Δεν κατανοεί ο ΥΠΑΝ τους λόγους αντίδρασης για τα τετράμηνα

Παραδοχή ότι θέλουν το δημόσιο σχολείο να προκρίνει την αριστεία

 

Παρά τις αντιδράσεις από πλευράς εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων σε σχέση με τις εξετάσεις τετραμήνων και τα προβλήματα που δημιουργούνται, ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, συνεχίζει να υπεραμύνεται του συγκεκριμένου θεσμού, ενώ χθες παρέθεσε και στοιχεία για να αποδείξει ότι οι άριστοι παραμένουν άριστοι, ακόμη και με τις συγκεκριμένες εξετάσεις. Το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών/τριών εφαρμόζεται με επιτυχία και φέτος επεκτείνεται και στον γυμνασιακό κύκλο, είπε μεταξύ άλλων ο Πρόδρομος Προδρόμου.

Έθεσε επίσης μια σειρά από ερωτήματα σε σχέση με την αξιολόγηση: «Σε έναν περίπου μήνα τα παιδιά του Γυμνασίου θα έχουν γραπτή αξιολόγηση στα Νέα Ελληνικά. Κάποιοι θα γράψουν και θα βαθμολογηθούν με 15-16, κάποιοι άλλοι με 19-20 και κάποιοι με 12-13. Θα υπάρχουν και εκείνοι που θα γράψουν 8-9, 6-7 ή και κάποτε πιο κάτω.

Το ζήτημα είναι ότι για κάποια παιδιά η αξιολόγηση θα είναι 7 ή 8 και θα το ξέρουν τα ίδια και οι εκπαιδευτικοί τους και θα το ξέρει και το σχολείο; Αυτό είναι πρόβλημα; Αν υπάρχει πρόβλημα δεν είναι το ίδιο το επίπεδο γνώσεων και όχι η αξιολόγηση που το τεκμηριώνει;

Αν δεν υπήρχε αξιολόγηση θα ήταν διαφορετικές οι γνώσεις και ικανότητές τους;

Φυσικά δεν έχουν όλα τα παιδιά ελλείψεις. Αλλά εκεί που υπάρχει ελλιπής επίδοση, το πρόβλημα είναι να το γνωρίζουμε; Ή μήπως είναι οι ίδιες οι ελλείψεις;

Κι αν δεν το ξέρουν και δεν το ξέρουμε, πώς θα μπορεί να γίνει προσπάθεια για να διορθωθεί, προσπάθεια για βελτίωση;»

Σε ό,τι αφορά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των μαθητών και μαθητριών αναφέρεται στο αυξημένο άγχος λόγω των εξετάσεων και των στενών χρονοδιαγραμμάτων, διερωτάται ο Υπουργός Παιδείας γιατί να έχουν άγχος; «Μαθητές και μαθήτριες που παρακολουθούν και ακολουθούν τη διδασκαλία στη διάρκεια του τετραμήνου δεν έχουν ιδιαίτερο λόγο να αντιμετωπίζουν τη γραπτή αξιολόγηση στο τέλος ως “μέγα ζήτημα”, αφού θα καταγράψει τις επιδόσεις τους και έχει βάρος μόλις 20% στο σύνολο του έτους».

Σε ό,τι αφορά τους θεματοθέτες ο Πρόδρομος Προδρόμου αναφέρει πως «είναι επίλεκτοι και πεπειραμένοι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν καλά και το αντικείμενο και την πρακτική της διδασκαλίας στην τάξη. Είναι οι εκπαιδευτικοί που διαθέτουμε και που κατά γενική ομολογία είναι πολύ ικανοποιητικού επιπέδου».

Επίσης, ο Υπουργός Παιδείας ανάμεσα σε άλλα προχώρησε και με μια δήλωση πολιτικής λέγοντας πως και το δημόσιο σχολείο πρέπει να προκρίνει την προσπάθεια και την επιδίωξη της βελτίωσης. «Θέλουμε και το δημόσιο σχολείο να προβάλλει και να αναδεικνύει την αριστεία. Και όχι μόνο η ιδιωτική εκπαίδευση, όπου από την αρχή-αρχή υπάρχουν αυστηρές διαγωνιστικές εξετάσεις εισαγωγής και τα ιδιωτικά σχολεία υποδέχονται, ως γνωστόν, ένα μεγάλο μέρος των μαθητών/μαθητριών με τις καλύτερες επιδόσεις».

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy