Λιμάνι Λεμεσού: Έδωσαν στους ιδιώτες υποστατικά του Τελωνείου – Τους πληρώνουμε ενοίκια

Νέα γκάφα με τις ιδιωτικοποιήσεις  στο λιμάνι της Λεμεσού.

 

Η γκάφα με τον λανθασμένο σχεδιασμό στο λιμάνι της Λεμεσού, ο οποίος είχε ως αποτέλεσμα το κράτος να αναγκαστεί να ενοικιάσει γερανογέφυρες από τον ένα ιδιώτη επενδυτή και να τις παραχωρήσει στον άλλο επενδυτή προκειμένου να εκτελεί τις εργασίες του, έναντι 1,75 εκατ. ευρώ, δεν είναι η μοναδική.

Σύμφωνα με νέα στοιχεία τα οποία κατατέθηκαν στη Βουλή, η κυβέρνηση παραχώρησε στους ιδιώτες επενδυτές και υποστατικά τα οποία χρησιμοποιεί το Τμήμα Τελωνείου και τώρα πληρώνει ενοίκια στους ιδιώτες επενδυτές για τη χρήση τους. Τα ποσά για την ενοικίαση των χώρων του Τμήματος Τελωνείου είναι πιο μικρά σε σύγκριση με την γκάφα με τις γερανογέφυρες. Ωστόσο επιβεβαιώνονται για άλλη μια φορά οι λανθασμένοι χειρισμοί που έγιναν από πλευράς της κυβέρνησης στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των εμπορικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι της Λεμεσού.

Σύμφωνα με έγγραφο το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργείο Οικονομικών και το οποίο αφορά τα κτίρια τα οποία ενοικιάζει το κράτος, το 2018 το κράτος πλήρωσε ενοίκια ύψους 8.162 ευρώ στην Eurogate για υποστατικό το οποίο χρησιμοποιεί το Τμήμα Τελωνείου, ενώ φέτος αναμένεται να πληρώσει για τον ίδιο σκοπό 8.980 ευρώ (σ.σ.: δεν διευκρινίζεται κατά πόσο το ποσό αφορά το σύνολο του έτους, αφού το σημείωμα αφορά μόνο τις δαπάνες από τον Μάρτιο μέχρι τον Δεκέμβριο και ως εκ τούτου δεν περιλαμβάνονται οι δύο πρώτοι μήνες).

Επίσης, το 2018 το κράτος πλήρωσε ενοίκια ύψους 10.588 ευρώ στην DP World για δεύτερο υποστατικό, το οποίο χρησιμοποιεί το Τμήμα Τελωνείων, ενώ φέτος αναμένεται να πληρώσει για τον ίδιο σκοπό 11.650 ευρώ (σ.σ.: δεν διευκρινίζεται κατά πόσο το ποσό αφορά το σύνολο του έτους). Ακόμη, με βάση πάντα το σημείωμα του Υπουργείου Οικονομικών, το κράτος θα πληρώσει φέτος ενοίκια 39.310 ευρώ και 787 ευρώ αντίστοιχα για δύο υποστατικά τα οποία χρησιμοποιούνται από το Τμήμα Τελωνείου (σ.σ.: δεν διευκρινίζεται σε ποιον καταβάλλονται τα ενοίκια) Για τα δύο πρώτα υποστατικά αναφέρεται ότι δεν έχει υπογραφεί ακόμη η σχετική συμφωνία, η οποία εκκρεμεί για νομοτεχνικό έλεγχο στον Γενικό Εισαγγελέα. Επίσης για τα άλλα δύο υποστατικά αναφέρεται ότι υπάρχουν σε ισχύ συμβόλαια (το ένα λήγει τον Απρίλιο του 2019 και το δεύτερο τον Ιούλιο του 2022), χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται σε ποιον καταβάλλονται τα ενοίκια. Σημειώνεται ότι στο λιμάνι της Λεμεσού έχουν υπογραφεί συμβόλαια με τρεις ιδιώτες επενδυτές.

Το πρώτο συμβόλαιο αφορά τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (Eurogate) και είναι διάρκειας 25 ετών, το δεύτερο συμβόλαιο αφορά τις θαλάσσιες υπηρεσίες (P&O Maritime) και είναι διάρκειας 15 ετών και το τρίτο συμβόλαιο αφορά τον τερματικό σταθμό γενικού εμπορίου (DP World) και είναι διάρκειας 25 ετών. 15 νέες προσλήψεις για την Αρχή Λιμένων Κύπρου Εν τω μεταξύ, η ιδιωτικοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι της Λεμεσού φαίνεται ότι δεν μείωσε σημαντικά τις ανάγκες της Αρχής Λιμένων. Αντίθετα, το Υπουργείο Οικονομικών με δεύτερο σημείωμά του το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή ζητά την αποδέσμευση 15 θέσεων (πέντε για χειριστές σταθμού παρακολούθησης ναυσιπλοΐας κλίμακας Α2, Α5 και Α9, πέντε για βοηθούς γραμματειακούς λειτουργούς κλίμακας Α2, Α5 και Α7 και πέντε βοηθούς λογιστικών λειτουργών κλίμακας Α2, Α5 και Α7.

 

Κωνσταντίνος Ζαχαρίου

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy