«Κόβουν» τις διαφημίσεις από το ΡΙΚ σε «συνεννόηση» με το ΥΠΟΙΚ

Δεν τους κάνουν οι διαφημίσεις, αφού μπορεί να πληρώνει το κράτος...

Πρόταση της Διεύθυνσης και Διοίκησης του ΡΙΚ ήταν η παύση προβολής εμπορικών διαφημίσεων και η απόφαση λήφθηκε πριν από τρεις μέρες, διασαφήνισε στη Χαραυγή ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΡΙΚ, Θανάσης Τσώκος.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΡΙΚ ο προϋπολογισμός του Ιδρύματος χωρίζεται σε δύο είδη εσόδων: την κρατική χορηγία και τα ίδια έσοδα, που προέρχονται κυρίως από διαφημίσεις και ενοικιάσεις υποδομών και άλλα, είπε ο Θ. Τσώκος.

Επειδή η κρατική ραδιοτηλεόραση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σε θέμα διαφημίσεων τους εμπορικούς σταθμούς, προτάθηκε και ήδη εξασφαλίστηκε η συναίνεση του Υπ. Οικονομικών, όπως το κράτος προσθέσει στην κρατική χορηγία του ΡΙΚ 2.5 εκατομμύρια, αντίστοιχο των εσόδων που προέρχονται από διαφημίσεις. Ούτε και το BBC ως κρατική ραδιοτηλεόραση δεν προβάλλει διαφημίσεις είπε ο κ. Τσώκος. Αυτό που θα διατηρηθεί, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Τσώκος, είναι οι συμφωνίες barter (ανταλλακτικές συμφωνίες) με οργανισμούς, λόγου χάρη μιντιακούς και τοποθέτηση προϊόντων σε εκπομπές.

Όσον αφορά στις μεγάλες αθλητικές και άλλες διοργανώσεις, όπως οι Ολυμπιακοί αγώνες, το Μουντιάλ και η Γιουροβίζιον, εξετάζεται με το νομικό σύμβουλο του ΡΙΚ το ενδεχόμενο διατήρησης της προβολής διαφημίσεων.

Ο κ. Τσώκος εξήγησε ότι διερευνάται η φόρμουλα που θα καθιστά κάτι τέτοιο δυνατό, και σημείωσε ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να χρειαστεί και η τροποποίηση του νόμου για το ΡΙΚ, σε περίπτωση που και η Βουλή εγκρίνει την πρόταση, κατά την ψήφιση του προϋπολογισμού του ΡΙΚ για το 2019.

Ο Υπ. Οικονομικών με τον οποίο ο κ. Τσώκος ανέφερε ότι συζήτησε την πρόταση, τοποθετήθηκε θετικά, αφού από το 2010 μέχρι σήμερα ο προϋπολογισμός του ΡΙΚ μειώθηκε κατά 45%. Παρόλα αυτά το ΡΙΚ επέδειξε ορθολογιστική προσέγγιση στη διαχείριση του προϋπολογισμού, σημείωσε ο Θ. Τσώκος. Με αυτό τον τρόπο, η αύξηση κατά 2.5 εκατ. διεκδικήθηκε και έγινε εκ πρώτης όψεως αποδεκτή από τον Υπ. Οικονομικών.

ΡΙΚ όπως BBC

Η πρόταση που περιέγραψε ο πρόεδρος του Δ.Σ. θυμίζει παλαιότερη πρόταση νόμου του Αβέρωφ Νεοφύτου, προέδρου του ΔΗΣΥ. Η πρόταση του Αβ. Νεοφύτου συζητήθηκε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών με το επιχείρημα ότι το ΡΙΚ πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα του BBC και τα τερματίσει την είσπραξη χρημάτων μέσω διαφήμισης.

Η πρόταση κατατέθηκε το 2013 και με αυτή διαφώνησε ο τότε πρόεδρος του Δ.Σ. του ΡΙΚ, Μάκης Συμεού. Είχε επισημάνει ότι αν υιοθετηθεί η εισήγηση, το ΡΙΚ θα έχανε περί τα 4,5 εκατ. σε έσοδο, και θα ήταν αδύνατη η εκπλήρωση των υποχρεώσεών του. Ο ΔΗΣΥ υπαναχώρησε από τη θέση του, αφού δεν εξασφάλιζε την απαιτούμενη πλειοψηφία για ψήφιση του νόμου. Η πρόταση Αβέρωφ περιλάμβανε την τροποποίηση του Νόμου του ΡΙΚ.

Σε ερώτηση αν το νυν Δ.Σ. του ΡΙΚ ουσιαστικά προώθησε τώρα την πρόταση του Αβ. Νεοφύτου, ο κ. Τσώκος απέρριψε κάτι τέτοιο και σημείωσε ότι ο ίδιος ουδέποτε συζήτησε κάτι τέτοιο με τον πρόεδρο του ΔΗΣΥ. Υποστήριξε ότι αυτό το μοντέλο ακολουθείται από την κρατική ραδιοτηλεόραση και άλλων χωρών.

Ο Θ. Τσώκος υποστήριξε ότι ο προϋπολογισμός του ΡΙΚ για το 2019 παρουσιάζει δύο καινοτομίες: την αποποίηση των διαφημίσεων και την κάρτα νοσηλείας σε όλο το προσωπικό, περιλαμβανομένων των συνεργατών.

Υπενθυμίζεται ότι το ΡΙΚ δεν εισπράττει ούτε και τις υποχρεώσεις των ιδιωτικών καναλιών για τη χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας της Velister, ποσό που ανέρχεται στα 9 εκ. ευρώ.

Άννα Μισιαούλη

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy