Kύπρος και 8 κράτη μέλη προσφεύγουν στο ΔΕΕ κατά του «πακέτου κινητικότητας Ι»

A car drives past a newly installed 80 KMPH speed limit sign sign on a road on June 29, 2018 in Wittenheim eastern France. - As of July 1, 2018 the speed limit on two lane roads from 90 KMPH to 80 KMPH, in the hope of addressing an alarming rise in the number of road deaths. (Photo by SEBASTIEN BOZON / AFP) (Photo credit should read SEBASTIEN BOZON/AFP/Getty Images)

Η Βουλγαρία, η Κύπρος, η Ουγγαρία, η Λιθουανία, η Μάλτα, η Πολωνία και η Ρουμανία υπέβαλαν ατομικές καταγγελίες στο Δικαστήριο της ΕΕ (ΔΕΕ) κατά του «πακέτου κινητικότητας Ι»,  και σύντομα, η Λετονία και η Εσθονία σκοπεύουν επίσης να συμμετάσχουν στην καταγγελία ενός από τα προαναφερθέντα κράτη μέλη πάνω στην ίδια λογική.

Οι παραπάνω χώρες και η Κύπρος καταγγέλλουν ότι «το πρόσφατα εγκριθέν πακέτο `κινητικότητας I` θα βλάψει τις επιχειρήσεις οδικών μεταφορών της ΕΕ, οι οποίες είναι κυρίως μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις», το οποίο όπως τονίζουν προετοιμάστηκε σε μια εντελώς διαφορετική κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα πριν από τον COVID-19.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις καταγγέλλουσες χώρες, οι διατάξεις του `πακέτου κινητικότητας I` θα εμποδίσουν την αποτελεσματική λειτουργία των αλυσίδων εφοδιασμού της ΕΕ, σε μια στιγμή που η έγκαιρη παράδοση στρατηγικών αγαθών, όπως φάρμακα, είναι απαραίτητη.

Σημειώνουν δε ότι «τα μέτρα που υιοθετήθηκαν στη δέσμη μέτρων για την κινητικότητα έχω ξεπεράσει τους αρχικούς στόχους της μεταρρύθμισης του δικαίου της ΕΕ για τις διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές και παραβιάζουν τις διατάξεις της Συνθήκης ΕΕ. Οδηγούν στη στρέβλωση της ενιαίας αγοράς της ΕΕ εισάγοντας τεχνητά διοικητικά εμπόδια στη λειτουργία των εταιρειών οδικών μεταφορών».

«Αυτά θα οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για υπηρεσίες μεταφορών και κατά συνέπεια για αγαθά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, γεγονός που με τη σειρά του θα μειώσει την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα της ΕΕ και ενδέχεται να αυξήσει το κόστος για τους καταναλωτές», καταγγέλλουν οι 10.

«Οι νέες νομοθετικές πράξεις δεν παρέχουν ισότιμους όρους ανταγωνισμού για τους μεταφορείς της ΕΕ και εισάγουν προστατευτικά μέτρα που εμποδίζουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Αυτή η προσέγγιση έρχεται σε αντίθεση με την ιδέα της προώθησης της ενιαίας αγοράς της ΕΕ», αναφέρουν.

Επιπλέον σημειώνεται ότι «δεν ελήφθησαν υπόψη οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες των κρατών μελών που βρίσκονται στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ καθώς και των νησιωτικών κρατών μελών».

«Το Πακέτο Κινητικότητας I αποκλίνει από τους στόχους της αρχικής πρότασης της Επιτροπής. Επιπλέον, σημαντικές διατάξεις δεν υπόκεινται σε εκτίμηση επιπτώσεων όσον αφορά την επίδρασή τους στη βιομηχανία οδικών μεταφορών, στους εργαζομένους της και στην οικονομία της ΕΕ», αναφέρουν.

«Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να σημειωθεί ότι η Κομισιόν παραδέχθηκε επίσης ότι ορισμένα μέτρα δεν αναλύθηκαν σωστά και εξέφρασε τις αμφιβολίες της όσον αφορά τη συμμόρφωσή τους με την πολιτική της ΕΕ για το κλίμα», σημειώνουν οι 7.

«Ειδικότερα, η υποχρεωτική επιστροφή οχημάτων στο κράτος μέλος εγκατάστασης του μεταφορέα αποτελεί παράδειγμα διάταξης που δεν διακρίνει μόνο τα διάφορα κράτη μέλη, αλλά και ασυνεπής καθώς υπονομεύει φιλόδοξους στόχους της ΕΕ στον τομέα της περιβαλλοντικής πολιτικής και είναι αντίθετα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία», διευκρινίζουν.

«Αυτή η διάταξη αναμένεται να αυξήσει έως και 3 εκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2 σε ολόκληρη την ΕΕ ετησίως», προειδοποιούν.

Υπογραμμίζουν επίσης ότι το πακέτο έρχεται σε αντίθεση με τους κανόνες για «αποτελεσματικές οδικές μεταφορές, οι οποίες είναι ένας κρίσιμος τομέας για την οικονομική ανάκαμψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αξίζουν ένα δίκαιο, αποτελεσματικό, φιλικό προς τις επιχειρήσεις και κοινωνικά περιεκτικό κανονιστικό πλαίσιο».

«Μια κοινή πολιτική μεταφορών αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ενιαίας αγοράς, από την ίδρυση της Ε και κατοχυρώθηκε ως τέτοια στις ιδρυτικές συνθήκες της ΕΕ», αναφέρουν.  «Δεν πρέπει να υπάρχει συναίνεση για λύσεις που δεν είναι μόνο προστατευτικές αλλά και ασυμβίβαστες με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και περιορίζουν την ελευθερία παροχής υπηρεσιών στην ενιαία αγορά της ΕΕ», σημειώνουν.

Τις προσφυγές στο ΔΕΕ υπογράφουν οι :

Andrzej Adamczyk, Υπουργός Υποδομών της Δημοκρατίας της Πολωνίας
Rossen Jeliazkov, Υπουργός Μεταφορών, Πληροφορικής και Επικοινωνιών της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας
Γιάννης Καρούσος, Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Κύπρος
Taavi Aas, Υπουργός Οικονομίας και Υποδομών, Εσθονία
László Mosóczi, Υπουργός Μεταφορών, Ουγγαρία
Tālis Linkaits, Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της Δημοκρατίας της Λετονίας
Jaroslav Narkevič, Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Λιθουανία
Ian Borg, Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Κεφαλαίων, Μάλτα
Lucian Nicolae Bode, Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Επικοινωνιών, Ρουμανία

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy