Η κυβέρνηση του ΔΗΣΥ έχει υποβαθμίσει το Δημόσιο Σχολείο

Του Απόστολου Σκουρουπάτη*

 

∆εν αποτελεί υπερβολή ο ισχυρισµός ότι το ∆ηµόσιο Σχολείο έχει δεινοπαθήσει και εξακολουθεί µέχρι σήµερα να υποφέρει στα χέρια της κυβέρνησης του ∆ΗΣΥ. Από τη µέρα που ανέλαβαν την εξουσία, η δηµόσια παιδεία, όπως και η δηµόσια υγεία, αποτελούν από τη µία τον ευκολότερο τρόπο για εξοικονόµηση οικονοµικών πόρων για τους κυβερνώντες και από την άλλη πεδία µέσα από το οποία επιδιώκει ο ∆ΗΣΥ να πετύχει τους πολιτικούς του στόχους. Εξάλλου, η ιστορία έχει καταγράψει την «επιτυχία» της κυβέρνησης να κατεβάσει 10.000 εκπαιδευτικούς σε µεγαλειώδη πορεία, το καλοκαίρι του 2018, ενάντια στις νεοφιλελεύθερες αντιπαιδαγωγικές πολιτικές της.


Αφού πρώτα φρόντισαν µέσα από στοχευµένα χτυπήµατα κάτω από τη µέση να υποβαθµίσουν τη δηµόσια παιδεία, να υιοθετήσουν και να εφαρµόσουν αντιπαιδαγωγικές πολιτικές, να µειώσουν τις πραγµατικές δαπάνες για την παιδεία και αφού συστηµατικά επιχειρούν να µειώσουν την αξιοπρέπεια και τον επαγγελµατισµό των εκπαιδευτικών, θυµήθηκαν σήµερα ότι µόνον η παιδεία µπορεί να δώσει απαντήσεις στα µεγάλα κοινωνικά προβλήµατα, τα οποία έχουν αµβλυνθεί επί δικής τους διακυβέρνησης.

Θυµήθηκαν τη δηµόσια παιδεία δύο µήνες πριν τις βουλευτικές εκλογές.

– Αυτοί που πολέµησαν τα ανοικτά Αναλυτικά Προγράµµατα, αυτοί που αφαίρεσαν τον Κριτικό Γραµµατισµό, αυτοί που αντικατέστησαν τη Ζώνη Εµπέδωσης µε περισσότερες ώρες γνωστικών αντικειµένων, αυτοί που µείωσαν το δηµιουργικό χρόνο των παιδιών στο σχολείο, αυτοί που πολέµησαν την κριτική σκέψη.


– Αυτοί που υποβάθµισαν το Ενιαίο Ολοήµερο Σχολείο, που αποσυνέδεσαν από την πρωινή ζώνη το Προαιρετικό Ολοήµερο Σχολείο, που δηµιούργησαν έναν εργασιακό µεσαίωνα για τους εργαζόµενους εκπαιδευτικούς στα απογευµατινά και άλλα προγράµµατα του Υπουργείου Παιδείας, που προσπάθησαν να δηµιουργήσουν ένα εξετασιοκεντρικό δηµόσιο σχολείο µε «αστεράκια» από το Δηµοτικό µέχρι το Πανεπιστήµιο, που αφαίρεσαν και κουτσούρεψαν τις κατακτήσεις του φοιτητικού κινήµατος.

– Αυτοί που µείωσαν ή και αφαίρεσαν τη στήριξη για µαθητές/ριες µε µεταναστευτική βιογραφία, µε υψηλό κίνδυνο λειτουργικού αλφαβητισµού, µε αναπηρία, αυτοί που προσπαθούν να «εξοικονοµήσουν πόρους» ακόµα και από τη µείωση των σχολικών συνοδών.

Το δηµόσιο σχολείο είναι το σχολείο των παιδιών µας, είναι ο χώρος µέσα από τον οποίο µπορεί να γεννηθεί η ελπίδα για µια καλύτερη και πιο δίκαιη κοινωνία. Οι διαχρονικές και σταθερές θέσεις της Αριστεράς για τη δηµόσια παιδεία και η στήριξή της όλα αυτά τα χρόνια στο δηµόσιο σχολείο, το έχουν κρατήσει ακόµα όρθιο και ζωντανό.


Με προτάσεις, θέσεις, δράσεις και έργα µπορούµε αυτή τη στιγµή να κοιτάζουµε εκπαιδευτικούς, γονείς και µαθητές/τριες, φοιτητές/τριες και ακαδηµαϊκούς στα µάτια και να ζητούµε τη στήριξή τους. Στις 30 του Μάη δίνουµε ψήφο και στήριξη σε θέσεις και προτάσεις που προτάσσουν και στηρίζουν το ανθρώπινο, δηµόσιο σχολείο, το σχολείο των παιδιών µας, το σπίτι µας.

* Υποψήφιος βουλευτής ΑΚΕΛ-Αριστερά-Νέες Δυνάμεις Λευκωσίας

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.