Κατάργηση εξετάσεων τετραμήνων ζητά η ΟΕΛΜΕΚ – Δεν επιτεύχθηκε κανένας στόχος

«Έναρξη διαλόγου για ένα αποτελεσματικό σύστημα αξιολόγησης»

Τη θέση του για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων, τις οποίες θεωρεί ότι δεν λειτουργούν προς όφελος του Δημόσιου Σχολείου και κυρίως των μαθητών/-τριών, επαναφέρει το Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο (ΚΔΣ) της ΟΕΛΜΕΚ, σύμφωνα με ανακοίνωση της Οργάνωσης. Ταυτόχρονα, η ΟΕΛΜΕΚ ζητά την άμεση έναρξη διαλόγου για την εξεύρεση ενός αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης.

Μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων τετραμήνων, οι οποίες εφαρμόστηκαν φέτος για πρώτη φορά σε ολόκληρο το φάσμα του Λυκειακού Κύκλου, το ΚΔΣ ΟΕΛΜΕΚ προχώρησε σε αξιολόγηση του θεσμού και κατέληξε ότι είναι πλέον πασιφανή τα προβλήματα που δημιουργούνται (συρρίκνωση διδακτικού χρόνου, εξαιρετικά πιεστικό πρόγραμμα κ.α.) και πλήρως τεκμηριωμένο το γεγονός ότι ουσιαστικά κανένας από τους στόχους που είχαν τεθεί εξαρχής από το ΥΠΠΑΝ (π.χ. «βελτίωση μαθησιακών αποτελεσμάτων», «μείωση παραπαιδείας», «αποφόρτιση ύλης», «μείωση άγχους και πίεσης», «αύξηση ελεύθερου χρόνου», «ώθηση στην αξιοποίηση νέων ανατροφοδοτικών μορφών αξιολόγησης», «καταξίωση σχολικού χρόνου στη συνείδηση των μαθητών», «μετατροπή του σχολείου σε κοινότητα μάθησης και δημιουργίας») δεν έχει επιτευχθεί.

Το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ εξουσιοδοτεί τη Γραμματεία να ετοιμάσει αναλυτικό υπόμνημα, το οποίο θα σταλεί σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Τέλος, εξουσιοδοτεί τη Γραμματεία να προχωρήσει σε ενημερωτικές επαφές με τους εμπλεκόμενους, οι οποίες θα ξεκινήσουν από τη συνάντηση με την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης, που έχει ήδη οριστεί για σήμερα Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου.

«Υπερβολική ύλη» φιλολογικών Β’ τετραμήνου

Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κυπρίων Φιλολόγων καλεί την αρμόδια Διεύθυνση Μέσης να προβεί στην αναγκαία αναπροσαρμογή των Πλαισίων Μάθησης Φιλολογικών Μαθημάτων για το Β’ τετράμηνο στον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο.

«Σε διαφορετική περίπτωση, όσοι και όσες είναι υπεύθυνοι για τη διαμόρφωση των Πλαισίων Μάθησης, θα φέρουν ακεραία την ευθύνη για την υπερβολική ύλη, που δεν θα μπορεί να διδαχθεί όπως πρέπει», αναφέρει. Μάλιστα, σημειώνει πως κατέληξε σε συγκεκριμένες εισηγήσεις. Ενημερώνει δε, ότι σε σχετική συνάντηση, όπου συζητήθηκαν οι εισηγήσεις, οι επιθεωρητές δεν έδειξαν διάθεση να εξευρεθούν οι βέλτιστες λύσεις. Ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι δυστυχώς το κλίμα που επικράτησε στη συνεδρίαση αποτυπώθηκε στα Πλαίσια Μάθησης, «αφού οι λογικές και τεκμηριωμένες εισηγήσεις που καταθέσαμε είτε δεν λήφθηκαν καθόλου υπόψη, είτε υιοθετήθηκαν μόνο μερικώς».

Δεν επιτεύχθηκε κανένας στόχος

Το ΚΔΣ ΟΕΛΜΕΚ σημειώνει ότι μετά από αξιολόγηση του θεσμού, διαφάνηκε πως δεν έχει επιτευχθεί κανένας από τους στόχους που είχαν τεθεί εξαρχής από το ΥΠΠΑΝ (π.χ. «βελτίωση αποτελεσμάτων», «μείωση παραπαιδείας», «αποφόρτιση ύλης», «μείωση άγχους και πίεσης», «αύξηση ελεύθερου χρόνου» κ.α.).

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy