Λιμάνι Λεμεσού: Η DP World ζητά επιστροφή όρων εργασίας στη δεκαετία του 1940-1950

Νέα εργατική αναταραχή προμηνύεται στο λιμάνι Λεμεσού, αφού η εταιρεία έθεσε απαράδεκτα αντιαιτήματα

Επιστροφή στις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα επιδιώκει η εταιρεία που ανέλαβε τη διαχείριση του λιμανιού Λεμεσού μετά την ιδιωτικοποίησή του, γεγονός που φέρνει για ακόμη μια φορά τους εργαζόμενους σε κατάσταση επιφυλακής, καθώς δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό πισωγύρισμα στα ωφελήματα, την ώρα που η εταιρεία αυξάνει τις ταρίφες.

Πρόσφατα η DP World Limassol με επιστολή της ενημέρωσε τις συντεχνίες εργαζομένων της για τις απαιτήσεις της ενόψει της ανανέωσης της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που λήγει στις 31/12/2021. Η εταιρεία ζητά με αντιαιτήματά της την κατάργηση του Ταμείου Προνοίας, που σήμερα είναι 6%. Επίσης, ζητά το ωράριο εργασίας να γίνει 48 ώρες, από Δευτέρα μέχρι Κυριακή, με 12ωρη εργασία από η ώρα 7:00 π.μ. μέχρι τις 7:00 μ.μ. και η υπερωρία να πληρώνεται μετά τις 48 ώρες. Σήμερα το ωράριο είναι 40 ώρες από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή από η ώρα 7:00 π.μ. μέχρι 3:30 μ.μ.

Επιπρόσθετες διαφοροποιήσεις ζητούνται για τους χειριστές μηχανημάτων.

Σημειώνεται πως η εταιρεία δεν απάντησε ακόμα στη μεσολαβητική πρόταση του Τμήματος Εργασιακών Σχέσεων του Υπουργείου Εργασίας που έγινε στις 06/09/2021. Οι συντεχνίες την αποδέχτηκαν. Αφορούσε επίλυση εργατικής διαφοράς που προέκυψε τον περασμένο Αύγουστο και προκάλεσε απεργία στο τερματικό της DP World στις 11-13/08.

Σε δηλώσεις του ο Άθως Ελευθερίου, Γενικός Γραμματέας της ΣΕΓΔΑΜΕΛΙΝ – ΠΕΟ, ανάφερε πως «τα αντιαιτήματα της εταιρείας σε καμιά περίπτωση μπορούν να γίνουν αποδεκτά.

Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια αναμένουν βελτιώσεις και όχι μειώσεις». Επίσης, κάλεσε τους αρμόδιους των υπουργείων «να εξηγήσουν τι εννοούν όταν δηλώνουν τόσο δημόσια ότι οι ιδιωτικοποιήσεις στα λιμάνια έχουν πετύχει».

«Μόνο τις αυξήσεις των ταριφών που τελικά τις πληρώνουν οι καταναλωτές και τώρα και μειώσεις στα εργατικά κόστη; Αυτό θα είναι το όφελος των ιδιωτικοποιήσεων; Επιστροφή των εργαζομένων στη δεκαετία του 1940-1950;» σημείωσε ο Α. Ελευθερίου, υποδεικνύοντας ότι «εάν η εταιρεία δεν αποσύρει τα παράλογα αντιαιτήματά της και δεν συμφωνήσει σε βελτιώσεις που δικαιούνται οι εργαζόμενοί της, τότε με μαθηματική ακρίβεια σπρώχνει τους εργαζόμενους σε δυναμικές κινητοποιήσεις».

Επεσήμανε επίσης ότι «η ευθύνη μιας νέας εργατικής αναταραχής θα βαραίνει τόσο την εταιρεία όσο και αυτούς που οφείλουν να της υποδείξουν πως αυτά που απαιτεί δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην Κύπρο».

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με στοιχεία της DP World, που δημοσιεύθηκαν τον Μάρτιο, τα τελευταία 4 χρόνια η εταιρεία εξυπηρέτησε περισσότερα από 250 κρουαζιερόπλοια, ενώ έχει διαχειριστεί την άφιξη πέραν των 400.000 επιβατών. Όσον αφορά το διαμετακομιστικό εμπόριο, η DP World εξυπηρέτησε πέραν των 3.500 εμπορικών πλοίων και διαχειρίστηκε εμπορεύματα που ξεπερνούν τα 3 εκ. τόνους. Παράλληλα, η εταιρεία υποστηρίζει πως έγιναν σημαντικές επενδύσεις σε εξοπλισμό και τεχνολογία, που έδωσαν τη δυνατότητα για φιλοξενία περισσότερων σκαφών.

Γιάννης Κακαρής

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.