Πρόταση για γεφύρωση των διαφορών στην παιδεία κατέθεσε ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Κυριάκος Νικηφόρου, με την οποία εισηγείται να γίνει αποδεκτή από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις η πρόταση της 6ης Σεπτεμβρίου 2018 με κάποιες διαφοροποιήσεις.

Σε επιστολή του προς τη Διυπουργική Επιτροπή και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις εκφράζει την πεποίθηση ότι η πρόταση είναι επωφελής και για τις δύο πλευρές. «Ευελπιστώ στην καλή και ειλικρινή διάθεση και των δύο πλευρών για ένα έντιμο συμβιβασμό, ο οποίος θα εκτονώσει την κρίση που προέκυψε και θα οδηγήσει σε ένα θεσμικό και παραγωγικό διάλογο στη βάση επιχειρημάτων, για να λυθούν τα πραγματικά προβλήματα που ταλανίζουν το Δημόσιο Σχολείο» λέει.

Ο κ. Νικηφόρου αναφέρεται παράλληλα στην ανάγκη να γίνουν πραγματικές υπερβάσεις από τις αρχικές θέσεις «αλλά αυτό απαιτείται για το καλό των παιδιών μας και του δημόσιου σχολείου».

Λέει εξάλλου ότι και οι δύο πλευρές έχουν  γνήσιο ενδιαφέρον για την προάσπιση και ενδυνάμωση του Δημοσίου Σχολείου, πάρα τις διαφορετικές τους προσεγγίσεις. «Οι Οργανωμένοι Γονείς είναι στη διάθεσή σας ώστε να λειτουργήσουν καταλυτικά, για να γεφυρωθούν οι όποιες διαφορές» συμπληρώνει.

Επισημαίνει εξάλλου τις διαφοροποιήσεις που έχουν προκύψει μέσα από τον διάλογο των τελευταίων εβδομάδων και οι οποίες, όπως λέει, αποτέλεσαν τη βάση της διαμόρφωσης της πρότασης.

«Διαφαίνεται μέσα από τον διάλογο η πρόθεση και των δύο μερών για διαλλακτικότητα, γεγονός το οποίο επικροτούμε ως οργανωμένοι γονείς. Ταυτόχρονα, εστιάζω στην παραχώρηση της κυβέρνησης αναφορικά με τον συνδικαλιστικό χρόνο, τη διαφοροποίηση σε σχέση με τον βιολογικό παράγοντα (Β.Δ. και Β.Δ. Α΄), καθώς και τη δέσμευση για παραπομπή όλων των εργασιακών θεμάτων στη ΜΕΠΕΥ και των μέτρων που άπτονται του εξορθολογισμού του συστήματος των απαλλαγών σε τριμελή επιτροπή, η οποία θα πλαισιώνεται από ομάδα ειδικών» αναφέρει.

Για τη συγκεκριμένη πρόνοια, λέει ότι διασφαλίζει ότι οι όποιες αλλαγές θα γίνουν στο προσεχές μέλλον θα τύχουν ενδελεχούς διαλόγου και τεκμηρίωσης και από τις δύο πλευρές, «επομένως, εκμηδενίζεται η πιθανότητα σύγκρουσης σε μεταγενέστερο στάδιο.»

Εξάλλου, σημαντικό θεωρεί στο παρόν στάδιο την παραχώρηση 60 επιπλέον συνοδών ειδικής εκπαίδευσης, 20 επιπλέον Εκπαιδευτικών Ψυχολόγων, 10 εκπαιδευτικούς προδημοτικής εκπαίδευσης, παραχώρηση ωρών γραμματειακού προσωπικού για ανάγκες της προδημοτικής εκπαίδευσης

Λέει επίσης ότι σύμφωνα με ενημέρωση του σε συνάντηση στο ΥΠΠ, ενισχύονται με €500,000, μέσω των σχολικών εφορειών, η δημιουργία παιχνιδότοπων σε νηπιαγωγεία, με €500,000 για αθλητικές εγκαταστάσεις, € 500,000 για την υλικοτεχνική υποδομή των ειδικών μονάδων, ενώ €2,000,000 θα διατεθούν για θέματα ασφάλειας και υγείας (Σεπτέμβριο – Ιανουάριο).

Αναφέρει ότι καταλυτικό παράγοντα στην απόφαση του για παρέμβαση αποτελεί η παράγραφος 12, η οποία διασφαλίζει την υποχρέωση όλων των  εμπλεκόμενων φορέων για άμεση συζήτηση ουσιαστικών θεμάτων που άπτονται της αναβάθμισης της ποιότητας της εκπαίδευσης.

«Θεωρώ ότι για πρώτη φορά γίνεται αναφορά και επίσημη δέσμευση και αποδοχή από όλα τα μέρη η συζήτηση θεμάτων που για χρόνια ταλανίζουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα» αναφέρει ο κ. Νικηφόρου.
Πιο αναλυτικά, στην πρότασή του ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων εισηγείται όπως το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις κάνουν αποδεκτή την πρόταση της 6ης Σεπτεμβρίου 2018 με τις παρακάτω διαφοροποιήσεις:

  1. Στην παράγραφο 3 να εξαιρεθεί από τη μείωση του Υπεύθυνου Τμήματος και η Α΄ Λυκείου, ως παιδαγωγικό μέτρο για την ομαλή μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο.
  2. Η παράγραφος 4 για την οποία υπάρχει διαφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, να διαμορφωθεί ως εξής:
«Εάν κατά τον διάλογο που θα ακολουθήσει επί του εξορθολογισμού του διδακτικού χρόνου προκύψουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με τη σημερινή Απόφαση, προς όφελος των εκπαιδευτικών, αυτές θα τους αποδοθούν σταδιακά με ανάλογο χρόνο τα επόμενα τρία διδακτικά έτη». (Κείμενο Συμφωνίας)
«Οι πιο πάνω μειώσεις θα πιστωθούν σε όσους εκπαιδευτικούς έχουν επηρεαστεί και θα τους αποδοθούν με ανάλογο χρόνο σταδιακά τα επόμενα τρία διδακτικά έτη, εκτός εάν κατά τον διάλογο που θα ακολουθήσει επί του εξορθολογισμού του διδακτικού χρόνου προκύψουν συμφωνημένες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την σημερινή Απόφαση». (Συνδικαλιστικές Οργανώσεις)
  • Συμφωνείται η συνέχιση του διαλόγου στη ΜΕΠΕΥ σύμφωνα με το Καταστατικό και τους Κανονισμούς και με χρονοδιάγραμμα όπως έχει τεθεί. Και ότι και οι δυο πλευρές επαναβεβαιώνουν τον πλήρη σεβασμό τους στον κοινωνικό διάλογο και την αποφασιστικότητα τους για ένα καλόπιστο διάλογο για όλα τα θέματα (εργασιακά – εκπαιδευτικά) που αφορούν την Δημόσια Παιδεία σύμφωνα με τις θεσμοθετημένες διαδικασίες.

Ο Πρόεδρος των Οργανωμένων Γονιών Μ.Ε. εκφράζει παράλληλα την αμέριστη στήριξή της οργάνωσης σε όλες τις προσπάθειες αναβάθμισης και ενδυνάμωσης του Δημόσιου Σχολείου, ενώ τονίζει την άμεση και επιτακτική ανάγκη να επιστρέψουν τα σχολεία μας στην ομαλή λειτουργία, ειδικά εφόσον παράλληλα τρέχουν και άλλες προσπάθειες μεταρρύθμισης όπως οι εξετάσεις τετραμήνων και ο διαχωρισμών των Παγκυπρίων Εξετάσεων.

«Ευελπιστώ ότι και οι δύο πλευρές θα επιδείξουν καλή θέληση ούτως ώστε να ξεπεραστεί ανώδυνα η παρούσα κρίση και όλοι να εμπλακούμε σε ένα ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο για τα κρίσιμα εκπαιδευτικά θέματα, για το καλό των παιδιών και της κοινωνίας» σημειώνει και καταλήγει λέγοντας ότι μέλημα όλων πρέπει να είναι το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών.

Μας έχεις Like στο Facebook ;