Καταγγελίες για παρενόχληση και στο χώρο του θεάτρου

Στον απόηχο των αποκαλύψεων για περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης στον αθλητισμό στην Ελλάδααλλά και στην Κύπρο, πολλές γυναίκες άρχισαν να προβαίνουν σε δημόσιες καταγγελίες μεταφέροντας και δικά τους βιώματα.

Ανάμεσα σε αυτούς και η μουσικός Ανδρούλα Καφά που μεταφέρει μια εμπειρία-καταγγελία της από το χώρο του θεάτρου σε μια δημόσια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η οποία καταλήγει σε μια κραυγή αγωνίας: «Τούτα ούλλα ξέρουμεν τα ούλλοι, γίνουνται μπροστά στα μάθκια μας, τζαι κανένας εν λαλεί τίποτε. Γιατί; Γιατί τους αφήνουμε να κάμνουν ότι θέλουν; Ως πού εν να πάει τούτο το πράμα;». Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Πριν κάποιο τζαιρό εσυμμετείχα σε μια θεατρική δουλειά τζαι προϊστάμενος μου ήταν ένας κύριος, σχετικά γνωστός, που οι ανάρμοστες συμπεριφορές του προς τις συναδέλφους του εν πολλά γνωστές. Κάθε φορά που τον εθώρουν εκόλλαν μου τόσο απρόσκοπτα που ήθελα να ανοίξει η γη να με καταπιεί. Έστελλε μου μηνυματούθκια σε ώρες άκυρες τζι ελάλεν μου να με πάρει ταξίθκια ποτζεί τζαι ποδά. Επέμενε να με πληρώσει παραπάνω από ότι εσυμφωνήσαμε γιατί «ένι ξέρεις ποττέ». Εφοούμουν να πάω δουλειά άμπα τζαι δω τον μπροστά μου, ή άμπα τζαι τύχει τζαι βρεθώ μόνη μου μαζί του. Είδα τον να τζίζει κοπέλες σε τόπους που εν πρέπει, τζαι να εν τζι άλλοι μπροστά, τζαι κανένας να μεν το βρίσκει αξιοσημείωτο. Πρόσφατα εγνώρισα μιαν κοπέλα που μου είπε ότι είσιεν τον συναντήσει για πριν λίες μέρες για δουλειά, τζαι είπεν της να βρεθούν μόνοι τους τη νύχτα για να «γνωριστούν καλύτερα». Τούτα ούλλα ξέρουμεν τα ούλλοι, γίνουνται μπροστά στα μάθκια μας, τζαι κανένας εν λαλεί τίποτε. Γιατί; Γιατί τους αφήνουμε να κάμνουν ότι θέλουν; Ως πού εν να πάει τούτο το πράμα;».

Χωρίς να υπεισερχόμαστε στο νομικό πλαίσιο, οι καταγγελίες της μουσικού είναι σοβαρές και ξεκάθαρες, μιλάνε για ανάρμοστη συμπεριφορά αλλά και λεκτική σεξουαλική παρενόχληση στο χώρο εργασίας. Η ίδια θα αποφασίσει αν θα προχωρήσει σε καταγγελία στην Αστυνομία. Θεσμικά όμως χρειάζεται άμεση διερεύνησηαπό τους αρμόδιους του χώρου όπως είναι ίσως η Ομάδα που εργάστηκε, ο ΘΟΚ αλλά και το Υπουργείο Πολιτισμού. Όπως και η ίδια αναφέρει σχετικά: «ενεν υποχρέωση μας να φκαίνουμε να λέμε τα βιώματα μας για να αλλάξουν τα πράματα. Άλλωστε το πρόβλημα εν θεσμικό. Ο περίγυρος όμως παίζει τζαι τζείνος ένα σημαντικό ρόλο στη συντήρηση τούτης της κουλτούρας.»