«Κόντρα» Χατζηγιάννη με το Υπουργείο Παιδείας για σχολικό εκφοβισμό



Επιφυλάξεις εξέφρασε για την πρόταση νόμου για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού και Ενδοσχολικής Βίας στη Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Πρόδρομος Προδρόμου.

Η πρόταση νόμου επέστρεψε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας από την Ολομέλεια της Βουλής και συζητήθηκε εκ νέου, με τον πρόεδρο της Επιτροπής Κυριάκο Χατζηγιάννη να δηλώνει ότι υποσκάπτεται η προσπάθεια να ψηφιστεί ο σχετικός νόμος.

Ωστόσο και ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας, αν και χαρακτήρισε χρήσιμη πρωτοβουλία τη συγκεκριμένη πρόταση, εντούτοις διατύπωσε επιφυλάξεις, επειδή, όπως είπε, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί συνολικότερη προσέγγιση. Μάλιστα άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει με νομοθετική ρύθμιση του όλου ζητήματος το ίδιο. Ο κ. Προδρόμου είπε πως υπάρχουν κανονισμοί στα σχολεία για πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας που δεν τηρούνται.

Παρατήρησε πως οι κανονισμοί απαγορεύουν την παρουσία εξωσχολικών τις ώρες λειτουργίας του σχολείου και πρόσθεσε ότι ίσως χρειάζονται πρόσθετα αποτρεπτικά μέτρα. Τόνισε επίσης ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος πρέπει να συνεργαστούν υπηρεσίες σε διάφορα Υπουργεία και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς πρόκειται για φαινόμενα που αρχίζουν και αναπτύσσονται.

Επίσης ο κ. Προδρόμου είπε ότι το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται γενικότερα σε αναδιοργάνωση και τη δικτύωση των Υπηρεσιών, Τμημάτων που αφορούν και άλλα υπουργεία προκειμένου να γίνει πιο αποτελεσματική η παρακολούθηση, αλλά και η αντιμετώπιση τέτοιων κρουσμάτων παραβατικότητας ή βίας μέσα στα σχολεία. Σε δήλωση μετά τη συνεδρία, ο κ. Χατζηγιάννης εξέφρασε λύπη για τις επιφυλάξεις που εκφράστηκαν από πολιτικές δυνάμεις που «παρακωλύουν την άρση της πρότασης νόμου στην Ολομέλεια» της Βουλής και είπε ότι ζητά, διεκδικεί και απαιτεί να πουν την αντιπρότασή τους στη Βουλή και την κοινωνία. Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Άντρος Καυκαλιάς, υπενθύμισε ότι το πρόβλημα είναι σοβαρό και απηύθυνε έκκληση να προωθηθούν πολιτικές και μέτρα για ουσιαστική αντιμετώπισή του και όχι για επικοινωνιακή προσέγγιση.

Ελένη Κωνσταντίνου