από το 2005, χωρίς όμως να έχουν γίνει ουσιαστικές παρεμβάσεις σε αυτό. Τόνισαν επανειλημμένα ότι όσα μέτρα κι αν ληφθούν για την αναζωογόνηση τις υπαίθρου και των ορεινών περιοχών, αν δεν υπάρχει επαρκές και ασφαλές οδικό δίκτυο, τα χωριά θα ερημώσουν πολύ σύντομα. Σημειώθηκε, δε, ότι η βελτίωση του δικτύου, θα εξυπηρετήσει και στην ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση επισκεπτών με λεωφορεία, καθώς επίσης και στην πρόσβαση προς το νοσοκομείο Τροόδους στη Κυπερούντα.

Απαντώντας στα παράπονα των προέδρων των κοινοτήτων για τις συνεχείς αναβολές στην προώθηση έργων στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο, ο κ. Καρούσος υποστήριξε ότι «φέτος η κυβέρνηση προκήρυξε τόσα έργα, όσα δεν προκηρύχθηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια». Έπρεπε, πρόσθεσε, να υπάρχει κάποια ιεράρχηση, γιατί οι δυνατότητες του Τμήματος Δημοσίων Έργων είναι συγκεκριμένες. Εξήγησε ότι δόθηκε προτεραιότητα σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους και μετά σε σημαντικά οδικά δίκτυα και ειδικά σε ό,τι αφορά ορεινές περιοχές και ύπαιθρο, είπε ότι υπάρχει ζήτημα στρατηγικής αναφορικά με τον ορίζοντα εκτέλεσής έργων.

Διαβεβαίωσε την Επιτροπή και τους παρευρισκόμενους ότι ο δρόμος Κυπερούντας – Δυμών – Ποταμίτισσας – Κάτω Μύλου, το κόστος του οποίου υπολογίζεται στα 6 εκ. ευρώ, πήρε τον δρόμο του, λέγοντας ότι η προκήρυξη τοποθετείται το 2023 και υλοποίησή του το 2024, με το προβλεπόμενο κονδύλι να περιλαμβάνεται στο τριετές προσχέδιο του προϋπολογισμού. Σημείωσε, δε, ότι προτίθεται να αποστείλει σχετικό σημείωμα με τις ημερομηνίες και ανάλυση για το πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί κάθε στάδιο του έργου, τόσο στα Κοινοτικά Συμβούλια, όσο και στην Επιτροπή της Βουλής.

Ο κ. Καρούσος ανέφερε ότι σκοπός είναι όσα λέγονται και ανακοινώνονται, να μπορούν να υλοποιηθούν και όχι απλώς να μπαίνουν ως υποσχέσεις στον προϋπολογισμό. Εξήγησε, δε, ότι ήρθε η σειρά να γίνουν έργα στις ορεινές περιοχές και ότι αυτό φαίνεται και από τις αποφάσεις της κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι οι υποδομές και το οδικό δίκτυο είναι απαραίτητο και για την τουριστική ανάπτυξη της υπαίθρου.

Κατά τη συνεδρίαση, αναφέρθηκε ακόμα εκ μέρους του Υπουργείου Μεταφορών ότι στον προϋπολογισμό του 2023 περιλαμβάνεται μικρό κονδύλι για τη μελέτη της ανηφορικής λωρίδας στην περιοχή της Γεράσας, η οποία χρειάστηκε αναθεώρηση, καθώς και ότι το έργο για τον δρόμο Κάτω Μύλου – Αγρού, που είχε απορριφθεί λόγω κόστους παλαιότερα, δόθηκε οδηγία για να επανεξεταστεί.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Αντρέας Καυκαλιάς, σημείωσε σε παρέμβασή του ότι είναι σημαντικό οι αποφάσεις για έργα να κατατίθενται γραπτώς και να είναι δεσμευτικές και για τις επόμενες κυβερνήσεις.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Δημήτρης Δημητρίου, σημείωσε ότι έχουν προωθηθεί σημαντικά έργα για το οδικό δίκτυο στην ύπαιθρο, επισημαίνοντας τη σημασία του οδικού δικτύου στις προσπάθειες αναζωογόνησης των ορεινών περιοχών.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, αναφέροντας ότι χρησιμοποίησε πρόσφατα τον δρόμο αυτό, έκανε λόγο για «δρόμο καρμανιόλα», επιβεβαιώνοντας την επικινδυνότητά του.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων, Σταύρος Παπαδούρης, επεσήμανε ότι η βελτίωση του οδικού δικτύου είναι απαραίτητη για την αποτελεσματικότητα της όποιας προσπάθειας ανάπτυξης στα ορεινά.

Κώστας Κώστα: Επιτακτική ανάγκη η ανακατασκευή του δρόμου Λεμεσού-Αγρού και η διαπλάτυνση του δρόμου Κυπερούντας-Κάτω Μύλου

«Μία από τις σημαντικότερες και μεγαλύτερες οδικές αρτηρίες, που οδηγούν στην ημιορεινή και ορεινή Λεμεσό και συνδέουν το αστικό κέντρο με δεκάδες κοινότητες, είναι ο δρόμος Λεμεσού-Αγρού», τόνισε μετά το πέρας της Συνεδρίας ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστας.

Αναλυτικά:

Ο δρόμος αυτός είναι επικίνδυνος, με πολλές και δύσκολες στροφές, στενός σε αρκετά σημεία, αντιμετωπίζει συνεχώς προβλήματα κατολισθήσεων και γενικά πρέπει να ανακατασκευαστεί για λόγους ασφάλειας. Αυτό αποφάσισε να κάνει η Πολιτεία εδώ και αρκετά χρόνια, αυτό περιμένουν οι κάτοικοι της υπαίθρου της Λεμεσού.

Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζει και ο δρόμος που συνδέει τις κοινότητες Κυπερούντας – Δυμών – Ποταμίτισσας και Κάτω Μύλου, με το δρόμο Λεμεσού-Αγρού. Και στην περίπτωση αυτή έχει αποφασιστεί η διαπλάτυνση του δρόμου αυτού, την οποία επίσης αναμένουν εδώ και χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι εδώ και πολλά χρόνια ακούουν υποσχέσεις από την κυβέρνηση, βλέπουν το ένα χρονοδιάγραμμα μετά το άλλο να λήγουν.

Είναι χαρακτηριστικό το ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τον Οκτώβρη του 2017, ανακοίνωνε ότι τα κατασκευαστικά σχέδια του τμήματος Κάτω Μύλου – Αγρού ήταν στη τελική τους φάση. Επίσης τον Αύγουστο 2019, η κυβέρνηση ανακοίνωνε την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και την μελέτη για το τμήμα Γεράσα – Καλό Χωριό το 2020 και την ένταξη του έργου στον προϋπολογισμό 2022 ενώ ανακοίνωνε επικαιροποίηση της μελέτης και διενέργεια απαλλοτριώσεων μέχρι το 2020 και ένταξη στον προϋπολογισμο 2022 και του δρόμου Κυπερούντας- Κάτω Μύλου.

Τίποτε απολύτως δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Στον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Μεταφορών για το 2023, απλά υπάρχει ποσό 20,000 ευρώ για αναθεώρηση της μελέτης για την κατασκευή ανηφορικής λωρίδας μεταξύ Γεράσας και Καλού Χωριού. Αναφέρεται επίσης ότι το τμήμα Κάτω Μύλου – Αγρού, δεν εξασφάλισε έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση και θα επανεξεταστεί από το Υπουργείο Οικονομικών.

Γι’ αυτό και ως ΑΚΕΛ, εγγράψαμε για αυτεπάγγελτη συζήτηση στην Επιτροπή Μεταφορών τα θέματα αυτά και τα συζητήσαμε σήμερα. Για να ακούσουν οι κοινοτάρχες των χωριών της περιοχής και κυρίως να ακουστούν. Και ακούσαμε κραυγή αγωνίας γιατί τα χωριά τους μαστίζονται από την αστυφιλία. Ακούσαμε και νοιώσαμε το θυμό και την αγανάκτηση τους γιατί έχουν βαρεθεί την κοροϊδία και τον εμπαιγμό. Και από την πλευρά της κυβέρνησης, ακούσαμε για ακόμα μια φορά απλά υποσχέσεις ότι το 2024 θα ξεκινήσουν οι εργασίες διαπλάτυνσης του δρόμου Κυπερούντας – Κ. Μύλου. Ο Υπουργός Μεταφορών υποσχέθηκε να στείλει σημείωμα με χρονοδιαγράμματα για τα έργα.

Το να λέει η κυβέρνηση μεγάλα λόγια για προώθηση επίλυσης των προβλημάτων της υπαίθρου, για κατασκευή έργων που θα βελτιώσουν την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, για αντιμετώπιση της αστυφιλίας και ουσιαστικά να μην κάνει τίποτε, παίζοντας με την υπομονή των κατοίκων, είναι κάτι που επιτέλους πρέπει να σταματήσει. Οι κάτοικοι 17 κοινοτήτων της ημιορεινής και ορεινής Λεμεσού, έχουν κουραστεί από υποσχέσεις, έχουν αγανακτήσει από την κοροϊδία. Επιτέλους πρέπει οι αποφάσεις της Πολιτείας να γίνουν πράξη και αυτά τα ζωτικής σημασίας έργα για την ύπαιθρο, που είναι η ανακατασκευή του δρόμου Λεμεσού -Αγρού και η διαπλάτυνση του δρόμου Κυπερούντας – Κάτω Μύλου, να ξεκινήσουν. Η υπομονή των κατοίκων έχει εξαντληθεί».

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy