Κρυμμένοι πίσω από τις μάσκες …

Του
Απόστολου Σκουρουπάτη*

 

 

 

Σε τέσσερις μόνο φράσεις συγκεντρώνονται όλα όσα το ΥΠΠΑΝ αποφάσισε για να καλύψει τις ανάγκες που προκύπτουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση από την αναστολή φοίτησης από τον Μάρτη μέχρι και τον Μάη του 2020, λόγω της πανδημίας.

– Επέκταση σχολικής χρονιάς 2019-2020

– Πρόωρη έναρξη σχολική χρονιάς 2020-2021


– μεταβατικό πρόγραμμα διδασκαλίας πυρηνικών γνώσεων και στόχων διάρκειας δέκα ημερών για τον Σεπτέμβρη του 2020 και

– Εφαρμογή υποχρεωτικής μάσκας από παιδιά ηλικίας άνω των 6 χρόνων.

Πίσω από τα πυροτεχνήματα της «νωρίτερης έναρξης», τις αντιφατικές εγκυκλίους για τους μαθησιακούς στόχους των πυρηνικών γνώσεων και τις μάσκες, το ΥΠΠΑΝ όχι μόνο έκρυψε αλλά έθαψε όλα όσα είχε υποχρέωση να πράξει για τους μαθητές και μαθήτριές μας. Η ευθύνη τους για έναρξη της σχολικής χρονιάς με φυσική παρουσία όλων των μαθητών/ριων με ΑΣΦΑΛΕΙΑ, κρυμμένη πρώτα κάτω από το χαλί της πρόωρης έναρξης και τώρα της μάσκας.

Με έντεχνο και απαράδεκτο τρόπο προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν και να οδηγήσουν την κοινή γνώμη σε μια ατέρμονη συζήτηση για την υποχρεωτική χρήση της μάσκας από τα παιδιά, την ώρα που μέτρα που ήδη υιοθετήθηκαν σε πολλές χώρες και οι διαδικασίες ποιοτικής ενίσχυσης των σχολικών μας μονάδων παραμένουν στο ράφι.


Καλά κρυμμένα κάτω από το χαλί λοιπόν:

1. Έγκαιρη και σωστή στελέχωση: Αναμένουμε ακόμα δεκάδες διορισμούς για να καλύψουν κενά, μεταθέσεις και μετακινήσεις. Αναμένουμε ακόμα ότι στις 7 Σεπτεμβρίου, με την επιστροφή των παιδιών στα σχολεία, θα τοποθετηθούν ακόμα και αντικαταστάτες στη θέση των εκπαιδευτικών που θα απουσιάζουν είτε για λόγους υγείας είτε για λόγους εγκυμοσύνης κ.λπ. και ότι το γνωστό τροπάρι ότι η στελέχωση δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί δεν θα «παίξει» τη φετινή χρονιά.

2. Ποια είναι εκείνα τα επιπλέον εργαλεία που θα έχουν στα χέρια τους οι εκπαιδευτικοί για να βοηθήσουν τα παιδιά, ειδικά εκείνες τις ομάδες του μαθητικού πληθυσμού που επηρεάστηκαν περισσότερο αρνητικά από την αναστολή φοίτησης; Επιπλέον ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας, Ειδικής Αγωγής, καθώς και ώρες για τους μαθητές/ριες με μεταναστευτική βιογραφία, ώρες Υπεύθυνου Τμήματος για Α’ και Β’ τάξη, μείωση ύλης, λιγότεροι μαθητές και μαθήτριες στις τάξεις κ.λπ.

3. Πού είναι τα ουσιαστικά μέτρα για επιστροφή των μαθητών και μαθητριών με ασφάλεια; Ποια ήταν η μοναδική ευθύνη που είχε το ΥΠΠΑΝ όλο αυτό το διάστημα; Όφειλε ή δεν όφειλε να μεριμνήσει για επιπλέον αίθουσες, επιπλέον θρανία, προσωπικό, τεχνολογικό εξοπλισμό, έτσι ώστε να επιστρέψουν με αποστάσεις και με ασφάλεια όλα τα παιδιά;


Στο τέλος της ημέρας, αποφάσισαν να εφαρμόσουν την πιο ανέξοδη λύση, πράγμα που φανερώνει και τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τη δημόσια παιδεία. Την ίδια ώρα, κρύφτηκαν πίσω από τις μάσκες και άφησαν τους εκπαιδευτικούς για ακόμη μια φορά να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά.

Αυτή τη χρονική στιγμή επιβάλλεται οργανωμένη και συντονισμένη αντίδραση από εκπαιδευτικές οργανώσεις και οργανωμένους γονείς. ∆εν αξίζει τέτοια αντιμετώπιση στο δημόσιο σχολείο.

* Αντιπρόεδρος ΠΟΕ∆, μέλος Κεντρικής Γραμματείας Προοδευτικής Κίνησης ∆ασκάλων και Νηπιαγωγών

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.