Λιμάνι Λεμεσού: Ακριβό και λιγότερο ανταγωνιστικό μετά την ιδιωτικοποίηση – Σημαντικές παραδοχές από το Υπουργείο

Πιο ακριβό και λιγότερο ανταγωνιστικό έγινε το Λιμάνι Λεμεσού σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν, το Υπουργείο Μεταφορών και η Αρχή Λιμένων Κύπρου κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού Αρχής στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου μεταφορών, οι διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων το 2016, πριν την ιδιωτικοποίηση, έφτασαν σχεδόν τις 46 χιλιάδες ενώ μετά την ιδιωτικοποίηση, το 2017 έπεσαν στις 19 χιλιάδες, το 2018 στις έξι χιλιάδες και το 2019, λίγο πιο κάτω από τις 3 χιλιάδες. Το 2020 πραγματοποιήθηκαν μόλις 4 χιλιάδες διακινήσεις εμπορευματοκιβωτίων.

Ο εκπρόσωπος τύπου και Βουλευτής του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου υπέδειξε ότι κατά τη συζήτηση στην επιτροπή το Αρμόδιο Υπουργείο έκανε πολύ σημαντικές παραδοχές.

Μετά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού το διαμετακομιστικό εμπόριο μειώθηκε όπως είπε, σε αντίθεση με ότι έλεγαν πριν την υπογραφή της συμφωνίας οι κυβερνώντες.

Τα κόστη εξαγωγικού εμπορείου αυξήθηκαν, όπως είπε, σημαντικά λόγω χρεώσεων των εταιρειών που διαχειρίζονται το λιμάνι, κάτι που έφερε αντιδράσεις ακόμη και από την ΟΕΒ και το ΚΕΒΕ.

Οι πολύ ψηλές χρεώσεις για το αγκυροβόλιο απώθησαν πλοία από το λιμάνι της Λεμεσού.

Ο κ. Στεφάνου υπέδειξε ότι η κυβέρνηση έκανε μια κάκιστη συμφωνία η οποία επέφερε ζημιά στην κυπριακή οικονομία.

Φαίνεται, τόνισε, ότι οι ιδιωτικοποιήσεις κοστίζουν ακριβά για την οικονομία και πρόσθεσε ότι το ΑΚΕΛ θα συνεχίσει να αγωνίζεται ενάντια στις προσπάθειες της κυβέρνησης Αναστασιάδη ΔΗΣΥ να ιδιωτικοποιήσει το δημόσιο πλούτο.

 

 

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.