Λιμάνι Λεμεσού: Οι αυξημένες ταρίφες του ιδιώτη βούλιαξαν και το διαμετακομιστικό εμπόριο

Οι ταρίφες μετά τις ιδιωτικοποιήσεις βούλιαξαν το διαμετακομιστικό εμπόριο

Οι αυξημένες ταρίφες οι οποίες επιβλήθηκαν μετά τις ιδιωτικοποιήσεις στο λιμάνι Λεμεσού βούλιαξαν και το διαμετακομιστικό εμπόριο.

Όπως κατήγγειλαν στην εφημερίδα μας κύκλοι από το λιμάνι Λεμεσού, πριν τις ιδιωτικοποιήσεις η Αρχή Λιμένων είχε ειδική μειωμένη ταρίφα για το διαμετακομιστικό εμπόριο. Ως εκ τούτου, κέρδιζε πελάτες με αποτέλεσμα να απασχολούνται εργαζόμενοι, αλλά και το κράτος να έχει αυξημένα έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Παρά ταύτα, μετά τις ιδιωτικοποιήσεις και τις νέες αυξημένες ταρίφες, χάθηκε ο συγκεκριμένος όγκος εργασίας αφού τα πλοία πηγαίνουν πλέον σε άλλα λιμάνια και κυρίως στην Αίγυπτο.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία τα οποία κατατέθηκαν παλαιότερα στη Βουλή και τα οποία δείχνουν ότι το 2017 πριν τις ιδιωτικοποιήσεις τα συνολικά εμπορευματοκιβώτια ανήλθαν σε 45.922 TEU (ισοδύναμη μονάδα εμπορευματοκιβωτίου 20 ποδών), ενώ το 2019 (πριν την κρίση του κορονοϊού) βούλιαξαν στα 2.813 TEU και το 2020 ανήλθαν στα 4.197 TEU.

Σημειώνεται ότι το ΑΚΕΛ έθεσε επανειλημμένα το θέμα του διαμετακομιστικού εμπορίου, αλλά η κυβέρνηση εδώ και πέντε χρόνια αρνείται να πάρει μέτρα για διόρθωση του προβλήματος.

Επισημαίνεται επίσης ότι τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας δείχνουν ότι έρχονται νέες αυξήσεις-φωτιά στις ταρίφες, αφού ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία εκτοξεύτηκε ξανά στο 16,8%. Ως εκ τούτου, σε περίπτωση που δεν ληφθούν έγκαιρα μέτρα σύντομα, θα προκύψει νέα κρίση και κατά πάσα πιθανότητα θα χαθεί οριστικά και ο λιγοστός όγκος εργασίας που έχει μείνει στο διαμετακομιστικό εμπόριο.

Κωνσταντίνος Ζαχαρίου

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.