Στο μικροσκόπιο η πρόταση της ΣΕΚ που φαίνεται να διχάζει

Σήμερα αναμένεται να καθορίσουν τα επόμενα βήματά τους οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ και ΠΟΕΔ και να ξεκαθαρίσει το σκηνικό εάν θα κάνουν αποδεκτή την πρωτοβουλία της ΣΕΚ ώστε να αρχίσει ένας θεσμικός διάλογος με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, όπως διαφαίνεται, κυριαρχούν δύο τάσεις.

Η μία τάση θεωρεί πως η πρόταση της ΣΕΚ στην ουσία δεν προσθέτει κάτι καινούριο και η άλλη τάση θεωρεί πως θα πρέπει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να αρχίσει ένας διάλογος με την επίσημη πλευρά.

Πάντως χθες η κυβέρνηση προχώρησε με τη μερική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών συνδικαλιστών και με έκτακτες μεταθέσεις που ανακοίνωσε η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας υπάρχει αποκατάσταση για τα μέλη που απαρτίζουν τις γραμματείες των τριών οργανώσεων. Όπως δήλωσε στη Χαραυγή ο αντιπρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Παντελής Νικολαΐδης, αυτό που ζητούν είναι μεταξύ άλλων πλήρη αποκατάσταση για όλους τους συνδικαλιστές και όχι μερική.

Επίσης όπως ανέφερε ο γ.γ. της ΠΟΕΔ Χάρης Χαραλάμπους, η κυβέρνηση είχε εξαναγκαστεί στις 4 Σεπτεμβρίου να επιστρέψει πίσω τον μισό συνδικαλιστικό χρόνο μετά και από τις καταγγελίες που έγιναν στην Αστυνομία. Με αυτή την κίνηση απλά εφαρμόζουν την απόφαση που έλαβαν χωρίς να έχει γίνει οποιαδήποτε συμφωνία με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.

Σε σχέση με την πρόταση από πλευράς ΣΕΚ ο κ. Νικολαΐδης είπε πως αυτό που έχει σημασία είναι η άρση των μονομερών μέτρων της κυβέρνησης, κάτι που δεν φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται στη συγκεκριμένη πρόταση, με τον ίδιο να εκτιμά ότι δεν μπορεί να υπάρξει θετική εξέλιξη με αυτά τα δεδομένα. Ωστόσο, σημείωσε, όλα θα ξεκαθαρίσουν σήμερα κατά τη συνεδρία του ΚΔΣ. Να σημειώσουμε πως η πρόταση της ΣΕΚ ουσιαστικά αφορά τη διαδικασία του θεσμικού διαλόγου. Όπως προκύπτει από πληροφορίες, η ΣΕΚ εισηγείται όπως το σημείο 4 της πρότασης της 6ης Σεπτεμβρίου που αποτελεί κύρια διαφωνία, παραπεμφθεί στη ΜΕΠΕΥ για συζήτηση. Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο σημείο αναφέρει ότι εάν κατά το διάλογο που θα ακολουθήσει επί του εξορθολογισμού του διδακτικού χρόνου, προκύψουν διαφοροποιήσεις προς όφελος των εκπαιδευτικών, τότε αυτές θα τους δοθούν σταδιακά με ανάλογο χρόνο τα επόμενα τρία διδακτικά έτη. Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση αποδοχής της πρότασης της ΣΕΚ από τα εμπλεκόμενα μέρη, τότε στο τραπέζι θα είναι οι θέσεις και των 2 πλευρών όσον αφορά το σημείο 4.

Εξάλλου χθες κληθείς να σχολιάσει δηλώσεις του γγ της ΣΕΚ Ανδρέα Μάτσα ότι μπορεί να βρεθεί μέχρι σήμερα λύση, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού είπε: «Μην προκαταλαμβάνουμε τις αποφάσεις των Δ.Σ. και είναι πράγματα τα οποία μπορεί την όποια προσπάθεια να την αποκόψουν και να την πυροδοτήσουν αρνητικά». «Αυτή τη στιγμή, η προσπάθεια αυτή που έγινε εδράζεται σε κάτι που εμείς έχουμε ζητήσει και είναι ο βασικός λόγος της διαμαρτυρίας μας, ο θεσμικός διάλογος.

Δηλαδή, εμείς θέλουμε να προστατέψουμε το σχολείο με τρόπο όπου οι αποφάσεις δεν θα λαμβάνονται με τον τρόπο που είδαμε στις 4 Ιουλίου, αλλά θα λαμβάνονται πάνω στο τραπέζι του διαλόγου. Και αυτή τη στιγμή, η όλη εισήγηση που γίνεται από τη ΣΕΚ, και φαντάζομαι υιοθετείται από όλες τις συντεχνίες γιατί έχουμε μιλήσει μαζί τους είναι ακριβώς, η διασφάλιση αυτού του θεσμικού διαλόγου. Μόνο να πάρετε το καταστατικό της ΜΕΠΕΥ, εκεί μέσα υπάρχουν διαδικασίες. Ακόμα και οι διαφωνίες μας, που ενδεχομένως να υπάρξουν και στο διάλογο που θα ακολουθήσει, υπάρχει σώμα επίλυσης διαφορών», πρόσθεσε.

Μια «μεταρρύθμιση» που θυματοποιεί εκπαιδευτικούς

Η προχειρότητα με την οποία εφαρμόστηκε το νέο σύστημα διορισμού στην εκπαίδευση διαφάνηκε για άλλη μια φορά χθες. Στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, όπου συζητήθηκε η ανάγκη ετοιμασίας και προώθησης σχετικών κανονισμών σε σχέση με το νέο σύστημα διορισμού, επισημάνθηκε μεταξύ άλλων πως αρκετά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι διορίσιμοι.

Συγκεκριμένα, όπως κατήγγειλαν οι επηρεαζόμενοι, έχουν διαπιστώσει ότι δεν έτυχαν συνυπολογισμού των ετών προϋπηρεσίας και πείρας αναγνωρισμένης από την ΕΕΥ στην ιδιωτική ή και δημόσια εκπαίδευση για σκοπούς νόμιμης ένταξης στη κατάλληλη βαθμίδα της σχετικής μισθολογικής κλίμακας και μείωση του διδακτικού χρόνου αντίστοιχα. Σημειώνουν ακόμη ότι εφαρμόστηκε μια άνιση και διαφορετική μεταχείριση των διορισμών από τον κατάλογο Διοριστέων και από τον κατάλογο Διορισίμων.

Σε ταυτόχρονους διορισμούς από τους δύο καταλόγους αναγνωρίστηκε προϋπηρεσία για τους διορισμούς απο τον κατάλογο Διοριστέων αλλά όχι για τον κατάλογο Διορισίμων. Όπως καταγγέλλουν με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται εκπαιδευτικοί δύο ταχυτήτων, αφού την ίδια χρονική στιγμή διορίζονται εκπαιδευτικοί που έχουν ακριβώς τα ίδια καθήκοντα και ευθύνες ενώ αμείβονται κατά διαφορετικό και άνισο τρόπο.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού επεσήμανε πως το νέο σύστημα είναι μια καινοτομία η οποία χτίστηκε στην άμμο και είναι ένας χάρτινος πύργος. Υπάρχουν σημείωσε θεσμικά κενά με αποτέλεσμα να θυματοποιείται κόσμος, υφιστάμενος αλλά και νέοι.

Οι στρεβλώσεις είναι πολλές και θα πρέπει να ξεπεραστούν, επεσήμανε.

Ελένη Κωνσταντίνου