Η κυβέρνηση δεν θέλει να ενημερώνει  τη Βουλή για τις αγορές λιμουζίνων

Στην τελευταία συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής το Υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε νέους κανονισμούς για τις λιμουζίνες αφού το θέμα της αγοράς νέων λιμουζίνων για τους κρατικούς αξιωματούχους δεν έχει κλείσει, αλλά ενδέχεται να πάρει μια διαφορετική τροπή.

Δεν θέλουν να ενημερώνουν τη Βουλή

Στην τελευταία συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής το Υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε νέους κανονισμούς για τις λιμουζίνες. Οι πιο σημαντικές αλλαγές οι οποίες προωθούνται είναι οι ακόλουθες:

• Διαγραφή της πρόνοιας για ενημέρωση της Βουλής αναφορικά με τον προγραμματισμό αγοράς υπηρεσιακών οχημάτων.

• Συμπερίληψη στον κατάλογο των δικαιούχων σε χρήση υπηρεσιακού οχήματος «σε αποκλειστική βάση» του προέδρου του Ανώτατου Δικαστηρίου και των υφυπουργών (σ.σ: ήδη γίνεται άτυπα).

Σημειώνεται ότι στους προηγούμενους κανονισμούς οι οποίοι κατατέθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση υπήρχε ρήτρα για χρήση της λιμουζίνας σε 24ωρη βάση και τα Σαββατοκύριακα και από τους γενικούς διευθυντές και άλλους αξιωματούχους. Ωστόσο φαίνεται ότι αυτή αποσύρθηκε.

• Αναθεώρηση της διαδικασίας η οποία ακολουθείται για οχήματα για εντεταλμένη αποστολή των ενόπλων δυνάμεων, των δυνάμεων ασφαλείας ή άλλων υπηρεσιών.

Εξετάζεται η αγορά  35 νέων λιμουζίνων

Το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών (ΗΜΥ) εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς 35 νέων «καθαρών οχημάτων» για χρήση από αξιωματούχους, όπως αναφέρεται σε επιστολή του Υπουργού Οικονομικών, Μάκη Κεραυνού, στη Βουλή, σε απάντηση σε σχετική ερώτηση η οποία υποβλήθηκε από τον πρόεδρο των Οικολόγων Χαράλαμπο Θεοπέμπτου.

Σημειώνεται ότι τον Μάρτιο του 2023, αμέσως μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη νέα κυβέρνηση, το Υπουργείο Οικονομικών ζήτησε την αποδέσμευση 1,78 εκατ. ευρώ για την αγορά 35 νέων λιμουζίνων για αξιωματούχους. Ωστόσο έκανε πίσω μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος και τον συνεπακόλουθο σάλο ο οποίος προκλήθηκε από την κοινωνία. Παρά ταύτα, το κονδύλι παρέμεινε στον προϋπολογισμό, αλλά είναι σταυρωμένο και για την αποδέσμευσή του πρέπει να υποβληθεί ξανά αίτημα στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής και να εγκριθεί.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι στο παρελθόν αγοράστηκαν δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το Δημόσιο, ύψους 44.660 ευρώ συν ΦΠΑ, αλλά έμειναν στα γκαράζ. Σύμφωνα με έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, από τον Οκτώβριο του 2015 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021 -δηλαδή σχεδόν έξι χρόνια μετά την αγορά τους- είχαν διανύσει μόλις 8.300 και 8.400 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Πλάνο για 146 ηλεκτρικά οχήματα

Εν τω μεταξύ, στην ίδια επιστολή ο Μ. Κεραυνός αναφέρει ότι έχουν αγοραστεί συνολικά οκτώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία χρησιμοποιούνται από τη Δημόσια Υπηρεσία, ενώ το πλάνο του Τμήματος ΗΜΥ για την τριετία 2022-2024 περιλαμβάνει την αγορά ακόμη 138. Δηλαδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Δημοσίου θα φτάσουν συνολικά στα 146.

Από τα 138 αυτοκίνητα τα οποία περιλαμβάνει το πλάνο, τα 32 αναμένεται να παραληφθούν τον Ιούλιο 2023, ακόμη 40 στα μέσα του 2024 και 64 πριν το τέλος του 2024 (εκ των οποίων τα 6 θα είναι βαν χωρητικότητας 3-4 m3).

Στην επιστολή δεν αναφέρεται το κόστος της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά ούτε και κατά πόσο έγινε αξιολόγηση αν το κράτος αξιοποιεί επαρκώς την επένδυση που έχει γίνει.

 

Κωνσταντίνος Ζαχαρίου

 

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy