Λάρνακα: Δεν πέφτουν αμαχητί οι καταστηματάρχες του εμπορικού κέντρου

  • Μετά τις γιορτές µπαίνουν στο στάδιο της υλοποίησης εισηγήσεις των Συνδέσµων καταστηµαταρχών, οι οποίοι µπαίνουν δυναµικά και στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Αποφάσεις για σκίαση των κεντρικών εµπορικών οδών και άλλες δράσεις για ενίσχυση της ελκυστικότητας

 

Αποφασιστικά απέναντι στο Metropolis Mall

Τα ζητήματα που απασχολούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του εμπορικού κέντρου ήταν ανάμεσα στα βασικότερα που απασχόλησαν την πρόσφατη Γενική Συνέλευση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της επαρχίας. Το ΕΒΕΛ εξέφρασε την εκτίμηση ότι με τα έργα που γίνονται και επιπρόσθετα έργα αναβάθμισης, το εμπορικό κέντρο μπορεί ν’ αντεπεξέλθει απέναντι στο mall. To Επιμελητήριο έθεσε όμως και θέμα πλήρους αναβάθμισης των Φοινικούδων, που αποτελούν μέρος του ευρύτερου εμπορικού κέντρου της Λάρνακας. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΛ, Σταύρος Σταύρου, παρέθεσε προβλήματα που υπάρχουν από την υφιστάμενη κατάσταση, όπως η οχληρία από την ύπαρξη κεντρικής στάσης λεωφορείων στο μέσο της λεωφόρου Αθηνών, η στάθμευση αυτοκινήτων κατά μήκος του δρόμου, τα φθαρμένα πλακόστρωτα, η ταμπελορύπανση, η ανομοιομορφία των σκιάστρων των υποστατικών, τα διάφορα παραπήγματα και προανήγγειλε την ετοιμασία υπομνήματος προς το Δήμο Λάρνακας με εισηγήσεις για ανάπλαση των Φοινικούδων.

 

Αποφασισμένοι να επιβιώσουν απέναντι στο Metropolis Mall εμφανίζονται οι καταστηματάρχες του εμπορικού κέντρου της Λάρνακας. Μετά το πρώτο σοκ από τη μαζική μετακίνηση των καταναλωτών από τα καταστήματα του κέντρου προς το Mall, οι οργανώσεις των καταστηματαρχών, έχοντας τη στήριξη του Δήμου Λάρνακας, σηκώνουν τα μανίκια με συγκεκριμένες δράσεις, οι οποίες στοχεύουν στην αύξηση της ελκυστικότητας αλλά και της προσβασιμότητας του εμπορικού κέντρου. Όπως είχαμε γράψει σε προηγούμενα ρεπορτάζ, η ΠΟΒΕΚ διαβίβασε σειρά εισηγήσεων προς το Δήμο Λάρνακας, οι οποίες έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζονται. Ευτυχές γεγονός για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι ότι οι χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις φαίνεται ότι θα πραγματοποιηθούν κανονικά μετά τις τελευταίες αποφάσεις για την πανδημία. Αυτό θα δώσει ανάσα στα καταστήματα, αλλά στόχος είναι να δημιουργηθούν συνθήκες μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας των μικρομεσαίων.

Ένα από τα βασικά αιτήματα των Συνδέσμων καταστηματαρχών είναι η σκίαση των κεντρικών εμπορικών οδών Ερμού και Ζήνωνος, ούτως ώστε να μπορούν στο μέτρο του δυνατού ν’ ανταγωνιστούν το Mall σχετικά με τις καιρικές συνθήκες. Όπως ανέφερε στην εφημερίδα μας ο δημοτικός μηχανικός του Δήμου Λάρνακας, Ανδρέας Καρακατσάνης, ήδη έχουν ληφθεί αποφάσεις. Μετά από επιτόπια εξέταση της Ερμού και της Ζήνωνος μαζί με ειδικούς, εντοπίστηκαν τέσσερα σημεία στα οποία είναι τεχνικά εφικτό να τοποθετηθούν μεγάλα πανιά σκίασης. Αυτό θα γίνει σε προσωρινή βάση μέχρι να ληφθούν αποφάσεις για μόνιμη σκίαση, στο πλαίσιο της μελέτης που εκπονείται για την ανάπλαση των οδών. Το αρνητικό είναι ότι τα πανιά δεν μπορούν να τοποθετηθούν άμεσα λόγω του ότι έχει τοποθετηθεί ο χριστουγεννιάτικος διάκοσμος, ωστόσο αμέσως μετά τις γιορτές θα προχωρήσει αυτό το έργο.  Ταυτόχρονα, ο Δήμος Λάρνακας έχει δώσει οδηγίες στον ιδιώτη μελετητή που εκπονεί τη μελέτη αναβάθμισης κεντρικών πλατειών και οδών να ενσωματώσει σχέδιο μόνιμης σκίασης στην Ερμού και στη Ζήνωνος.

Ο Δήμος Λάρνακας υπέγραψε στις 19 Απριλίου 2021 τα συμβόλαια με τον ιδιωτικό οίκο μελετητών και αρχιτεκτόνων A. F. Modinos and SA Vrahimis Architects and Engineers, οι οποίοι ανέλαβαν το σχεδιασμό για το έργο ανάπλασης της Πλατείας Ακροπόλεως και της Πλατείας Αλκής, που περιλαμβάνει, εκτός της περιοχής των δύο πλατειών, και τμήματα των οδών Ερμού, Κωνσταντίνου Καλογερά, Γλάδστωνος, Λουκή Ακρίτα και Ορφέως.

Στόχος είναι η αισθητική, λειτουργική και ποιοτική αναβάθμιση και ενοποίηση των δύο ιστορικών πλατειών, εξασφαλίζοντας την ομαλή και ασφαλή διακίνηση πεζών και οχημάτων, παρέχοντας παράλληλα τις αναγκαίες διευκολύνσεις των ατόμων με αναπηρία. Η μελέτη ανάπλασης θα περιλαμβάνει την πλακόστρωση και διαμόρφωση των πλατειακών χώρων, νέα φωταγώγηση, φύτευση και εγκατάσταση σύγχρονου αστικού εξοπλισμού.

Πέραν της τοποθέτησης σκιάστρων, ο μηχανικός του Δήμου Λάρνακας δήλωσε επίσης στην εφημερίδα μας ότι θα τοποθετηθούν περισσότερα παγκάκια και έχουν γίνει παραγγελίες για να κατασκευαστούν όμοια με αυτά τα οποία έχουν ήδη εγκατασταθεί.

Στον τομέα της προσβασιμότητας, ο Δήμος Λάρνακας έχει ήδη παραχωρήσει για δωρεάν στάθμευση τον καινούργιο τριώροφο χώρο στάθμευσης της Δημοτικής Αγοράς, όπου οι επισκέπτες μπορούν να σταθμεύουν δωρεάν για τρεις συνεχόμενες ώρες.

Σε ό,τι αφορά δε στην περίοδο των εορτών, την περασμένη Πέμπτη το Δημοτικό Συμβούλιο ανακοίνωσε ότι για εξυπηρέτηση των δημοτών και επισκεπτών, από τις 29 Νοεμβρίου 2021 μέχρι και τις 6 Ιανουαρίου 2022 (συμπεριλαμβανομένων αμφοτέρων των ημερομηνιών), η στάθμευση στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης (παρκόμετρα και μηχανές pay and display) στο εμπορικό κέντρο της πόλης, στη λεωφόρο Τάσου Μητσόπουλου και στην περιοχή Μακένζι θα είναι δωρεάν.

Μια άλλη εισήγηση που έχει τεθεί ενώπιον του δημάρχου Ανδρέα Βύρα και του Δημοτικού Συμβουλίου είναι η καθιέρωση διαγωνισμού βιτρίνας με στόχο την αισθητική αναβάθμιση των προσόψεων των επιχειρήσεων η οποία εξετάζεται.

Πέραν τούτων, δύο αξιόλογες πρωτοβουλίες είναι η ετοιμασία μικρής διάρκειας προωθητικού φιλμ, ως μέρος προωθητικής καμπάνιας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, ο Δήμος βρίσκεται στη διαδικασία ετοιμασίας νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής (application), στην οποία θα συγκεντρώνεται μεγάλος όγκος πληροφοριών που θα είναι στη διάθεση των καταστηματαρχών για καταχώριση ενημερώσεων σχετικά με  την παραχώρηση εκπτώσεων κ.τ.λ.

Στον κατάλογο των εισηγήσεων είναι επίσης η βελτίωση της ελκυστικότητας του κέντρου με προγραμματισμό εκδηλώσεων και παρουσία μουσικών και πλανόδιων πωλητών στους δρόμους.

Πάντως, ένα έργο μεγάλου μεγέθους, το οποίο είναι σίγουρο ότι θα βοηθήσει στην ανάκτηση της επισκεψιμότητας του εμπορικού κέντρου, είναι η νέα Δημοτική Αγορά. Όπως γράψαμε την εβδομάδα που πέρασε, ο Δήμος Λάρνακας έδωσε νέο τελεσίγραφο στον εργολάβο για να παραδώσει το έργο μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου. Η Αγορά είναι δύσκολο να ανοίξει την περίοδο των γιορτών, αλλά όταν ανοίξει, με τα 20 καταστήματα πώλησης παραδοσιακών ειδών, τον υπαίθριο χώρο για 30 πωλητές και παραγωγούς και τα τέσσερα εστιατόρια και σνακ μπαρ, είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει πόλο έλξης με ό,τι αυτό σημαίνει για την ευρύτερη περιοχή του εμπορικού κέντρου.

Οργανώνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τη σελίδα Larnaca Down Town

Η μάχη επιβίωσης των καταστηματαρχών του εμπορικού κέντρου της Λάρνακας δίδεται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που είναι παράμετρος που δεν μπορεί ν’ αγνοηθεί. Με αυτό ως δεδομένο, οι επιχειρηματίες, μέσω του Συνδέσμου Καταστηματαρχών Εμπορικού Κέντρου Λάρνακας, οργανώθηκαν με τη δημιουργία της σελίδας Larnaca Down Town, η οποία θ’ αποτελέσει τη φωνή των ιδιοκτητών καταστημάτων στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες διαθέτουν εξαιρετικά μεγάλη επιρροή. Μέσω της σελίδας Larnaca Down Town θα γνωστοποιούνται στο ευρύ κοινό οι εκδηλώσεις και οι δραστηριότητες του Συνδέσμου, ο οποίος κάλεσε όλους τους καταστηματάρχες να ακολουθήσουν τις σελίδες και να προσκαλέσουν φίλους, γνωστούς και πελάτες να πράξουν το ίδιο.
Ερωτηθείς σχετικά από τη «Χ», ο δήμαρχος Ανδρέας Βύρας επανέλαβε ότι η αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της πόλης είναι ανάμεσα στις πρώτες προτεραιότητες της δημοτικής Αρχής, που είναι αποφασισμένη να δώσει όλα τα εφόδια που μπορεί στους καταστηματάρχες για να παραμείνουν βιώσιμες οι επιχειρήσεις στην καρδιά της πόλης. «Το εμπορικό κέντρο της Λάρνακας είναι σαν ένα μεγάλο υπαίθριο mall», τόνισε ο δήμαρχος, ο οποίος εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι με τις αισθητικές και λειτουργικές παρεμβάσεις που έγιναν και με αυτές που σχεδιάζονται για το αμέσως επόμενο διάστημα, το κέντρο θα γίνει ένας εξαιρετικά ελκυστικός χώρος

Τάσος Περδίος

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy